Vårföräldrar 2016 del 2

@KattenKorven haha, min lillebror med sambo var förbi här idag för att vi skulle ut och gå en sväng och det första lillebrors sambo säger när de kliver innanför dörren är "ÅH, nu ser man ju en liten bebismage :love:" varpå jag svarar att jo.. Men det är ju inte meningen än :eek::cautious:

Blir mer löst sittande kläder framöver, så det så! :idea:

Sjukskriven fram till 16 januari, och sen graviditetspenning fram till snittet. Idag var läkaren mycket förstående och lika trevlig som jag mindes henne 2013 . Hon behövde nog sin semester :up:

Vecka 22 och viktökning på 18,6 kg :eek: :eek: Vad säger man om det? :rofl::rofl:

Fy vad jag är avundsjuk! Hoppas läkaren jag träffar nästa gång vill sjukskriva längre än 4 veckor åt gången :) Men va skönt för dig! :)

Jag har fått en ökning på 11 kg, vecka 23 :) Också rätt stabilt ;)

Vad GOTT! Jag skulle kunna äta Jansson alla dagar om året! (om det inte är för mycket ansjovis i förstås, lagom är bäst :angel:)
Går runt och är helt löjligt sugen på julmat och pynt och hela julgrejen just nu! Kan typ inte sluta tänka på julafton och hur mysigt det ska bli, jag som egentligen inte bryr mig speciellt mycket och åt sushi framför Kalle förra året. Men nu jäklar ska det firas jul alltså :D

Har fått lov av sambon att börja pynta (ljusslingor och gran är allt jag behöver, men mycket av det!) när det är julskyltning på Råå. Den är 22e nov, så snart jäklar :D Kommer eventuellt börja smygäta julskinka och prinskorv då också..

Julborden på jobbet börjar 26e nov, hoppas jag är fit for fight och kan jobba då :idea:

Jag längtar också efter julen! Har plockat fram julsakerna idag o ställt i vårt "skräprum" tills det är dags att julpynta. Vilket kommer bli den 28/29 november :)
Är även helt taggad inför nyår, vi ska ha det hemma o här kommer ca 15 personer.. Har aldrig varit mer på o längtat till nyår än nu, o jag ska ju va nykter ;) O är inte riktigt överens med mig själv än om det är smart att ha nyår hemma höggravid, men men, det löser sig :D

Fy vad jag är avundsjuk! Hoppas läkaren jag träffar nästa gång vill sjukskriva längre än 4 veckor åt gången :) Men va skönt för dig! :)

Jag har fått en ökning på 11 kg, vecka 23 :) Också rätt stabilt ;)

Till min fördel (?) så har alla mina graviditeter varit kämpiga så idag sa läkaren att det blir tiden ut. Innan skrev hon också bara var 4e vecka.

Men du har två bebisar, jag har bara en i magen :rofl:

Suck. Jag som inte hade tänkt gå upp något i vikt på hela graviditeten har plötsligt svällt upp ett kilo som vägrar försvinna. :banghead:

Men nu börjar magen bli riktigt putig och svälld, så det är ju ingen tvekan om var det där kilot sitter. Idag hojtade en av mina kollegor (som vet om att jag är gravid) "Nu syns det!!!" och var helt förtjust över att magen börjat synas. Jag tycker det är lite tidigt och är inte riktigt lika road. Maken tycker dock det är helfestligt. Han tycker att det känns som att jag har en ballong under tröjan när han kramar mig. :D

Jag tycker det känns som en vattenballong innanför skinnet när man kramas:rofl: helt spänt och konstigt! Min mage har blivit alldeles hård:D 6kg upp hittills v19 på lördag. Räknar stenhårt med att gå upp minst lika mkt till.

Det blir så konstigt i mitt huvud när ni skriver vilken vecka ni är i ni som gått så mycket längre än mig. I mina tankar är vi alla precis lika långt gångna och när ni säger annat så blir det fel :angel: Jag har ju bara tagit mig till v 15 och inte gått upp ett gram. Känner mig plötsligt låååångt bakom här! :eek:

Hallå vecka 16 här! :bump:

Jag längtar också till jul. Mest till att hänga upp julstjärnorna och äta mat :p Förra julen sa jag att nästa jul, då ska jag vara gravid. Just då var min man inte alls med på noterna men det gick ju bra ändå :D

Hallå vecka 16 här! :bump:

Jag längtar också till jul. Mest till att hänga upp julstjärnorna och äta mat :p Förra julen sa jag att nästa jul, då ska jag vara gravid. Just då var min man inte alls med på noterna men det gick ju bra ändå :D

Bra @BubbelA, känns lite bättre! haha :bump::D

Snyggt jobbat ändå, inte många som kan förutspå en sån grej bara sådär!
Jag älskar ju allt som har med tända ljus, ljusslingor och mysbelysning att göra så jag kommer förmodligen bli helt galen och pynta med mer ljus än vad som känns som en stabil nivå för en mentalt sund människa :angel: Men det är ju det mysigaste med att det blir kallt och mörkt ute, alla fina ljus :D

Jag har nog gått o blivit besatt av att handla billigt.. Jagar billiga saker likt en narkoman jagar droger.. :o
Ikväll är jag helt lyrisk över att hittat 2 st bärselar från babybjörn för 125:-
Igår kom sambon hem med den andra babysittern jag köpt o blev glad för vi fått tag i 2 fräscha sånna för 90:- tsm :)
O för o inte snacka om när jag hitta babygymmen, 2 st för 80:- :love:

O nu ser jag att jag låter som värsta snålisen också ;) Har aaaaldrig varit ekonomisk innan ;):p

Men åh vad skönt hörru! Slipper du tänka på något mer krångel med sjukskrivningar framöver :D :up:

Det blir så konstigt i mitt huvud när ni skriver vilken vecka ni är i ni som gått så mycket längre än mig. I mina tankar är vi alla precis lika långt gångna och när ni säger annat så blir det fel :angel: Jag har ju bara tagit mig till v 15 och inte gått upp ett gram. Känner mig plötsligt låååångt bakom här! :eek:

Du är inte ensam! Jag går in i vecka 12 imorgon och känner mig också sjukt efter alla andra :o

Jag har det precis likadant! Varje gång någon skriver något om vecka 20+ så dubbelkollar jag så jag är i rätt tråd och inte hamnat i vintertråden av misstag. :o Har tydligen väldigt svårt att fatta att ett vi har ett spann på tre månader i tråden.

...men om min mage fortsätter växa i den här takten så ser jag snart ut att vara i vecka 20 själv. :cautious: :nailbiting:

Irriterar mig på mitt framflyttade datum och ser i min app att den kan inte stämma hundra procent. Eller kan den kanske men....
Om jag lägger in mitt nya bf så kommer det upp att befruktningen skedde 5 juli.
Men 1 juli är sist vi hade sex och ÄL var sista juni. Alltså gjorde test med stickor och hade tecken på ÄL den 30 och helt blankt test den 1 så då borde ju ägget släppt?
Sen kan väl spermierna leva upp till två dygn eller? Så senast den tredje borde ägget befruktats...

Förstår att detta tre sig som ett obegripligt ilandsbekymmer... Men förra graviditeten blev jag oxå flyttad vid ultraljudet. Sen gick jag nio dagar över- helt normalt. Men grejen var att bäbisen var helt överbakad där inne- allt fostervatten var slut och ändå kom det ju inte igång utan det blev snitt. Så jag tänker lite på att mina barn kanske är onormalt små när man gör UL? Vid KUB stämde ju datumet precist. Och lite oroar jag mig för att jag ska få gå alldeles för länge över tiden och få en lika kass förlossning igen...

Irriterar mig på mitt framflyttade datum och ser i min app att den kan inte stämma hundra procent. Eller kan den kanske men....
Men 1 juli är sist vi hade sex och ÄL var sista juni. Alltså gjorde test med stickor och hade tecken på ÄL den 30 och helt blankt test den 1 så då borde ju ägget släppt?
Sen kan väl spermierna leva upp till två dygn eller? Så senast den tredje borde ägget befruktats...

Förstår att detta tre sig som ett obegripligt ilandsbekymmer... Men förra graviditeten blev jag oxå flyttad vid ultraljudet. Sen gick jag nio dagar över- helt normalt. Men grejen var att bäbisen var helt överbakad där inne- allt fostervatten var slut och ändå kom det ju inte igång utan det blev snitt. Så jag tänker lite på att mina barn kanske är onormalt små när man gör UL? Vid KUB stämde ju datumet precist. Och lite oroar jag mig för att jag ska få gå alldeles för länge över tiden och få en lika kass förlossning igen...
Hur mycket blev du flyttad? Tänker att om det enligt dina beräkningar är den 3/7 som du absolut senast blev befruktad och nya BF säger den 5/7 så skiljer det ju inte mer än 2 dagar och det känns väl ändå som hyfsat inom felmarginalen?

Jag har det precis likadant! Varje gång någon skriver något om vecka 20+ så dubbelkollar jag så jag är i rätt tråd och inte hamnat i vintertråden av misstag. :o Har tydligen väldigt svårt att fatta att ett vi har ett spann på tre månader i tråden.

...men om min mage fortsätter växa i den här takten så ser jag snart ut att vara i vecka 20 själv. :cautious: :nailbiting:
Haha, jag är likadan, men tvärtom - tänker att alla är i samma vecka som mig och tycker synd om de som mått dåligt så länge (innan jag inser att jag själv också mådde illa fram till v14 eller liknande).

Konstigt att de verkar göra olika på olika ställen!

När jag gjorde UL i vecka 12 så sa barnmorskan att det var det datumet de fick fram då som skulle gälla. Alltså att de inte kommer att flytta datum oavsett vad RUL säger.
Verkar vettigt tycker jag. För när jag var gravid med sonen så gjorde vi ultraljud privat i vecka 14 och fick då ett datum som stämde med våra beräkningar.
Men på RUL blev vi flyttade, inte så mycket men några dagar. Egentligen gjorde det inget för vår del men det är ju inte bra om det som för er får till följd att bebisen blir överbakad.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka