Vårföräldrar 2017 del fem

Någon som vet rekommendationerna just nu, ska bebis ha kudde eller ej? När dottern föddes -14 skulle de ha men inte när sonen föddes -11 har jag för mig.
Vi har en sån kudde som ser ut som ett pandahuvud. Till mig sa mvc att man fick göra som man ville men kudden skulle vara platt. :D

Vi har en liten kudde i spjälsängen. När de andra två var små (födda -10 och -12) skulle de ha en liten kudde o ligga på rygg. Får se vad de säger på BVC.

På väg hem nu, solen skiner. Lite sugen på o gå ut tio minuterspromenad med barnvagnen i eftermiddag :love:

Vädret är ju så sjukt fint att jag funderar på om jag ska ta en promenad med hundarna. Fogarna är redan trötta så promenaden kommer döda dem totalt men jag viiiill juuu!! :arghh:

Vi har en sån kudde som ser ut som ett pandahuvud. Till mig sa mvc att man fick göra som man ville men kudden skulle vara platt. :D

En sånn har jag också köpt. Tänkte köpa en vanlig kudde också.

Vädret är ju så sjukt fint att jag funderar på om jag ska ta en promenad med hundarna. Fogarna är redan trötta så promenaden kommer döda dem totalt men jag viiiill juuu!! :arghh:

Hakade på svägerskan på hennes promenad. Nu är jag invalid men åhh va skönt det var.

Fick åka till veterinären med katten, kom in och var biten precis vid en led i bakbenet, 1400kr blev kostnaden för att veterinären gav lugnande och rakade bort lite päls. Precis vad man behövde som föräldraledig...

Fick åka till veterinären med katten, kom in och var biten precis vid en led i bakbenet, 1400kr blev kostnaden för att veterinären gav lugnande och rakade bort lite päls. Precis vad man behövde som föräldraledig...

De lyckas alltid blir sjuka eller göra sig illa när det passar som sämst de små liven.. Nästan som om de planerar det. :mad:
Men skönt att det inte var något som krävde mer behandling i alla fall :)

Det var trångt i sängen i natt ;). Junioren sov som ett plåster på ena sidan från 02 och på andra sidan hade jag lilla fröken som vägrade sova själv.

Jag har något som påminner om träningsvärk i dag, det är väl efter förlossningen antar jag och att det som varit hoptryckt ska återfå sin plats. Annars tycker jag att det är så skönt att vara mycket rörligare igen.

De lyckas alltid blir sjuka eller göra sig illa när det passar som sämst de små liven.. Nästan som om de planerar det. :mad:
Men skönt att det inte var något som krävde mer behandling i alla fall :)

Ja man får väl säga tur i oturen men ja, tur att vi har sparkonto i alla fall, sådär lagom innan löning :p

Folk är så jävla egoistiska att det inte liknar någon sort. Antagligen så gav de fullkomligt fan i att de kunde smitta ner andra
Sånt där är jag livrädd för. Pga mina mediciner kommer barnet, om/när det blir nåt, vara infektionskänsligt och får inte vaccineras förrän vid tidigast 6 månaders ålder tex. Tänk om andras själviskhet ska behöva skrämma vettet ur mig.

Idag kunde vi åka heeeeeela vägen till Uppsala utan att stanna och tanka bebisen (men däremot bilen).

Och hela vägen hem sedan :D

(Men tankning *2 och blöjbyte *2 under 2h i Uppsala :rofl: )

Klarade betyg C i sv 3 (med bebis fast i tutten under samtalet) så nu har jag reell kompetens :p Men också bara 550p kvar till samlat betygsdokument.

Både bebis o jag blev godkända på dagens MVC besök. Mina misstankar var rätt, bebis har vänt sig och ligger nu med huvudet nedåt men inte fixerad ännu. Fick känna bebis huvud med mina händer, häftigt! :heartDärför det varit jobbigt för mig att andas antar jag. Haft en hel del förvärkar de senaste dagarna och blev det värre med tryck nedåt tyckte BM att jag skulle ringa förlossningen :crazy:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 431
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30