Vårföräldrar 2017 del fem

Jag antar att många här hämtat ut babyboxar? Jag skulle vilja veta vad som är i apotek hjärtats box. Det känns ju som jag inte kommer att ha nytta av det mesta i boxarna än på ett tag men man vet ju aldrig. :) Apotek hjärtat finns ju på sjukhuset här så det är smidigt att hämta.

Jag antar att många här hämtat ut babyboxar? Jag skulle vilja veta vad som är i apotek hjärtats box. Det känns ju som jag inte kommer att ha nytta av det mesta i boxarna än på ett tag men man vet ju aldrig. :) Apotek hjärtat finns ju på sjukhuset här så det är smidigt att hämta.

Tommee tippee napp 0-6m
Hjärtats våtservetter
Hjärtats baby bomullstopps
Tröstisar gosedjursplåster
Mjuk leksak som går att fästa på tex. vagnen

Varuprover:
Bepanthen mot torr och irriterad hud
Purelan bröstvårtskräm
Multi-Mam Balm bröstvårtskräm
Baby hår/kroppstvätt + ansiktskräm
Multi-gyn kompress (för lindring i intimområdet)
Multi-Mam kompress (för lindring av bröstvårtor)

Liten bok med råd och information till nyblivna föräldrar.
Broschyr om Multi-Mam produkter.
Häfte med många rabattkuponger på babyprodukter hos Hjärtat.

wa0qih.jpg

Sängläge efter en dag med ont i livmodern och värkar. Inte kraftiga eller täta men för smärtsamma för att inte behöva stanna upp.
Jag nojar lite för jag har bara känt såhär när mina förlossningar har varit igång.
Men det här är en ny bebis och en ny graviditet så jag kanske kommer ha det såhär tills bf... jag är i v.38 nu.

Tommee tippee napp 0-6m
Hjärtats våtservetter
Hjärtats baby bomullstopps
Tröstisar gosedjursplåster
Mjuk leksak som går att fästa på tex. vagnen

Varuprover:
Bepanthen mot torr och irriterad hud
Purelan bröstvårtskräm
Multi-Mam Balm bröstvårtskräm
Baby hår/kroppstvätt + ansiktskräm
Multi-gyn kompress (för lindring i intimområdet)
Multi-Mam kompress (för lindring av bröstvårtor)

Liten bok med råd och information till nyblivna föräldrar.
Broschyr om Multi-Mam produkter.
Häfte med många rabattkuponger på babyprodukter hos Hjärtat.

wa0qih.jpg
Tack! Den känns faktiskt värd att hämta ut. :)

Tack för era grattis :heart

Jag känner mig lite mör, fascinerad av kroppen och tacksam för beslutet att inte ha fler barn.

Jag hade någon sammandragning i går kväll, tog två alvedon och sov till 03, pang var där minutlånga värkar men med sju minuter emellan. Låg kvar i sängen och tjurade att jag inte fick sova. Klev upp 4.30 och upptäckte att jag blödde. Ringde fl som lugnade mig med teckningsblödning, duschade med tätare värkar, väckte sambon, ringde svärmor, åkte mot fl. När vi kom in var det en brysk barnmorska, gjorde undersökningen och kom med beskedet att ca halva tappen var kvar, jag hade för långt mellan värkarna och var öppen en cm.
Vi blev utskickade på promenad 06.30 och att vi kunde återkomma när värkarna var bättre men vi åkte till sambons syster o jag lade mig på soffan där för det var en pina att stå. (vi fick åka hem.om vi ville, hade vi gjort det hade det blivit bilfödsel)
8.15 åkte vi tillbaka, 8.40 blev jag uppkopplad på ctg i undersökningsrummet och hade värkar med tre minuters mellanrum, kom in till rummet kl 9.00 och bm undersökte. Fullt öppen men hinnor kvar så jag fick lustgas. Bytte till rocken, uskan kom in för att presentera sig och ställde fram grejer. Bm gick ut, vattnet forsade, sambo larmade och då kom första krystvärken. Bm kom in och då var huvudet nere så det var bara att "åka med". Två krystvärkar till och hon var ute kl 09.21. Inte en bristning trots hastigheten :eek: två små ytliga "rispor" fanns det.
Jag fattade inte att hon kom ut först, hjärnan hängde inte med i det förloppet.
Stort grattis till den lilla tjejen!

Var fick jag energin ifrån? O_o Storstädat köket och bytt gardiner, tvättat tre omgångar tvätt och planerar att fortsätta stortstädandet med genomgång av vardagsrummet i morgon. Går lite långsamt och måste sätta mig att vila ofta då magen blir stenhård och gör ont. Men känns så skönt att få lite vårstädat innan bebis kommer. Får se om jag får sota för mitt flit i morgon.

Rätta mig om jag har fel, men låter som en rätt ultimat förlossning, eller? :p:)
Stort grattis igen :)

Allt är relativt ;)
Nu är det skönt att det är över, att det gick fort och att allt "höll ihop".
I öppningsstadiet höll jag på att gå i bitar för det gjorde så :devil: ont och jag kände mig som århundradets mes som inte kunde stå upprätt vid värkarna när vi kom tillbaka till fl. Det är väl kanske inte bara en fördel att öppna sig fort. :angel:

Allt är relativt ;)
Nu är det skönt att det är över, att det gick fort och att allt "höll ihop".
I öppningsstadiet höll jag på att gå i bitar för det gjorde så :devil: ont och jag kände mig som århundradets mes som inte kunde stå upprätt vid värkarna när vi kom tillbaka till fl. Det är väl kanske inte bara en fördel att öppna sig fort. :angel:
Haha så hade jag det med förra. Fick ställa mig på alla fyra på golvet för det kändes som att jag höll på att gå isönder i hela nedre regionen. Men sjukt tacksamt att det gick så fort och hoppas jag får det med denna också, för det kändes som att jag återhämtade mig fruktansvärt snabbt efteråt tacklare att det gick så fort och smidigt. :up:

Märks att bebis ligger med huvudet nedåt igen, det ilar i hela skrutten och det är 2 fötter som paddlar mot revbenen:crazy:
Har börjat knäppa och knaka i magen på mej också, ingen känsla jag känner igen sedan sist alls? Nån som upplever samma?

Märks att bebis ligger med huvudet nedåt igen, det ilar i hela skrutten och det är 2 fötter som paddlar mot revbenen:crazy:
Har börjat knäppa och knaka i magen på mej också, ingen känsla jag känner igen sedan sist alls? Nån som upplever samma?

Har för mig att jag läste någonstans (kan ha varit här) att det är bäbis leder som knakar. :crazy:

Jag kan inte sluta titta på lilla fröken. (jag borde sova lite till).
Vilken otrolig skillnad jag upplever nu mot förra gången, båda är ju lika normala/vanliga på sitt sätt. Då var det ett barn bredvid mig. Nu är det mer självklart och mer känslor direkt.

Men eftervärkarna :wtf:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 430
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar