Vårföräldrar 2017 del fem

Märks att bebis ligger med huvudet nedåt igen, det ilar i hela skrutten och det är 2 fötter som paddlar mot revbenen:crazy:
Har börjat knäppa och knaka i magen på mej också, ingen känsla jag känner igen sedan sist alls? Nån som upplever samma?

Jag hör också hur det knakar om lederna på bebis ibland. Gjordeninte det med förra, eller så uppmärksammade jag det inte för att jag inte läst om det då :p fast känns jäkligt märkligt att jag skulle kunnat missa det. Hon var iofs mycket mer stilla i magen....

@Lazy Lady vi låg i soffan igårkväll och bara tittade på bebis akrobatik, och då knakade det också massor. Sambon höll på att få sammanbrott för han tyckte det lät så läskigt :rofl:

Vi kom bägge fram till att dottern nog inte alls var lika aktiv i magen som denna, för vi kommer inte alls ihåg att hela jag studsade så mycket som när Katla är igång som mest. :D

Håller på att röja lite i köket nu och sen ska jag köpa resterande tyger jag behöver för babynestet och filtarna jag ska göra. @TeamLundVer sydde du fast ditt lantmans för han eller med symaskin? Har sett att olika beskrivningarna gör olika, funderar mest på vad som är enklast.

Hur har ni gjort med amningsbh? Har ni köpt någon innan eller väntat med att köpa till efter?
Jag tänker att det kan ju vara skönt att ha i alla fall nån direkt.. Så jag har kikat lite efter någon enklare, billigare variant som finns på Lindex, Kappahl, Bonprix etc.. Men de verkar ju inte alls finnas i min storlek, alt. så anges storleken i S, M, L etc. utan vidare beskrivning om vad storlekarna motsvarar i vanlig BH-storlek..
Jag är ju kanske inte så sugen på att köpa en för över 500:- som kanske inte alls passar sedan utan hade tänkt mig en för under 200:-..

@Diremone jag köpte två billigare i bara tyg för att ha något och sedan ska jag köpa fler nu när lillan är ute och brösten anpassar sig efter henne.

Vill också se bild:bump: Tänkte köpa stoppning till babynest och amningskudde imorgon:)
Ask and you shall find :p
BR7pNf2j8SZ

Hur har ni gjort med amningsbh? Har ni köpt någon innan eller väntat med att köpa till efter?
Jag tänker att det kan ju vara skönt att ha i alla fall nån direkt.. Så jag har kikat lite efter någon enklare, billigare variant som finns på Lindex, Kappahl, Bonprix etc.. Men de verkar ju inte alls finnas i min storlek, alt. så anges storleken i S, M, L etc. utan vidare beskrivning om vad storlekarna motsvarar i vanlig BH-storlek..
Jag är ju kanske inte så sugen på att köpa en för över 500:- som kanske inte alls passar sedan utan hade tänkt mig en för under 200:-..

BonPrix har jag. Köpte innan till slut.

De som finns i 75F och kostar typ 199kr för två. Inget superstöd men mjuka och sköna :)

@Lazy Lady vi låg i soffan igårkväll och bara tittade på bebis akrobatik, och då knakade det också massor. Sambon höll på att få sammanbrott för han tyckte det lät så läskigt :rofl:

Vi kom bägge fram till att dottern nog inte alls var lika aktiv i magen som denna, för vi kommer inte alls ihåg att hela jag studsade så mycket som när Katla är igång som mest. :D

Håller på att röja lite i köket nu och sen ska jag köpa resterande tyger jag behöver för babynestet och filtarna jag ska göra. @TeamLundVer sydde du fast ditt lantmans för han eller med symaskin? Har sett att olika beskrivningarna gör olika, funderar mest på vad som är enklast.

Är det kantbandet du menar?
Det sydde jag på maskin.
Jag följde den här beskrivningen: http://jagsyrminaegnaklader.blogg.se/2015/june/syprojekt-babyspecial-i-2.html
Då blev det inte så kantigt upptill som vissa verkar bli. Vad det gäller kantband så kan jag i efterhand konstatera att ett bredare hade varit något enklare att jobba med på babynestet. :idea: Men, det stod ingenting om bredd och jag har mig veterligen aldrig sytt med kantband tidigare så jag tog ett som passade färgmässigt bara. :banghead::banghead:

Det sydde jag på maskin.
Jag följde den här beskrivningen: http://jagsyrminaegnaklader.blogg.se/2015/june/syprojekt-babyspecial-i-2.html
Då blev det inte så kantigt upptill som vissa verkar bli. Vad det gäller kantband så kan jag i efterhand konstatera att ett bredare hade varit något enklare att jobba med på babynestet. :idea: Men, det stod ingenting om bredd och jag har mig veterligen aldrig sytt med kantband tidigare så jag tog ett som passade färgmässigt bara. :banghead::banghead:
Och om man läser alla inlägg så hittar man:laugh::up:

:angel:
@TeamLundVer: Så fint! Jag älskar ugglor :love:

Tack :love:
Jag har blivit helt frälst jag med denna graviditeten. Inte alls förra dock :confused:

Har iom syskonvagnen en extra liggdel som behöver utrustas så nu jagar jag någon som kan virka ett barnvagnhänge till den delen. Med ugglor såklart :p Första kunde inte så nu väntar jag på svar från säljare nummer 2. Har kärat ner mig i det här:

11350967_1053474664671780_2090870375_n.jpg

Och sonen har (i samråd med mig ;)) valt vilken snutte han ska köpa till Liten. En sådan här:
103642926-origpic-73f4d9.jpg

Jag börjar ana ett tema :angel:

Det sydde jag på maskin.
Jäkla autocorrect :rage: Ja det var det jag menade. Tack :D

Jag har köpt billiga modeller på bonprix. Mina tuttar har växt från liten c till maxad d... De ger faktiskt helt ok stöd trots att det inte är bygel-bhar. Köpte en amnings-bh med bygel men den har jag knappt använt.

Jag testade amningsbhar innan på lokala underklädesbutiken och köpte några dagar efter :) trodde dock inte att dom skulle ha min storlek men det fanns till min förvåning!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 430
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar