Vårföräldrar 2017 del fem

Sitter själv i soffan med bebis :heart resten av familjen är på kalas... funderar över bebis dygnsrytm. Ammat o suttit fast vid tuttarna typ 04-13 och sedan sovit med avbrott för korta matpauser. Spännande o se hur natten blir.

På måndag börjar verkligheten igen. Vi har bestämt att mannen ska jobba 50% i två veckor så han kommer hämta o lämna dottern med de tre dagarna hon är på fsk. Sonen åker ju skolbuss. Detta betyder att jag inte behöver åka någonstans (bortsett från BVC) på två veckor.

Ska prova pumpa lite i morgon. Vill gärna prova om hon tar flaska såsmåningom om det kniper eller mannen tar henne.

Hur tänker ni kring napp?
Vi kommer ha med napp redan till BB

Sitter själv i soffan med bebis :heart resten av familjen är på kalas... funderar över bebis dygnsrytm. Ammat o suttit fast vid tuttarna typ 04-13 och sedan sovit med avbrott för korta matpauser. Spännande o se hur natten blir.

På måndag börjar verkligheten igen. Vi har bestämt att mannen ska jobba 50% i två veckor så han kommer hämta o lämna dottern med de tre dagarna hon är på fsk. Sonen åker ju skolbuss. Detta betyder att jag inte behöver åka någonstans (bortsett från BVC) på två veckor.

Ska prova pumpa lite i morgon. Vill gärna prova om hon tar flaska såsmåningom om det kniper eller mannen tar henne.

Vi har en "pappa-napp" som min sambo kan ge om jag inte är i närheten men den används inte jätteflitigt sådär!

Vi erbjuder napp. Ibland tar han, ibland inte.

O där slog baby bluesen till med full kraft.... Är trött, hungrig (de glömde ta med mat o tårta hem från kalaset), barnen var nere efter kalaset, jag har tänkt på psd och att jag älskar denna lilla lika mycket som de två stora o är rädd att något ska hända någon, ammat hela kvällen och nu är det natt. Kan bara inte äta full måltid nu liksom när det är godnatt dags. :crazy: Jag får gråta lite mer o tycka synd om mig så får jag bli realist o försöka skjuta bort mina onödiga tankar. Tur man vet att det går över om ett par dagar :( ska koka napp i morgon har köpt hem två sedan innan.

O där slog baby bluesen till med full kraft.... Är trött, hungrig (de glömde ta med mat o tårta hem från kalaset), barnen var nere efter kalaset, jag har tänkt på psd och att jag älskar denna lilla lika mycket som de två stora o är rädd att något ska hända någon, ammat hela kvällen och nu är det natt. Kan bara inte äta full måltid nu liksom när det är godnatt dags. :crazy: Jag får gråta lite mer o tycka synd om mig så får jag bli realist o försöka skjuta bort mina onödiga tankar. Tur man vet att det går över om ett par dagar :( ska koka napp i morgon har köpt hem två sedan innan.
Ät om du behöver äta.
Vilket du behöver.
Så ät. Ordentligt. Du kommer må bättre av det.

:heart:heart:heart

Åh jag hade brutit ihop om (när) sambon glömt att ta med mat och fika sådär :cry::arghh::rage:

I övrigt, ät människa! Jag äter dygnet runt och vågen går snällt nedåt ändå. Vill han äta "hela tiden" måste jag äta för att orka. Många bananer blir det.

Har sovit i nästan 3-timmars cykler :D
Men vid sista måltiden nu sög han tag i utkanten av vårtgården så nu är det svullet och gör ont :arghh:

Äter frukost och sedan tänkte jag tömköra en stund, vädret ser lite ostadigt ut :nailbiting:

Napp sägs minska risken för psd, minns inte anledningen på rak arm.

Risken minskas för att dom suger på något och på så sätt glömmer dom inte att andas

Då missuppfattade jag @Mirifax. Trodde hon menade att var negativt med napp. :bow:

Bryt ihop och kom igen. Alla är inte på topp varje dag.:heart

Natten gick helt ok för min del. Sambon har fått hjälpa mig med vändningarna men framåt småtimmarna klarade jag mig själv. Trodde jag skulle få ta citodon men har lyckats sova från och till ändå.

Dock har jag rejäl "mensvärk" idag. Så tror att jag ska ta det väldigt lugnt. Sambon ska åka och installera en kabel i stugan. Hade egentligen velat följa med men tror det blir för mycket för min kropp.

Kaos och kalabalik hos oss i natt. :(
Sonen vaknade helt hysterisk vid 12 för att han inte fick luft och det är supersvårt att lugna en tvååring med krupp som hyperventilerar av rädsla :cry:

När vi väl fick lugnat honom blev det till att turas om att sitta med honom i soffan hela natten. T om hunden är trött nu.

Älsklingen sover lite nu åtminstone utan hosta. Får hoppas det vänder nu :heart

Kaos och kalabalik hos oss i natt. :(
Sonen vaknade helt hysterisk vid 12 för att han inte fick luft och det är supersvårt att lugna en tvååring med krupp som hyperventilerar av rädsla :cry:

När vi väl fick lugnat honom blev det till att turas om att sitta med honom i soffan hela natten. T om hunden är trött nu.

Älsklingen sover lite nu åtminstone utan hosta. Får hoppas det vänder nu :heart

Stackarn :( hoppas det blir bättre snart!!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 431
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar