Vårföräldrar 2017 del fem

Tog mej i kragen och åkte till stan för att hämta sista babyboxen och passade på att utnyttja liberokuponger innan dom går ut. Känns ju hemskt onödigt att sånt ska brinna inne bara för att min hjärna vill leka domedagsprofet och egentligen inte vågar handla alls.
Köpte 4 helvita små omlottbodys och minisockar också när jag ändå hade modet uppe.
Väl hemma så har jag packat bb-väskorna till oss och bebis, bara att hiva ner necessären och åka. Gott att ha allt klart.
Nu känns 28dagar långt...

Jobbigt att behöva dela rum! (Hoppas innerligt att vi får ett eget när vi ska in)

Verkar som det va en otroligt "smidig" förlossning! Inte för att det är bekvämt på nåt vis bara för att det går fort, men jämfört med mina 3,5h krystvärkar med 1,5min mellanrum så låter det som himmelriket.

Pussa bebis ordentligt:love:

Ja, båda de andra förlossningarna har varit 1 timmes krystvärkar så detta gick väldigt fort... Fortfarande inte smält det ännu. 1,5 timme riktigt ont är ju ofattbart lite. Det som var jobbigast var att inte bli rädd o flippa ur men jag klarade det ganska bra med hjälp av toppen man o toppen barnmorska!!

Kl

Saknar hemma o barnen, mannen och djuren.

Höbaböna har blivit lite slö i em. Hoppas inte det är något på g...

Dottern (o sonen) har varit i stan idag o handlat kläder med pappan på kappahl. Jag la mig inte i men det gör ju inget att man har många pyjamasar, typ... De nya är ju rosa, klänningar och strumpbyxor... Så nu har hon tagit hem dem till tvättmaskinen :D

Det där blir jag så förbannad över!!! Snor hör inte hemma på BB!!!

Vi blev antagligen smittade av min rumskamrats partner. Jag som skulle ha eget rum från början, p g a min GBS (så att jag inte smittade andras nyfödda). Istället fick vi dela rum med de där idioterna (alla gafflar hittade inte till lådan). Nu hade hon jättesvårt att vara ensam med barnet och grät för att partnern inte fick sova över på fåtöljen (smockfullt på BB), men de hade väl i a f kunnat säga till att hsn var sjuk direkt, inte tre timmar innan de skulle åka hem!

Folk är så jävla egoistiska att det inte liknar någon sort. Antagligen så gav de fullkomligt fan i att de kunde smitta ner andra

Okänd människa på besök hos grannen. Förbjudet med besök förutom partner o syskon. Grr... Ut kärring. Ut!! Hormonerna svallar. Jag vill bo själv!

@Lazy Lady glömde skriva att det kommer gå bra!

Köpt koksalt till cornelis näsa, en näsfrida (hade egentligen velat ha elektrisk, får kväljningar av bara tanken att suga själv trots att ja inte fårni mig nåt snor) och en ny termometer, den gamla visade alltid 36,9 eller 37,0 så tror den är slut! Nya termometern visade 37,3 så ingen feber än i alla fall!

Doktorn ringde, jag ska tillbaka till sjukhuset imorgon för jag har ett höjt infektionsvärde... jippi!
Nu på kvällen så har jag fått som nerv smärtor i en arm, jag har tagit en alvedon men ska åka in akut om det blir värre.

Glammiga liv :turd::cautious::meh:

Doktorn ringde, jag ska tillbaka till sjukhuset imorgon för jag har ett höjt infektionsvärde... jippi!
Nu på kvällen så har jag fått som nerv smärtor i en arm, jag har tagit en alvedon men ska åka in akut om det blir värre.

Glammiga liv :turd::cautious::meh:

Skönt att de håller koll på dig ändå!

Ja det är ju tur man kan roa någon.. Stod i köket och röjde och behövde nysa, jag som har lärt mig nu hur jag ska göra för att inte kissa ner mig i processen knäcker till kroppen lite åt sidan med vikna ben för att liksom hålla emot, då får sambon ett sånt jäkla skrattanfall så han höll på att tappa tallriken i golvet... Han tyckte det såg ut som att jag dansade twist :meh::confused:

:angel::rofl:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 431
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?