Vårföräldrar 2017 del fem

@Ariane, @lil-sis, @kakan89

Jag har kikat på sådanna bygellösa helt i bara mjukt tyg som påminner om de "toppar" man hade som liten innan man började med BH.. Men de verkar bara säljas i S, M, L etc och då är det ju omöjligt att veta vilken storlek man ska ha(??) Förutom bonprix då, men de har bara från 75... Jag har normalt 70F och nån kupstorlek större hade inte skadat heller just nu.
Tycker du att de du har från bonprix är små eller stora i storleken @lil-sis?

Jag testade amningsbhar innan på lokala underklädesbutiken och köpte några dagar efter :) trodde dock inte att dom skulle ha min storlek men det fanns till min förvåning!

Min plan är att prova ut riktiga BHar efter förlossningen när storleken stabiliserat sig lite och jag vet att det fungerar med amningen och så.. De får gärna kosta :) Men hade varit bra att hitta ett par billiga "slit och släng" att ha tills dess. Som bara är bekväma och bygellösa så man kan ha dem när man sover och så kanske. Har bara BH med bygel nu.
Men är alltid krångligt när man inte har "standardstorlek" :p

Jag har kikat på sådanna bygellösa helt i bara mjukt tyg som påminner om de "toppar" man hade som liten innan man började med BH.. Men de verkar bara säljas i S, M, L etc och då är det ju omöjligt att veta vilken storlek man ska ha(??) Förutom bonprix då, men de har bara från 75... Jag har normalt 70F och nån kupstorlek större hade inte skadat heller just nu.

"Vanliga". Möjligen lite åt det större hållet. Har du 70 annars blir 75 definitivt för stort.

Cornelis har blivit förlyld :( sambon blev smittad på BB, där vi var får syskon vara med och det var en storasyster som nös massor och sa "mamma snor mamma snor", och nu är cornelis förkyld som sagt :( hostade och snörvlade massor inatt...

Funderar på om vi ska ta en tur till Ullared i början på april (hur nu det ska gå till, tror mannen får köra runt mig i kundvagnen). Vad har jag glömt att vi behöver?

Har skrivit upp följande:
Fårskinn till syskonvagn
2 tunna filtar
1 mellanfilt
2 kuddar till vagnarna
1 barnvagnshänge (om jag inte kan köpa ett virkat med ugglor)
Nappflaskor
Babygym
Produkter till skötbordet (vilka?)
Dregglisar
Skötväska
Regnskydd till syskonvagn
Reflexer till syskonvagn
Myggnät till bägge vagnarna¨
AmningsBH

Funderar på om vi ska ta en tur till Ullared i början på april (hur nu det ska gå till, tror mannen får köra runt mig i kundvagnen). Vad har jag glömt att vi behöver?

Fårskinn till syskonvagn
2 tunna filtar
1 mellanfilt
2 kuddar till vagnarna
Nappflaskor
Babygym
Dregglisar
Skötväska
Reflexer till syskonvagn
AmningsBH

Kolla madebytanya på Instagram eller fejjan, virkar på beställning :)

Fårskinn till syskonvagn
2 tunna filtar
1 mellanfilt
2 kuddar till vagnarna
Nappflaskor
Babygym
Dregglisar
Skötväska
Reflexer till syskonvagn
AmningsBH

Tror även VaniljHjärtat virkar/stickar ugglor till vagnen på beställning :)

Hur har ni gjort med amningsbh? Har ni köpt någon innan eller väntat med att köpa till efter?
Jag tänker att det kan ju vara skönt att ha i alla fall nån direkt.. Så jag har kikat lite efter någon enklare, billigare variant som finns på Lindex, Kappahl, Bonprix etc.. Men de verkar ju inte alls finnas i min storlek, alt. så anges storleken i S, M, L etc. utan vidare beskrivning om vad storlekarna motsvarar i vanlig BH-storlek..
Jag är ju kanske inte så sugen på att köpa en för över 500:- som kanske inte alls passar sedan utan hade tänkt mig en för under 200:-..

Jag har köpt och använt ett tag eftersom jag inte klarar av att det trycker någonstans öht, det triggar mina kräkningar. Köpte på apotea, medela (?), två olika varianter. Mycket bekvämare än H&M tycker jag och torkar över natten om man handtvättar dem på kvällen. De jag köpte är så pass stretchiga att det funkar bra trots att jag har stor byst.

Jag har 75F i vanliga fall, XL funkar bra för mig.

Fårskinn till syskonvagn
2 tunna filtar
1 mellanfilt
2 kuddar till vagnarna
Nappflaskor
Babygym
Dregglisar
Skötväska
Reflexer till syskonvagn
AmningsBH

Plastad frotté?

Då kanske L kan vara lagom för mig.. Jag får fundera på om jag vågar chansa :)
Jag har 75F som ogravid och beställde "sovbh" därifrån och M funkar på mig. Har dock sillisar och upplever att de är mindre än äkta storlek F typ att de sitter ju fast där de sitter och behöver inget stöd.

Hur har ni gjort med amningsbh? Har ni köpt någon innan eller väntat med att köpa till efter?
Jag tänker att det kan ju vara skönt att ha i alla fall nån direkt.. Så jag har kikat lite efter någon enklare, billigare variant som finns på Lindex, Kappahl, Bonprix etc.. Men de verkar ju inte alls finnas i min storlek, alt. så anges storleken i S, M, L etc. utan vidare beskrivning om vad storlekarna motsvarar i vanlig BH-storlek..
Jag är ju kanske inte så sugen på att köpa en för över 500:- som kanske inte alls passar sedan utan hade tänkt mig en för under 200:-..
Jag köpte två amnigslinnen på hm innan. Har inte ens köpt några amningsbhs än utan lever i linnerna och två mjuka bhs som jag hade sen innan.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 430
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Parfym
  • 🎄Jul 2024🎄
  • Borstning av tänder