Vårföräldrar 2017 del fem

Vi hänger i soffan och tidigare i kväll hade vi första syskonsvartsjukan. Det föll inte i god jord hos junioren att fröken satt hos pappa men det löste sig bra ändå.
Det kommer nog bli fler gånger antar jag :meh:

@kakan89 hoppas i morgon är en bättre dag!

Just nu lär vi känna varandra känns det som. Jag är trött fysiskt och psykiskt. Sitter o somnar rakt upp o ner. Kroppen är väldigt mörbultad efter förlossningen, fibro -eds mörbultad. Men det kommer bli bra det med.

Lillasyster ammar på o jag är aldrig mätt... Försöker komma ihåg att dricka och planera även regelbundna mellis.

Syskonen här är lite i svallning... Syster tar hand om o fixar som med en docka och brorsan tar ut förändringen i form av sexårstrots.

Annars rullar det på bra :heart

Varför luktar det så fruktansvärt äckligt när man kissar efter att ha ätit sparris?? Särskilt illa nu när man liksom har super sniffen igång under graviditeten :wtf:

Ny outfit från ICA.

:D

51.5cm idag.
35cm runt huvudet.
3230g = får använda Ergobabyselen :banana: (+380g sedan förra torsdagen).

Klarar nog 4kg till 29/5 :cool:

BVC tycker han är väldigt rörlig och fäster blicken bra. Bjöd på ett leende också (som han gör när han somnar).

Hon applåderar sjal och funderingar på babypotting :) (i sommar, nu hinner jag ändå inte, han är för snabb :p ).
Men åå! Måste åka till Ica, ser jag. :D

Heja er! :banana:

Kvällen blev något bättre men fortfarande en skitdag. Idag ska vi på dop. Jag har varit vaken sen 05. Tror jag kommer vara trött ikväll.

Jahapp då kör vi nästa omgång av hosta hos sonen. Slemhosta och krupphosta i kombination. :(

Vi har hållit igång sedan ett inatt :down:

TIPS! Försök inte ta på dig strumpbyxor när du är gravid i v 31. För det första så kräver det att man är halvt ormmänniska. För det andra så kommer du tömma lungorna på allt syre. För det tredje så kommer fogarna att braka samman fullständigt. :cautious:

Enda fördelen är att du ger din sambo årets garv. :angel:

Faktiskt haft en bra natt. Idag ska ungen på kalas på lekland så där ska jag sitta och uggla med ett par andra föräldrar ett par timmar.

Skulle behöva handla idag också men jag klarar inte det själv längre, får sammandragningar när jag går mer än 10 min åt gången och sen direkt när jag sätter mig ner. Sambon börjar nojja för att ungen ska titta ut alldeles för tidigt efterson jag har så många och starka sammandragningar. Så nu diskuterar vi om han borde börja köra själv till jobb, han har annars firmabilen hemma och plockar upp folk på vägen eftersom han bor längst bort.

Hade ju "mensvärk" som fasen igår kväll, men hoppas knatte vill hålla sig inne iaf några veckor till.

Jaa! Livet återvände känns det som. Nu har jag bara några dagar att hålla ut, sen ska det vända sakta men säkert. Försöker tänka på konvalescens och sånt, men ALLT måste vara bättre än detta.
Härligt!!! Så jäkla apdåligt som du verkar ha mått så måste det kännas som en befrielse:heart Konvalescensen kommer kännas som en walk in the park skulle jag tro! (Så känner jag det inför denna gången när jag jämför med förra året. Allt måste vara enklare?)

V35 och 25dagar kvar!!
Det tickar på framåt onekligen, tur är det. Nu är sömnen risigare än någonsin, fogarna gör så jäkla ont på kvällarna att man har lust att skrika och längtan är stor:heart

Härligt! En bekant råkade ut för samma sak som ni nyligen så har tänkt massor på dig.
Och jisses så nojjig jag varit några gånger, helt irrationellt.

TIPS! Försök inte ta på dig strumpbyxor när du är gravid i v 31. För det första så kräver det att man är halvt ormmänniska. För det andra så kommer du tömma lungorna på allt syre. För det tredje så kommer fogarna att braka samman fullständigt. :cautious:

Enda fördelen är att du ger din sambo årets garv. :angel:
:rofl::rofl::rofl: Jag som typ lever i strumpbyxor, det är inte mycket annat som sitter bekvämt och på plats och jag vägrar köpa några gravidbyxor när det är typ 3 veckor kvar :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 431
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar