Vårföräldrar 2017 del fem

Promenad med hunden avklarad. Tur att hon är gammal och nöjer sig med att springa av sig lite i parken. Kändes som jag gick i 2 km/h typ, sammandragningar och kräk-känsla hela vägen.

Nu laddar vi om för vattengympa om en timme. :bump: Om jag kan gå i em är det ett under.

Grattis @Ariane!!!!

Själv har jag nu åkt 20 av dagens 55mil. Ett sista besök till huvudstaden och vännerna däromkring som barnlös. Hoppas kroppen pallar att köra så långt :angel: Kan bli spännande de sista milen gissar jag på, men sen väntar några softa dagar hos vänner o besök på Ikea, skönt med ett avbrott från renoveringen med ;) Jæja nú är hamburgaren uppäten bara att bege sig vidare!

Trevlig tisdag på er!

Vi luftar rumpan. Inte för att den känns ledsen men alla vill väl vara näck ibland? :D
Ungen har bajsat ner tre handdukar på 10 minuter :rofl:
Inget bajs i natt, ganska bekvämt för oss båda.

Har även gått två varv till brevlådan och städat ur min bil. Hoppas vi kan laga den snart. Skodan alltså, Diskon blir ju fixad i veckan :)

Februari
25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm

Mars
1/3-Fille 27 år, första barnet 10/3 Cornelis, 3790 gram och 51 cm, örebro län
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej, Sthlm. Född 18/3, 51 cm, 4345g
11/3 Oktiv 32 år andra barnet skaraborg 9/3 Axel 3685 gr 49 cm
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet VG län, flicka född 21/3, 51 cm, 3892 gram
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
18/3 - Suspiria, 31 år, första barnet , Norrland - Luleå
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor, Norra Uppland - föddes 21/2 9.47, 2418g, 44cm lång, 32.5cm huvud :love:
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet
28/3 - angelo, 30 år, första barnet,Blekinge

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
6/4 - Mirach, 30 år, första barnet, tjej
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet, Douglas, Linköping
18/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej, Borås
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41. Skaraborg
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet, flicka, Västra götalands län
9/5 - Beppo, 33 år, första barnet - Gävleborgs län - Gävle
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka, Skåne
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul, Skåne
23/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet, Västra Götaland
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
29/5- kakan89, 27, första barnet

Tack för era grattis :heart

Jag känner mig lite mör, fascinerad av kroppen och tacksam för beslutet att inte ha fler barn.

Jag hade någon sammandragning i går kväll, tog två alvedon och sov till 03, pang var där minutlånga värkar men med sju minuter emellan. Låg kvar i sängen och tjurade att jag inte fick sova. Klev upp 4.30 och upptäckte att jag blödde. Ringde fl som lugnade mig med teckningsblödning, duschade med tätare värkar, väckte sambon, ringde svärmor, åkte mot fl. När vi kom in var det en brysk barnmorska, gjorde undersökningen och kom med beskedet att ca halva tappen var kvar, jag hade för långt mellan värkarna och var öppen en cm.
Vi blev utskickade på promenad 06.30 och att vi kunde återkomma när värkarna var bättre men vi åkte till sambons syster o jag lade mig på soffan där för det var en pina att stå. (vi fick åka hem.om vi ville, hade vi gjort det hade det blivit bilfödsel)
8.15 åkte vi tillbaka, 8.40 blev jag uppkopplad på ctg i undersökningsrummet och hade värkar med tre minuters mellanrum, kom in till rummet kl 9.00 och bm undersökte. Fullt öppen men hinnor kvar så jag fick lustgas. Bytte till rocken, uskan kom in för att presentera sig och ställde fram grejer. Bm gick ut, vattnet forsade, sambo larmade och då kom första krystvärken. Bm kom in och då var huvudet nere så det var bara att "åka med". Två krystvärkar till och hon var ute kl 09.21. Inte en bristning trots hastigheten :eek: två små ytliga "rispor" fanns det.
Jag fattade inte att hon kom ut först, hjärnan hängde inte med i det förloppet.

Lite uppdatering då jag vart så uppmuntrad av ert stöd gällande mannen och uppsägningen. Både Unionens jurist och företagets jurist är helt överens om att det inte gått rätt till och lön kommer att betalas ut under hela uppsägningen men han är arbetsbefriad. Så fort han har fått klart med sin F- skatt så kommer han börja köra eget i samarbete med ett annat företag inom samma bransch (där chefen är jättebra och många från gamla stället har redan valt att börja där). Allt löser sig till det bättre :heart nu känns det underbart att vi kommer få vara hemma några veckor tillsammans, jag slipper dra så stort lass själv med 3 barn och vi satsar nog på att han ska vara hemma deltid längre tid efter Douglas kommit också än vad som var tänkt innan så kan han dra igång företaget i lugn och ro.

Annars tycker jag gärna han kan få komma ut snart, är rätt trött på att vara gravid även fast jag mår rätt bra nu. Var en riktigt bra idé att plocka ut semesterdagar nu sista veckorna så det inte blir så många dagar att jobba i veckan. 5 arbetsdagar kvar för min del :)

Jag känner mig lite mör, fascinerad av kroppen och tacksam för beslutet att inte ha fler barn.

Jag hade någon sammandragning i går kväll, tog två alvedon och sov till 03, pang var där minutlånga värkar men med sju minuter emellan. Låg kvar i sängen och tjurade att jag inte fick sova. Klev upp 4.30 och upptäckte att jag blödde. Ringde fl som lugnade mig med teckningsblödning, duschade med tätare värkar, väckte sambon, ringde svärmor, åkte mot fl. När vi kom in var det en brysk barnmorska, gjorde undersökningen och kom med beskedet att ca halva tappen var kvar, jag hade för långt mellan värkarna och var öppen en cm.
Vi blev utskickade på promenad 06.30 och att vi kunde återkomma när värkarna var bättre men vi åkte till sambons syster o jag lade mig på soffan där för det var en pina att stå. (vi fick åka hem.om vi ville, hade vi gjort det hade det blivit bilfödsel)
8.15 åkte vi tillbaka, 8.40 blev jag uppkopplad på ctg i undersökningsrummet och hade värkar med tre minuters mellanrum, kom in till rummet kl 9.00 och bm undersökte. Fullt öppen men hinnor kvar så jag fick lustgas. Bytte till rocken, uskan kom in för att presentera sig och ställde fram grejer. Bm gick ut, vattnet forsade, sambo larmade och då kom första krystvärken. Bm kom in och då var huvudet nere så det var bara att "åka med". Två krystvärkar till och hon var ute kl 09.21. Inte en bristning trots hastigheten :eek: två små ytliga "rispor" fanns det.

Tack för du delar med dig av förlossningen :)

Rätta mig om jag har fel, men låter som en rätt ultimat förlossning, eller? :p:)
Stort grattis igen :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 428
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar