Vårföräldrar 2016 del 2

Usch idag har jag en känslomässig skitdag. Tjafsade lite med maken imorse och blev så ledsen. Han sa inte förlåt innan han åkte och nu ses vi inte förrän tidigast sent imorgon kväll. I vanliga fall skulle detta vara en struntsak som jag inte skulle brytt mig om, men man är ju lite känslig just nu. Hoppas jobbet får mig på andra tankar..

Usch idag har jag en känslomässig skitdag. Tjafsade lite med maken imorse och blev så ledsen. Han sa inte förlåt innan han åkte och nu ses vi inte förrän tidigast sent imorgon kväll. I vanliga fall skulle detta vara en struntsak som jag inte skulle brytt mig om, men man är ju lite känslig just nu. Hoppas jobbet får mig på andra tankar..
Kram!
Kan ni ringas innan dess?

Tyvärr finns det sådana där "minihitlers" på alla ställen. Gärna på någon statlig myndighet. Jobbigt som bara den när man råkar ut för dom.

När det kommer till sjukskrivning så har det räckt att läkaren skrivit "Tvillinggraviditet och risk för förtidsbörd" och arbetsgivaren skrivit "Går ej att omplacera" och så har det inte varit någon mer snack om saken.

Du kan ju alltid begära omprövning. Det brukar gå hyfsat fort.

Ja, ärendet är ju inte nerlagt eller vad man säger utan behöver kompletteras med mer saker.
Men jag förstår ju inte vad läkaren ska skriva då, det finns ju inte mer.. En läkare ljuger ju inte ihop påhittade problem heller lixom..

Förstår dig! Känslorna kan svämma över när som tycker jag..
Kanske kan ringa o prata lite allmänt bara, så känns det kanske bättre sen :)

Sover också kasst, fortfarande. Nu har jag (istället för att vakna för dagen mellan 03-05) börjat vakna 700 gånger varje natt av olika anledningar. Inatt halsbränna och kissnödighet. Igår natt mardrömmar om att jag råkade trampa ihjäl mina ankungar. :confused::angel:

Jag sover också dåligt, vaknar minst två-tre gånger per natt... Zink- och magnesiumtillskott hjälper iaf till att få kvalitet på sömnen därimellan så jag känner mig pigg när jag vaknar. Ett tips!

Amen va fan alltså!
Har fått brev från försäkringskassan.. Dom kan inte göra en bedömning om jag har rätt till sjukpenning för dom behöver veta vad jag har för MER besvär av min graviditet.
Det står klart o tydligt i läkarintyget att jag problem med bäckensmärta, ischias och sammandragningar, både smärtsamma & icke smärtsamma. Det står att det är duplexgraviditet som i sig kan orsaka förtidig förlossning & även att jag har ett mycket fysiskt tungt jobb med körsträckor på ca 50 mil om dagen..

Jo men det känns ju rättvist, många tvillinggravida har fått godkänt genom att typ bara skriva "duplex graviditet bör vila"...
O ja just det! Eftersom dom inte fått tillräckligt med uppgifter så har dom ytterligare 30 dagar på sig att handlägga mitt ärende! :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
Vet ju inte hur din läkare skrivit sjukintygen men ibland kan det hjälpa om läkaren skriver tex "Får ej anstränga sig och lyfta tungt pga förhöjd risk för förtidsbörd pga riskgraviditet" och/eller "pga svåra ischias smärtor skall X ej sitta stilla längre stunder utan möjlighet att gå upp och röra sig", istället för bara att du har ont.

Dvs att läkaren hänvisar varför dina problem gör att du inte kan jobba.

Tex så är inte trötthet något skäl för sjukskrivning i vanliga fall men då jag har en säkerhetstjänst så har det aldrig varit något problem men sjukskrivning pga trötthet för min del. Men det gäller att läkaren formulerar sig rätt.

Vet ju inte hur din läkare skrivit sjukintygen men ibland kan det hjälpa om läkaren skriver tex "Får ej anstränga sig och lyfta tungt pga förhöjd risk för förtidsbörd pga riskgraviditet" och/eller "pga svåra ischias smärtor skall X ej sitta stilla längre stunder utan möjlighet att gå upp och röra sig", istället för bara att du har ont.

Dvs att läkaren hänvisar varför dina problem gör att du inte kan jobba.

Tex så är inte trötthet något skäl för sjukskrivning i vanliga fall men då jag har en säkerhetstjänst så har det aldrig varit något problem men sjukskrivning pga trötthet för min del. Men det gäller att läkaren formulerar sig rätt.

Okej :)
Hon har skrivit klart o tydligt att jag får sammandragningar när jag jobbar och att det ska undvikas då en duplex graviditet i sig är en risk för förtidig förlossning.
Hon har dock inte skrivit att jag inte kan sitta länge pga ischias eller bocka mig pga bäckensmärta. Hon har bara skrivit att jag har problem med smärtorna. Så det kanske hon kan ändra på.
Tröttheten nämnde jag också men hon tyckte inte det va något att skriva med, ska fråga om det igen med tanke på att jag ligger längst med vägarna hela kvällarna med stort fordon så bör det ju va en risk..

Tack för tipsen :)

Ang sömn så sover jag också dåligt. Vaknar av att behöva kissa ungefär fyra gånger per natt. Ibland mår jag också så illa/har ont i magen/mår så dåligt att jag vaknar av att jag jämrar mej i sömnen :o

Idag blev jag inskriven hos bm. Men nu dröjer det ju ett tag tills nästa besök, RUL är nästa anhalt och jag är bara i v 11+1 än.
Tråkigt är att bm slutar men roligt är att hon börjar på förlossningen ist :up: gillar verkligen henne, så det var synd hon slutade! Dessvärre har de ingen ersättare än så antingen får de skynda sej att tillsätta någon eller så får grannstaden ett antal gravida att ta hand om :angel:

Skulle vila på soffan en kvart innan jag gick ut i stallet, precis när jag skulle resa mig börja knoddarna boxas o nu kan jag ju inte dra mig från soffan :) helt underbart o ligga o känna på sparkarna :love::love:
Hästarna får vänta en stund till :angel:;)

Var nyfiken på vilken vecka jag är i i jul så kollade upp det. Bör vara i v 24 då och i infon står det att nu utvecklar fostret sitt smaksinne så man bör tänka på vad man äter. Min unge bör alltså komma ut och vilja ha Janssons frestelse och köttbullar :D

Sjukskriven fram till 16 januari, och sen graviditetspenning fram till snittet. Idag var läkaren mycket förstående och lika trevlig som jag mindes henne 2013 . Hon behövde nog sin semester :up:

Vecka 22 och viktökning på 18,6 kg :eek: :eek: Vad säger man om det? :rofl::rofl:

Sjukskriven fram till 16 januari, och sen graviditetspenning fram till snittet. Idag var läkaren mycket förstående och lika trevlig som jag mindes henne 2013 . Hon behövde nog sin semester :up:

Vecka 22 och viktökning på 18,6 kg :eek: :eek: Vad säger man om det? :rofl::rofl:

Men åh vad skönt hörru! Slipper du tänka på något mer krångel med sjukskrivningar framöver :D :up:

Det blir så konstigt i mitt huvud när ni skriver vilken vecka ni är i ni som gått så mycket längre än mig. I mina tankar är vi alla precis lika långt gångna och när ni säger annat så blir det fel :angel: Jag har ju bara tagit mig till v 15 och inte gått upp ett gram. Känner mig plötsligt låååångt bakom här! :eek:

Var nyfiken på vilken vecka jag är i i jul så kollade upp det. Bör vara i v 24 då och i infon står det att nu utvecklar fostret sitt smaksinne så man bör tänka på vad man äter. Min unge bör alltså komma ut och vilja ha Janssons frestelse och köttbullar :D

Vad GOTT! Jag skulle kunna äta Jansson alla dagar om året! (om det inte är för mycket ansjovis i förstås, lagom är bäst :angel:)
Går runt och är helt löjligt sugen på julmat och pynt och hela julgrejen just nu! Kan typ inte sluta tänka på julafton och hur mysigt det ska bli, jag som egentligen inte bryr mig speciellt mycket och åt sushi framför Kalle förra året. Men nu jäklar ska det firas jul alltså :D

Har fått lov av sambon att börja pynta (ljusslingor och gran är allt jag behöver, men mycket av det!) när det är julskyltning på Råå. Den är 22e nov, så snart jäklar :D Kommer eventuellt börja smygäta julskinka och prinskorv då också..

Julborden på jobbet börjar 26e nov, hoppas jag är fit for fight och kan jobba då :idea:

Suck. Jag som inte hade tänkt gå upp något i vikt på hela graviditeten har plötsligt svällt upp ett kilo som vägrar försvinna. :banghead:

Men nu börjar magen bli riktigt putig och svälld, så det är ju ingen tvekan om var det där kilot sitter. Idag hojtade en av mina kollegor (som vet om att jag är gravid) "Nu syns det!!!" och var helt förtjust över att magen börjat synas. Jag tycker det är lite tidigt och är inte riktigt lika road. Maken tycker dock det är helfestligt. Han tycker att det känns som att jag har en ballong under tröjan när han kramar mig. :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat