Vårföräldrar 2016 del 2

Här är det mest de som vet om graviditeten som 'oj nu börjar det synas'. (resten vågar väl inte eftersom de inte vet att jag är GRAVID och ser ut så ;) för när de väl vet så är det ju såklart fritt fram att säga vad som helst...)
Fast nja...jag är i vecka 12, det som syns är att jag ser spänd ut om magen, inte att bebis tar plats så att säga och eftersom jag inte gått ner efter sonen så ser jag liksom bara ut så just nu..just nu ÄR jag bara..mjuk:o

Nu börjar jag bli lite känslig om magen också, alltså för beröring. Det var jag sist också. Vet inte om bebis ligger så till att jag inte vill ha tryck på magen öht, det känns obehagligt helt enkelt.

Stålsätter mej lite redan nu inför kommentarer om utseende:cautious:

och kommentarer från endel -vänner- om att det blir såpass tätt. Något som diskuterats kring andra som får tätt men där jag inte kunnat inflika något ännu...
Alla vi berättat för hittills är positiva och glada.
De som diskuterat i vänkretsen är såna som nyss fått barn eller har småbarn och de har i princip bara negativa kommentarer att ge kring att få barn tätt och är noga med att poängtera vad JOBBIGT X kommer få det nu, and so on and so on.:meh:

@robl Fyfan. Jag HATAR när saker inte stämmer eller fungerar som det ska och inte flyter på direkt! Hatar när man ska behöva ta tag i det själv och fixa, så jag känner med dig ;)

Varför kan inte allting bara fixa sig av sig själv någon gång? :D
Bävar inför när FK hör av sig. Det finns säkert något som inte stämmer i uppgifterna och då drar det väl ut på det ännu mer. Blir ju inte lättare när jag har 3 olika läkarintyg och sjukskrivningar heller eftersom de bara sjukskriver 2 veckor åt gången. Läkaren tror liksom inte riktigt på att det kan vara foglossning så tidigt :meh: Trots att sjukgymnasten sa att det var så. Men jaja. Det löser väl sig det med, man kan väl leva på luft och kärlek eller hur var det nu :p

Jag fattar inte heller.. Jag som har skakat lite på huvudet åt andra som klagat på FK o tänkt att så farligt kan det inte va.. Jag tar tillbaka det! Snacka om att dra ut på saker.

Håller tummarna för din skull att det går smidigt :)
O ang luft o kärlek så ska jag höra med sambon om vi reder ut det ;)

Vecka 22. Dåligt kort, då det är svårt att ta kort själv.

Och måttligt trött på alla som ska säga att det är 2 eller 3 barn. Nej, vi har gjort 1 VUL, 1 KUB och 1 RUL och de alla visar 1 bebis. Tappar dessutom tålamodet på min mamma som ska berätta för alla om hur stor hennes dotter är. Det är ingen tävling, det gör ont samt att det ger extra medicinska kontroller då stor mage kan betyda fel på bebisen. Dessutom är jag orolig för om magen ska fortsätta växa i raketfart då det ändå är 4 månader kvar :eek:O_o

b171434.jpg

Alltså, din mage e så fin:love:

Alltså jag har varit sjukskriven i snart 1 månad och har sett till att allt ska komma in till FK så snabbt som möjligt, jagat både FK o min arbetsgivare osv osv..
Nu när typ jag ska få första utbetalningen så har mitt lönekontor lämnat feluppgifter till FK, nästan 80 000:- mindre... Så nu drar det ut på det ännu längre!
Det är väl jäkligt märkligt att man ska behöva sitta och lära sig både min handläggare & arbetsgivares uppgifter för att det ska bli rätt! O framförallt till er andra om ni ska bli sjukskrivna, KOLLA så uppgifterna stämmer!

Trodde det va meningen att man skulle kunna slappna av o vila när man är sjukskriven ;)

Det är heeeelt nooormalt:D (kunde inte låta bli:o)

Jäkligt rövigt när det krånglar..

Och om någon oroade sig kan jag säga att allt ser fint ut. Bönan växer som hen ska och det fanns inget att oroa sig för. Blödning från livmoderväggen kunde synas, så vi vet iaf var blodet kom ifrån.

Och om jag blöder mer och blir orolig så ska jag ringa igen och får komma på snabbtitt igen. :love: De är helt enkelt super där jag går!

Och om någon oroade sig kan jag säga att allt ser fint ut. Bönan växer som hen ska och det fanns inget att oroa sig för. Blödning från livmoderväggen kunde synas, så vi vet iaf var blodet kom ifrån.

Och om jag blöder mer och blir orolig så ska jag ringa igen och får komma på snabbtitt igen. :love: De är helt enkelt super där jag går!

Fy vad skönt att de är så snabba och faktiskt förstår oron och givetvis fantastiskt att bönan mår bra :love:

Hurra för välmående böna! :heart

Jag har nog väldigt bra personer runt mig, för den enda som tagit mig på magen är min mamma. Och vad gäller kommentarer kring storlek på magen, eller tjockis-skämt öht för den delen så är jag nog rätt obrydd. De som säger sådana saker brukar vara personer som inte vet hur de ska skapa kontakt på naturligt sätt, de tycker de har hittat en säker ingång till samtal via magen och det rör mig ung lika mycket som om de roliga skämt samma personer kan dra om "havremoppen", dvs dåliga skämt/försök att skapa kontakt som inte är speciellt knutna till verkligheten, dvs jag tror inte de menar så mycket med det.

I lördags var jag ute och sprang med sonen och hans "racing-ponny" (sonens uttryck). Ponnyn var ap-pigg och ville bara galoppera, sonen tyckte det var jättekul och gasade på = mamman fick springa i rätt högt tempo på sandiga skogsvägar. På kvällen hade jag ont i magen vilket vi iofs inte är så konstigt, men värken har fortfarande inte gått över. Det hugger i nedre delen av magen så fort jag rör mig och jag tycker inte att bebis har rört sig så mycket idag heller. Jag har iofs varit igång hela dagen i möten osv. så har inte kunnat luta mig tillbaka och känna efter så det kan vara så att knytt kommer igång när jag hinner pausa.

Vad är det som kan göra ont? Ligament? Och är de i så fall ömma 2 dagar efter aktivitet? Bör man kolla upp?

I lördags var jag ute och sprang med sonen och hans "racing-ponny" (sonens uttryck). Ponnyn var ap-pigg och ville bara galoppera, sonen tyckte det var jättekul och gasade på = mamman fick springa i rätt högt tempo på sandiga skogsvägar. På kvällen hade jag ont i magen vilket vi iofs inte är så konstigt, men värken har fortfarande inte gått över. Det hugger i nedre delen av magen så fort jag rör mig och jag tycker inte att bebis har rört sig så mycket idag heller. Jag har iofs varit igång hela dagen i möten osv. så har inte kunnat luta mig tillbaka och känna efter så det kan vara så att knytt kommer igång när jag hinner pausa.

Vad är det som kan göra ont? Ligament? Och är de i så fall ömma 2 dagar efter aktivitet? Bör man kolla upp?
Gissar på ligament om det gör ont just när du rör dig.
Jag får typ sammandragningar om jag springer. Känns väldigt tidigt för det men...

Gissar också på ligamenten, på mej spänner det som fasen när jag har gjort lite för mycket. Gör svinaktigt ont när jag reser mej och råkar vrida samtidigt. Det är säkert lugnt.

Hjälp! Ett par gånger igår och en gång idag så har det känts som om jag har ett stort grodyngel i magen. Kan det vara bebisen? :nailbiting: Det känns iallafall inte som något mina tarmar har haft för sig tidigare. Verkligen en konstigt bubblande sprattlande känsla. Som ett grodyngel som simmar i kolsyrebubbel, typ.

Hjälp! Ett par gånger igår och en gång idag så har det känts som om jag har ett stort grodyngel i magen. Kan det vara bebisen? :nailbiting: Det känns iallafall inte som något mina tarmar har haft för sig tidigare. Verkligen en konstigt bubblande sprattlande känsla. Som ett grodyngel som simmar i kolsyrebubbel, typ.

Det är garanterat bebisen :love:

Det är garanterat bebisen :love:

Oh, hurra! :love:

Men jag är bara i vecka nästan-16 (går in i vecka 6 imorgon) Det känns så tidigt? *kollar gravid-appen* Nähä, det är tydligen heeelt normalt. Okej då. Men jag var nog inte helt beredd. Hade räknat med att känna av den typ först nån gång efter jul...:o

Men jag är bara i vecka nästan-16 (går in i vecka 6 imorgon) Det känns så tidigt? *kollar gravid-appen* Nähä, det är tydligen heeelt normalt. Okej då. Men jag var nog inte helt beredd. Hade räknat med att känna av den typ först nån gång efter jul...:o

ÅH! Jag vill ooooockså! :love: Har än så länge inte känt av något, eller tänkt på om jag känt något. Känner mest hunger och kurrande, haha! Hoppas på att min också börjar bubbla snart den lille saken :D

Vissa känner ju jättetidigt o vissa inte från vecka 25 typ :)
Men visst är det mysigt :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat