Vi håller på att sluta amma, dock under lång tid haha! Dagamning gick naturligt, ju mer han åt desto mindre ammade han på dagtid. När jag har tagit någon vila med honom så har jag ändå ammat till sömns för att det är enklast. Sen innan jul slutade vi med nattamning, tog dock närmre en hel månad innan det blev befäst, eftersom han blev magsjuk mitt i och jag fick börja amma heltid igen... Senaste två mornarna har han fått ersättning, han vaknar ofta 4-5 och är hungrig, så nu har vi bara kvällsamningen kvar. Ibland känner jag att jag var färdig med amningen för läääänge sen, speciellt när han bits eller när jag längtar efter sömntabletter. Men nu när vi har slutet i sikte så känns det bara jobbigt, då hade jag kunnat fortsätta länge till. Men nästa vecka ska jag till skolan. Visserligen ska jag bara vara där en natt, men from vecka sex har jag praktik dessutom i smedjebacken, så då måste det vara ett slut... Lång historia, men ja han har aldrig ätit ersättning i hela sitt liv men vi har valt att byta ut en amning mot ersättning och det är lite för att slippa kliva upp och ge frukost 05!