Vårföräldrar 2017 del fem

Hur snabbt försvinner det extra luktsinnet? Tyckte sambons brännskada luktade fruktansvärt och då var det minimalt med sårvätska i det. :crazy: Jag tycker redan jag luktar illa, kan man inte få ett litet brejk efter förlossningen iaf. O_o

Den här veckan tycker jag lukten är mindre framträdande (dvs fyra veckor efter förlossning). Det går säkert olika snabbt. Sipprar bara lite men det verkar räcka.

Där kom nattpersonalen och det var en skräcködla från 1800-talets första hälft... Baby blues har börjat komma, känner bara för o gråta. Vill hem till familjen o undrar hur detta kommer gå. Kommer alla ens tycka om nytillskottet i familjen? Kommer vi till ro? Sitter o väntar på 23 kollen nu o önskar så innerligt att bilirubinet håller sig nere o inte ökar mer, vill så gärna åka hem i morgon.
Sen är jag helt orealistisk o känner för o gråta för att det är tomt i magen, att jag aldrig mer kommer bli gravid o vara med om en förlossning. Hur logiskt är det? Var ju säker på att jag skulle dö för mindre än två dygn sedan. Men jag älskar alla mina barn o tänker att denna lilla kanske vill ha en kompis?

Nyförlösta kvinnor med alla hormoner i svängning är kanske inte så lätta o ha med o göra...

Där kom nattpersonalen och det var en skräcködla från 1800-talets första hälft... Baby blues har börjat komma, känner bara för o gråta. Vill hem till familjen o undrar hur detta kommer gå. Kommer alla ens tycka om nytillskottet i familjen? Kommer vi till ro? Sitter o väntar på 23 kollen nu o önskar så innerligt att bilirubinet håller sig nere o inte ökar mer, vill så gärna åka hem i morgon.
Sen är jag helt orealistisk o känner för o gråta för att det är tomt i magen, att jag aldrig mer kommer bli gravid o vara med om en förlossning. Hur logiskt är det? Var ju säker på att jag skulle dö för mindre än två dygn sedan. Men jag älskar alla mina barn o tänker att denna lilla kanske vill ha en kompis?

Nyförlösta kvinnor med alla hormoner i svängning är kanske inte så lätta o ha med o göra...

Hormoner och känslor är inte logiska ;) :heart

Hungrig bebis varannan timme :crazy:
Idag ska vi till Uppsala och titta på bilderna från fotograferingen och förstås beställa lite produkter men vi har nog inte bestämt vad ännu.

Tänkte gå in på Plantagen före och köpa lite jord och efter en sväng på Ikea för en ampelkruka :D

Hoppas bilen håller :crazy:

Tror varken nyförlösta eller gravida oförlösta kvinnor är så enkla att göra rätt med:angel: Maken tittade lite skrämt på mej igår när jag fick ett bryt på att torktumlaren inte va klar och sen för att det va för varmt i sovrummet (vi har 18grader i sovrummet:laugh:)

Jag saknade också magen sist, och jag misstänker att det blir likadant igen. Det är ju faktiskt nåt alldeles speciellt att vara gravid, även om det många ggr är tungt och allt går långsamt.

Hoppas ni får åka hem och mysa med resten av familjen nu:heart

Vaknade inatt av att jag hade lagt mig tvärsöver sängen, så sambon välte mig lite grinigt och undrade om jag kunde flytta på mig. Men se där det kunde jag inte, hela höften total strejkade så sambon fick rulla mig runt och sen hämta alvedon för lite smärtlindring :arghh:

Men det måste ju sett förjäkla roligt ut när sambon försökte rulla runt en höggravid och faktiskt bokstavligttalat strandad val :rofl:

Vaknade inatt av att jag hade lagt mig tvärsöver sängen, så sambon välte mig lite grinigt och undrade om jag kunde flytta på mig. Men se där det kunde jag inte, hela höften total strejkade så sambon fick rulla mig runt och sen hämta alvedon för lite smärtlindring :arghh:

Men det måste ju sett förjäkla roligt ut när sambon försökte rulla runt en höggravid och faktiskt bokstavligttalat strandad val :rofl:

Våra sambos lär få sig en del skratt, även om det inte är kul att ha ont så blir det lite "tragomiskt" i situationen :p

@Mirifax alla hormoner ställer till det fruktansvärt och ibland tycker jag fruktansvärt synd om alla våra respektive som får sig sina avskrapningar med jämna mellanrum.

Jag kommer ihåg att när vi kom hem med dottern och varit hemma ett par timmar så satt jag i soffan och började stortjuta, och nu pratar vi tårar och snor som blötte ner hela mig. Anledningen?? Ingen jäkla aning, jag bara började och kunde inte sluta på en timme, för ingen anledning alls. Sambon höll på att ringa till psyk :D Slutade lika fort som det började :confused:

@Mirifax alla hormoner ställer till det fruktansvärt och ibland tycker jag fruktansvärt synd om alla våra respektive som får sig sina avskrapningar med jämna mellanrum.

Jag kommer ihåg att när vi kom hem med dottern och varit hemma ett par timmar så satt jag i soffan och började stortjuta, och nu pratar vi tårar och snor som blötte ner hela mig. Anledningen?? Ingen jäkla aning, jag bara började och kunde inte sluta på en timme, för ingen anledning alls. Sambon höll på att ringa till psyk :D Slutade lika fort som det började :confused:

Gud ja... Har varit gråtkalas de andra gångerna med. Mannen tar det med jämnmod.. Får knåpa ihop förklaring till barnen bara.. Mamma är inte ledsen mamma bara gråter.....

Tror varken nyförlösta eller gravida oförlösta kvinnor är så enkla att göra rätt med:angel: Maken tittade lite skrämt på mej igår när jag fick ett bryt på att torktumlaren inte va klar och sen för att det va för varmt i sovrummet (vi har 18grader i sovrummet:laugh:)

Jag saknade också magen sist, och jag misstänker att det blir likadant igen. Det är ju faktiskt nåt alldeles speciellt att vara gravid, även om det många ggr är tungt och allt går långsamt.

Hoppas ni får åka hem och mysa med resten av familjen nu:heart

Tack :) ja, jag anade att jag skulle sakna magen o sprattlet o visst gör jag det... Även om det var tungt på slutet och jag var trött på otympligheten. Kroppen börjar redan bli piggare o det känns konstigt, ovant o skönt :)

Någon som vet rekommendationerna just nu, ska bebis ha kudde eller ej? När dottern föddes -14 skulle de ha men inte när sonen föddes -11 har jag för mig.

Nu har vi fått okej att åka hem :love: Sitter o väntar på mannen och dottern, hon kommer med "sina kläder" i högsta hugg och sedan kör vi hem till djuren.

Gick igenom journalen med barnmorskan med. Tydligen kom damen till världen utan dokumenterade krystvärkar :p Jag vet bara att jag frågade bm om jag skulle krysta som jag gör med menskoppen när det drog ihop sig o att hon frågade hur det var o att det lät bra. Så jag gjorde en sådan kläm o tydligen gick den hem :D:love:;)

Väntan är lång när man längtar :heart undrar dock var de lagt mina mödravårdspapper jag hade med mig in till förlossningen med brev o allt, får fråga efter det när de klipper banden :grin:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 431
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?