1:5 000Nu vågar jag lägga in mig i listan på riktigt och vara lite mindre hemlig. Idag gjorde vi nämligen kub och fick risk 1:4890 eller ngt liknande på det ena och 1:14000 på det mer allvarliga (bra koll jag har). Nu känns det ju som att man ska berätta för anhöriga Ungen hade 4 händer och 4 fötter, och tillhörande ben, njurar syntes och allt såg för tiden normalt ut Verkar ju som att man eventuellt kanske möjligen (peppar peppar ta i trä) får en liten en ändå!
Har ni andra gjort Kub? Vad fick ni för risker? Först var jag jättenöjd men nu börjar jag såklart noja ändå, säker kan man ju aldrig vara.. Angående beräknat datum så sa barnmorskan att det var datumet från KUB som gällde för oss from nu. Inget kommer ändras vid RUL.
Vi fick bara en siffra.
BM sa att jag i och med min ålder "automatiskt" hade en risk på 1:178 (eller ngt i den stilen, runt 170). Men att allt såg så bra ut att risken sjönk väldigt drastiskt efter KUB. Det kändes bra.
När det är större risk än 1:200 gör de ju fostervattensprov. Och vi såg en informationsfilm där risken var 1:4. Så med det perspektivet är 1:5 000 väldigt lågt. För om man har 1:4 så är det ju ändå 75% chans att få ett friskt barn. Tänk då på chansen med 4 889:4 890 att barnet är friskt!