Vårföräldrar 2016 del 2

Hade två tjejkompisar över varav den ena väntar barn i februari. Den andra tjejen kom hit och pekade på sin mage och säger "jag har en hemlis" och jag pekar på min och säger "jag med" följt av asgarv :D

Vi gick tidigare i samma mammagrupp med våra första barn nu skiljer det bara nån vecka mellan oss. :banana:

Ja då behöver jag inte noja över festkläder längre. Trevlig fest- fantastisk för alla ogravida med fri bar och helt speedade människor som verkligen släppte loss.
Nej jag är inte bitter att jag satt gravid och nykter ... Alkoholfritt vin är jättegott och det är sååå roligt att prata med folk som är onyktra. Inte bitter alls...

Ja då behöver jag inte noja över festkläder längre. Trevlig fest- fantastisk för alla ogravida med fri bar och helt speedade människor som verkligen släppte loss.
Nej jag är inte bitter att jag satt gravid och nykter ... Alkoholfritt vin är jättegott och det är sååå roligt att prata med folk som är onyktra. Inte bitter alls...

Förlåt men.. Hahaha! Onyktra är horribla att prata/umgås med när man själv är nykter. Helt fruktansvärt:rofl:

• Gilla
Reactions: Ray
Mitt är ju inte helt beviljat så det är nog därför. Jag har dessutom sagt att jag inte orkar med någon utdragen väntan..

Men är det ens möjligt med en vaginal förlossning med tanke på din historik ?
Jag tog för givet att kejsarsnitt var den enda som var möjligt för dig.

Men är det ens möjligt med en vaginal förlossning med tanke på din historik ?
Jag tog för givet att kejsarsnitt var den enda som var möjligt för dig.

Ja, alltså det är ju inget stopp i förlossningskanalen så ut kommer ju ungen. Men INGEN vet hur illa jag kommer att påverkas rörelsemässigt att tvingas genomgå en vaginal förlossning. Läkarna kan inte ens förstå mitt nervsystems komplexa smärtmönster, jag klarar inte av press/tryck på ryggraden, speciellt inte nu när staget är AV. Men visst ungen kommer ju ut, det är ju inget stopp....

Ja, alltså det är ju inget stopp i förlossningskanalen så ut kommer ju ungen. Men INGEN vet hur illa jag kommer att påverkas rörelsemässigt att tvingas genomgå en vaginal förlossning. Läkarna kan inte ens förstå mitt nervsystems komplexa smärtmönster, jag klarar inte av press/tryck på ryggraden, speciellt inte nu när staget är AV. Men visst ungen kommer ju ut, det är ju inget stopp....

Nej, fast jag läste nånstans att din ryggrad är trasig ?. Så även om ungen kommer ut, så är ju frågan på vilken bekostnad.

Jag hoppas dig iaf lycka till på mötet, och att du får snitt.

Visst har jag rejält svårt med tabletter, men att kräkas för att man håller hundens piller -i handen- :/
Jag som klarat mej hittills.

Är i vecka tolv, jag hade planerat att illamåendet ska få gå över nu...

Håller med @Bexzor, på vilkens bekostnad?
Lycka till på mötet :)

Nej, fast jag läste nånstans att din ryggrad är trasig ?. Så även om ungen kommer ut, så är ju frågan på vilken bekostnad.

Jag hoppas dig iaf lycka till på mötet, och att du får snitt.

Den är krossad (i länden) och uppbyggd med stag i titan. Ena staget har nu gått av i nederdel och buktar utåt.

Tack (+ @robl ), jag hoppas också att jag ska möta en förstående överläkare denna gång.

Var på fest (igår igen :D) och en tjej jag inte känner så värst väl kommer fram och gratulerar till kommande bebisen. Sen drar hon sin hela förlossningshistoria och säger att det var det absolut värsta hon varit med om och att hon ALDRIG gör om det igen. Okej, tack! :up:

Ortopeden sa detsamma om min kroniska symfysit (inflammation i främre bäckenfogen efter en olycka), "Inget hinder för vaginal förlossning." Inget HINDER nej, men de kunde inte heller säga hur det skulle påverka mig efteråt så jag fick ett planerat snitt utan krångel.

Var på fest (igår igen :D) och en tjej jag inte känner så värst väl kommer fram och gratulerar till kommande bebisen. Sen drar hon sin hela förlossningshistoria och säger att det var det absolut värsta hon varit med om och att hon ALDRIG gör om det igen. Okej, tack! :up:

Folk är så pedagogiska :up:

Själv har jag fått höra att att föda barn är ju som att lägga upp sig på slaktbordet och det gör hon aldrig om igen.
Själv tycker jag inte det är lönt att försöka skrämma upp någon som redan fött två barn och väntar sitt tredje. Eller tror dom jag glömt bort hur det känns :confused:

Se det så här istället - jag väntar mitt tredje barn och födde dom andra två vaginalt och väljer att göra om det ännu en gång. Det borde ju betyda att för min del är det värt att gå igenom det igen :)

• Gilla
Ortopeden sa detsamma om min kroniska symfysit (inflammation i främre bäckenfogen efter en olycka), "Inget hinder för vaginal förlossning." Inget HINDER nej, men de kunde inte heller säga hur det skulle påverka mig efteråt så jag fick ett planerat snitt utan krångel.

Jo jag hoppas ju att detta sjukhus bemöter mig annorlunda än Göteborg.

Folk är så pedagogiska :up:

Själv har jag fått höra att att föda barn är ju som att lägga upp sig på slaktbordet och det gör hon aldrig om igen.
Själv tycker jag inte det är lönt att försöka skrämma upp någon som redan fött två barn och väntar sitt tredje. Eller tror dom jag glömt bort hur det känns :confused:

Se det så här istället - jag väntar mitt tredje barn och födde dom andra två vaginalt och väljer att göra om det ännu en gång. Det borde ju betyda att för min del är det värt att gå igenom det igen :)
Jag tröstar mig med att en av mina bästa vänner fött två barn vaginalt, och verkligen ville föda även sina tvillinga på det sättet. Men det gick inte så de snittade henne. Och hon tyckte det var värre än de två tidigare förlossningarna. Hon beskrev det som att vid de två första kunde hon ju ta en dusch på egen hand efteråt. Med snittet gjorde det ont att röra sig i sängen.

Förlåt alla som planerar snitt! Inte meningen att skrämma upp er istället!

Jag tröstar mig med att en av mina bästa vänner fött två barn vaginalt, och verkligen ville föda även sina tvillinga på det sättet. Men det gick inte så de snittade henne. Och hon tyckte det var värre än de två tidigare förlossningarna. Hon beskrev det som att vid de två första kunde hon ju ta en dusch på egen hand efteråt. Med snittet gjorde det ont att röra sig i sängen.

Har gjort två planerade kejsarsnitt men också protesterat emot båda två :angel:

Jag avskyr att jag ska snittas igen, jag grät i över ett halvår när överläkaren på spec.MVC sa att jag aldrig kommer få vaginal förlossning utan det står i mina papper att jag ska förlösas med kejsarsnitt oavsett det blir akut eller planerat. Jag var vansinnig och fick vredesutbrott så fort någon nämnde att jag hade tur. TUR?! Jo, tur på så sätt att mina barn överlevt men fy vad jag har fått bearbeta det. Idag biter jag ihop och inser att det är inte värt en diskussion där någon med vaginal förlossning ska berätta vilken tur jag haft, och har. Mina kejsarsnitt har jag inte bestämt eller önskat själv.

I mitt fall har det rört sig om en misstänkt hjärnskada med äldsta barnet samt ett väldigt tungt barn över tiden (63 procent över medelvikten veckan innan BF !) med mellanbarnet som vid värkarbete skulle riskera att få mitt tidigare ärr att spricka och vi skulle då riskera att dö innan det upptäcktes. Då jag fått två barn med medicinska avvikelser så har jag längre inget val. Ingen läkare vill ta ansvaret att låta mig föda vaginalt, och minst ett TUL är redan bestämt för att se ifall även denna bebis blir för tung för tiden. Isåfall kan det bli tal om att planera snittet tidigare än veckan innan BF.

I fall som Calazirya och Zewz där de själva har medicinska bekymmer så är planerat kejsarsnitt något helt annat. Och jag hoppas att alla som behöver planerade snitt får dem. Men för alla är det inte frivilligt ;)

Ingen fara. Ja duschade och var uppe och gick samma kväll som jag snittades sist. Fick bra med smärtlindring så det var inga jättebekymmer. Men visst, hade jag sluppit allt vad förlossning heter så :D

Dagens kommentar Oj vad du växer och frodas !
Nej jag pallar inte sånna. Jag är ingen jävla krukväxt. Det är därför jag känner mig obekväm som gravid. Folk tycker att detta är en mysig hälsningsfras ? What????

Dagens kommentar Oj vad du växer och frodas !
Nej jag pallar inte sånna. Jag är ingen jävla krukväxt. Det är därför jag känner mig obekväm som gravid. Folk tycker att detta är en mysig hälsningsfras ? What????

Visst är det härligt.. Fick säga till en arbetskamrat på skarpen förra veckan. Det har varit kommentarer HELA tiden sedan jag berättade. Typ som: Kan du det? Du som är så himla gravid? -Hur gravid är du idag? -Når du ner till golvet? -Hur mår tjockisen idag?

Skitkul. Verkligen.. Jag sa till personen att lägga ner, för jag ska vara gravid i 4,5månad till och det blir jävligt drygt om han ska hålla på så. Kan ju tillägga att alla dessa kommentarer kom inom loppet av 10minuter.. Och så har det hållt på.. blir fan tokig!! Inte konstigt att fanskapet har gått igenom 3skilsmässor.

• Gilla
Visst är det härligt.. Fick säga till en arbetskamrat på skarpen förra veckan. Det har varit kommentarer HELA tiden sedan jag berättade. Typ som: Kan du det? Du som är så himla gravid? -Hur gravid är du idag? -Når du ner till golvet? -Hur mår tjockisen idag?

Skitkul. Verkligen.. Jag sa till personen att lägga ner, för jag ska vara gravid i 4,5månad till och det blir jävligt drygt om han ska hålla på så. Kan ju tillägga att alla dessa kommentarer kom inom loppet av 10minuter.. Och så har det hållt på.. blir fan tokig!! Inte konstigt att fanskapet har gått igenom 3skilsmässor.

Skönt att kräka av sej:o

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka