Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag antar att många här hämtat ut babyboxar? Jag skulle vilja veta vad som är i apotek hjärtats box. Det känns ju som jag inte kommer att ha nytta av det mesta i boxarna än på ett tag men man vet ju aldrig. Apotek hjärtat finns ju på sjukhuset här så det är smidigt att hämta.
Grattis09.21 fick vi en flicka. 51 cm och 3892 gram.
Tack! Den känns faktiskt värd att hämta ut.Tommee tippee napp 0-6m
Hjärtats våtservetter
Hjärtats baby bomullstopps
Tröstisar gosedjursplåster
Mjuk leksak som går att fästa på tex. vagnen
Varuprover:
Bepanthen mot torr och irriterad hud
Purelan bröstvårtskräm
Multi-Mam Balm bröstvårtskräm
Baby hår/kroppstvätt + ansiktskräm
Multi-gyn kompress (för lindring i intimområdet)
Multi-Mam kompress (för lindring av bröstvårtor)
Liten bok med råd och information till nyblivna föräldrar.
Broschyr om Multi-Mam produkter.
Häfte med många rabattkuponger på babyprodukter hos Hjärtat.
Åh! Grattis! Hoppas allt gick bra04:30 föddes en flicka
Stort grattis!!!09.21 fick vi en flicka. 51 cm och 3892 gram.
Stort grattis till den lilla tjejen!Tack för era grattis
Jag känner mig lite mör, fascinerad av kroppen och tacksam för beslutet att inte ha fler barn.
Jag hade någon sammandragning i går kväll, tog två alvedon och sov till 03, pang var där minutlånga värkar men med sju minuter emellan. Låg kvar i sängen och tjurade att jag inte fick sova. Klev upp 4.30 och upptäckte att jag blödde. Ringde fl som lugnade mig med teckningsblödning, duschade med tätare värkar, väckte sambon, ringde svärmor, åkte mot fl. När vi kom in var det en brysk barnmorska, gjorde undersökningen och kom med beskedet att ca halva tappen var kvar, jag hade för långt mellan värkarna och var öppen en cm.
Vi blev utskickade på promenad 06.30 och att vi kunde återkomma när värkarna var bättre men vi åkte till sambons syster o jag lade mig på soffan där för det var en pina att stå. (vi fick åka hem.om vi ville, hade vi gjort det hade det blivit bilfödsel)
8.15 åkte vi tillbaka, 8.40 blev jag uppkopplad på ctg i undersökningsrummet och hade värkar med tre minuters mellanrum, kom in till rummet kl 9.00 och bm undersökte. Fullt öppen men hinnor kvar så jag fick lustgas. Bytte till rocken, uskan kom in för att presentera sig och ställde fram grejer. Bm gick ut, vattnet forsade, sambo larmade och då kom första krystvärken. Bm kom in och då var huvudet nere så det var bara att "åka med". Två krystvärkar till och hon var ute kl 09.21. Inte en bristning trots hastigheten två små ytliga "rispor" fanns det.
Jag fattade inte att hon kom ut först, hjärnan hängde inte med i det förloppet.
Rätta mig om jag har fel, men låter som en rätt ultimat förlossning, eller?
Stort grattis igen
Bild!!Jag har äntligen blivit klar med mitt babynest
Det blev superfint
Och jag skriver upp kantband på listan över mina dödsfiender
Haha så hade jag det med förra. Fick ställa mig på alla fyra på golvet för det kändes som att jag höll på att gå isönder i hela nedre regionen. Men sjukt tacksamt att det gick så fort och hoppas jag får det med denna också, för det kändes som att jag återhämtade mig fruktansvärt snabbt efteråt tacklare att det gick så fort och smidigt.Allt är relativt
Nu är det skönt att det är över, att det gick fort och att allt "höll ihop".
I öppningsstadiet höll jag på att gå i bitar för det gjorde så ont och jag kände mig som århundradets mes som inte kunde stå upprätt vid värkarna när vi kom tillbaka till fl. Det är väl kanske inte bara en fördel att öppna sig fort.
Jag har äntligen blivit klar med mitt babynest
Det blev superfint
Och jag skriver upp kantband på listan över mina dödsfiender
Bild!!
Märks att bebis ligger med huvudet nedåt igen, det ilar i hela skrutten och det är 2 fötter som paddlar mot revbenen
Har börjat knäppa och knaka i magen på mej också, ingen känsla jag känner igen sedan sist alls? Nån som upplever samma?