Vårföräldrar 2017 del fem

Vi köpte ett begagnat Maxi cosi Cabriofix av en kompis, använt 7månader. Babyskyddet används så kort tid så det kändes tryggt att köpa begagnat (framförallt ifrån en kompis) Nästa storlek på stol blir en ny, den används så mycket längre tid.

Vi hyr också babyskyddet, sedan köper vi nästa stol ny. Jag tror inte att vi kommer vända junioren framåt innan fröken byter stol.

Vilken aptit jag har fått :o. Här gäller det att vässa karaktären igen. Jag har däremot svårt att komma ihåg att dricka ordentligt.

Ny outfit från ICA.

:D

51.5cm idag.
35cm runt huvudet.
3230g = får använda Ergobabyselen :banana: (+380g sedan förra torsdagen).

Klarar nog 4kg till 29/5 :cool:

BVC tycker han är väldigt rörlig och fäster blicken bra. Bjöd på ett leende också (som han gör när han somnar).

Hon applåderar sjal och funderingar på babypotting :) (i sommar, nu hinner jag ändå inte, han är för snabb :p ).

Ny outfit från ICA.

:D

51.5cm idag.
35cm runt huvudet.
3230g = får använda Ergobabyselen :banana: (+380g sedan förra torsdagen).

Klarar nog 4kg till 29/5 :cool:

BVC tycker han är väldigt rörlig och fäster blicken bra. Bjöd på ett leende också (som han gör när han somnar).

Hon applåderar sjal och funderingar på babypotting :) (i sommar, nu hinner jag ändå inte, han är för snabb :p ).

Vi har likadana kobyxor men jag har kossan bak! Dock är dom väldigt stora för C trots storlek 50!

Minen på min sambo när barnmorskan på återbesöket säger att det är helt normalt att pendla mellan skratt och gråt utan synbar anledning på tre sekunder såhär i början när hormonerna åker berg och dalbana :angel::rofl:

Nu har vi (jag och Liten alltså :p) varit hos BM för kontroll.
Blodtrycket hade gått ner igen så det var väl stressrelaterat då. SF-mått 33 i vecka 33.

Det tog en kvart innan hon lyckades få tag på några sammanhängande hjärtljud då "någon" tydligen flydde i magen så fort hon kom i närheten. :rofl: Det blev typ två hjärtslag och sedan hade Liten flyttad sig igen, ett hjärtslag, borta, spark spark spark, ett hjärtslag, flytt osv. BM kunde inte låta bli att gapskratta till slut :D Hon fick köra runt med dopplern över hela magen på mig :o:p

Jag kan ju känna hur det rumsteras om typ hela tiden just nu. Igår sade sonen till Liten på skarpen att hen inte fick komma ut genom mammas navel :love:

För tillfället låg Liten iaf på tvären och var, surprise, fullt rörlig. ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 431
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar