Vårföräldrar 2016 del 2

Oh, hurra! :love:

Men jag är bara i vecka nästan-16 (går in i vecka 6 imorgon) Det känns så tidigt? *kollar gravid-appen* Nähä, det är tydligen heeelt normalt. Okej då. Men jag var nog inte helt beredd. Hade räknat med att känna av den typ först nån gång efter jul...:o

Jag är rätt säker på att jag kände första gången i fredags, och då var jag i v 15 +5, så det är säkert din bebis du känner också :) Så himla mysigt! Nu borde det ju bara bli starkare och starkare också :bump:

Ååååååh, jag vill också känna! Har dock båda moderkakorna i framvägg så jag lär få vänta ett tag till även om det är två som ligger och brottas där inne.

Har sneglat på nappflaskor idag.. Är såå tacksam över att många kompisar till mig har barn o kan berätta vilka som är bra o dåliga.. Jäklar vilken djungel. ;)

Den när man vaknar (iiigen) kvart över 6 för att det gjort ont att vända sig i sömnen och inte kan somna om... Nä men 4 timmars sömn har jag hört ska vara lagom, eller något. :meh:Sååå trött! :arghh:

Låter som att sambon sover gott bredvid dock, skönt någon kan få göra det! Haha.

Den när man vaknar (iiigen) kvart över 6 för att det gjort ont att vända sig i sömnen och inte kan somna om... Nä men 4 timmars sömn har jag hört ska vara lagom, eller något. :meh:Sååå trött! :arghh:

Låter som att sambon sover gott bredvid dock, skönt någon kan få göra det! Haha.

Foglossning?

Mitt tips är isåfall att ha en kudde eller täcke mellan benen om du ligger på sidan så du avlastar höften. Sen när du vrider dig i sängen så använd händerna , tänk dig som att du är förlamad från midjan. Förhoppningsvis kan du minska smärtan en aning. Själv äter jag alvedon innan jag lägger mig så jag förhoppningsvis kan få sova några timmar, och sen alvedon när jag vaknar. Ska kolla med MVC om jag kan få starka värktabletter utskrivet.

Du har plats 66 i kön, du har plats 63 i kön, du har plats 75!!!!!! i kön, du har plats 35 i kön?

Tror det blivit lite fel hos försäkringskassan ;)

Av nån anledning så har mitt lönekontor bestämt sig för att inte sammarbeta o lämnar fortfarande fel uppgifter till FK.. Varför? Dom betalar ju inte själv något.. Prata med chefen igår o han ska se om han får rätt på det idag annars får jag gå till facket..
Nackdelen att jobba på ett stort företag.. Blä!

Det positiva är iallafall att min handläggare verkar ha vänt och är nu väldigt trevlig och lätt att ha med o göra.
Märkligt, men det är ju på rätt håll! Nu är det bara det sista att få lönekontoret att lämna rätt uppgifter sen är jag i mål!!! :D

O insåg precis att mina inlägg är lite väl negativa nu ;)
Jag är glad att jag gått in i vecka 24, är på 23+1 idag.. Nu går det undan, magen är STOR nu!
Börjar bli dags att fixa allt, blir lite tajt schema här efter jul o nyår, 8 födelsedagar som ska firas innan Mars, o eventuellt ett barndop om dom inte väljer att vänta till våren. O om jag rättar mig efter bm så är chansen stor att dom kommer redan i februari så därför känns det skönt att betat av så mycket som möjligt innan jul :)

Ska till Ullared om 3 veckor. Är det någon annan som tänkt åka dit o handla? :)

Foglossning?

Mitt tips är isåfall att ha en kudde eller täcke mellan benen om du ligger på sidan så du avlastar höften. Sen när du vrider dig i sängen så använd händerna , tänk dig som att du är förlamad från midjan. Förhoppningsvis kan du minska smärtan en aning. Själv äter jag alvedon innan jag lägger mig så jag förhoppningsvis kan få sova några timmar, och sen alvedon när jag vaknar. Ska kolla med MVC om jag kan få starka värktabletter utskrivet.

Ja, är ju sjukskriven för de där smärtorna, men det har verkligen blivit avsevärt mycket värre bara de senaste 1-2 veckorna. Innan fick jag i alla fall sova någorlunda, rör mig oftast väldigt lite när jag sover men nu de senaste nätterna gör det riktigt ont. Dagarna är värdelösa och typ allt gör ont, men det kan jag leva med bara jag får soooova! :p

Sover med kudde mellan knäna och försöker hålla mig på den sida som gör minst ont! Tack för tips! :) Hoppas du kan få något som lindrar bättre än alvedon, de gör ju tyvärr inte jättestor skillnad.

@robl man får vara lite negativ, tycker det är det enda jag är här :o

Apropå Ullared så blir det säkert en vända dit efter jul kan jag tänka mig. Jag är inget fan direkt men det första mamma sa när vi berättade var att ja då kommer mormor (min alltså) vilja åka och handla på Ullared! Så det är bäst att vi gör det då, det kan väl knappast skada. :angel::D

@robl man får vara lite negativ, tycker det är det enda jag är här :o

Apropå Ullared så blir det säkert en vända dit efter jul kan jag tänka mig. Jag är inget fan direkt men det första mamma sa när vi berättade var att ja då kommer mormor (min alltså) vilja åka och handla på Ullared! Så det är bäst att vi gör det då, det kan väl knappast skada. :angel::D

Nä, du är väl inte negativ. Tycker inte jag iallafall :)

Jag är ju en sån som Älskar Ullared. Har dock 3 timmar i bil dit så undrar hur mycket jag kommer älska stället efter detta besöket.. ;)
Dom har ju en jättefin babyavdelning så man kan nog shoppa loss rätt mycket ;)

Ja, är ju sjukskriven för de där smärtorna, men det har verkligen blivit avsevärt mycket värre bara de senaste 1-2 veckorna. Innan fick jag i alla fall sova någorlunda, rör mig oftast väldigt lite när jag sover men nu de senaste nätterna gör det riktigt ont. Dagarna är värdelösa och typ allt gör ont, men det kan jag leva med bara jag får soooova! :p

Sover med kudde mellan knäna och försöker hålla mig på den sida som gör minst ont! Tack för tips! :) Hoppas du kan få något som lindrar bättre än alvedon, de gör ju tyvärr inte jättestor skillnad.

Jag vet inte hur din foglossning beter sig men mitt går i omgångar. Vissa dagar kan jag knappt gå pga smärtan och andra är väl okej att hantera. Trots att dagarna är extremt lugna. och inga tunga lyft eller promenader.

Nej, alvedon dämpar bara det värsta. Äter du läkemedel för foglossningen?

Du har plats 66 i kön, du har plats 63 i kön, du har plats 75!!!!!! i kön, du har plats 35 i kön?

Tror det blivit lite fel hos försäkringskassan ;)

Av nån anledning så har mitt lönekontor bestämt sig för att inte sammarbeta o lämnar fortfarande fel uppgifter till FK.. Varför? Dom betalar ju inte själv något.. Prata med chefen igår o han ska se om han får rätt på det idag annars får jag gå till facket..
Nackdelen att jobba på ett stort företag.. Blä!

Det positiva är iallafall att min handläggare verkar ha vänt och är nu väldigt trevlig och lätt att ha med o göra.
Märkligt, men det är ju på rätt håll! Nu är det bara det sista att få lönekontoret att lämna rätt uppgifter sen är jag i mål!!! :D

Men får du inte ändra din inkomst själv?

Det gör jag varje år efter löneökningen, allt FK vill ha är från vilket datum det gäller. Gäller dock inte sambon, som endast får ändra inkomst vid vab och dylikt. Vi råkar helt enkelt på olika handläggare :confused:

Nä, du är väl inte negativ. Tycker inte jag iallafall :)

Jag är ju en sån som Älskar Ullared. Har dock 3 timmar i bil dit så undrar hur mycket jag kommer älska stället efter detta besöket.. ;)
Dom har ju en jättefin babyavdelning så man kan nog shoppa loss rätt mycket ;)

Hehe, skönt! Ibland känner man sig som att man konstant är världens mest negativa människa med krämpor och what not! Tur det bara är i mitt huvud :D

Vi har väl strax under 2 timmar dit så det funkar ju! Tänker mig dock att ska jag palla gå där så får det verkligen bli efter jul när allt lugnat ner sig och man slipper armbågas med 3 tusen andra för att ta sig fram i rulltrappan, typ. :idea: Har också hört bra om babyavdelningen, så det kan ju ändå kännas värt att åka. Jag är inte främmande för att spendera en och annan krona liksom:angel: min mamma är ju också ungefär den lyckligaste blivande mormorn i världen, hon är garanterat mer exalterad än både mig och sambon haha, så det kommer nog bli en del inköp även på hennes konto :D

Idag vid denna tidpunkt för 11 år sen låg jag förväntansfull och orolig inför det planerade kejsarsnittet som skulle preliminär ske vid 13-tiden. Beskedet om kejsarsnitt och vård på neonatalen hade kommit drygt ett halvt dygn innan. Jag minns de tårar som kom utav oro och rädsla, som sedan byttes till glädje när de inte såg något avvikande tillstånd. Denna lilla groda fick vara med oss, på eget rum. Han, som misstänktes vara allvarligt sjuk, visade sig vara fullt frisk och fyller idag 11 år :heart:heart

Jag vet inte hur din foglossning beter sig men mitt går i omgångar. Vissa dagar kan jag knappt gå pga smärtan och andra är väl okej att hantera. Trots att dagarna är extremt lugna. och inga tunga lyft eller promenader.

Nej, alvedon dämpar bara det värsta. Äter du läkemedel för foglossningen?

Jo min har gjort det lite också, märker av bättre och sämre dagar. De 3 senaste nu har varit rätt jobbiga. Jag försöker hålla igång och vara ute och gå i alla fall två-tre gånger i veckan, vi bor precis vid ett jättefint skogsområde som är perfekt att traska runt i. Men det gör ju jäkligt ont även om det knappt är någon promenadhastighet att prata om.

Nej, äter inget för smärtan, än så länge känns det som att det bara är sjukgymnasten som "tror" på min foglossning. Läkaren var skeptisk och tyckte det var väldigt tidigt att ha ont :meh:

Får akupunktur av sjukgymnasten imorgon igen och efter det ska jag ringa läkaren och boka tid med honom igen. Han sjukskriver ju dessutom mig bara 2 veckor åt gången, knappt stressande.

Jo min har gjort det lite också, märker av bättre och sämre dagar. De 3 senaste nu har varit rätt jobbiga. Jag försöker hålla igång och vara ute och gå i alla fall två-tre gånger i veckan, vi bor precis vid ett jättefint skogsområde som är perfekt att traska runt i. Men det gör ju jäkligt ont även om det knappt är någon promenadhastighet att prata om.

Nej, äter inget för smärtan, än så länge känns det som att det bara är sjukgymnasten som "tror" på min foglossning. Läkaren var skeptisk och tyckte det var väldigt tidigt att ha ont :meh:

Får akupunktur av sjukgymnasten imorgon igen och efter det ska jag ringa läkaren och boka tid med honom igen. Han sjukskriver ju dessutom mig bara 2 veckor åt gången, knappt stressande.

Vilken vecka är du i? Sånt är så typiskt för vi bor också med riktigt bra skogsvägar att promenera på. I helgen tog jag dock små promenader men ack vad jag fick lida för det. Så ibland är det inte värt det, som tex idag när jag ska med katten till veterinären, sen till posten så jag antar att det är typ min dag idag :mad: Vet inte vart du bor, men här hos oss i Skaraborg så har vi haft rätt fint väder till och från så det vill man inte missa :down:

Foglossning kan komma tidigt, men finns också ligamentsmärtor som jag fick i början av min graviditet 2013, som sedan gick över i foglossning. Fungerar akupunktur? Får ringa sjukgymnast sen när jag kommer hem, men vad gör de egentligen för nytta? :confused:

Men får du inte ändra din inkomst själv?

Det gör jag varje år efter löneökningen, allt FK vill ha är från vilket datum det gäller. Gäller dock inte sambon, som endast får ändra inkomst vid vab och dylikt. Vi råkar helt enkelt på olika handläggare :confused:

Jo men arbetsgivaren ska också lämna. Jag har ju inga gamla uppgifter där heller. :)

Nähä, MVC har slutat ge ut foglossningsbälte. Fick ett därifrån 2013 så det var attans vad fort det kan ändras. Bokade tid hos sjukgymnast nästa vecka, det blir lååång tid utan bälte. Klant att jag inte bokat tidigare :(

Nu ska jag och katten iaf in till staden för en massa ärenden, underbart resesällskap :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka