Spontant känner jag att det är lite opassande med magtröja som 30+ och preggo.
Äsch vi vill ha bild isåfall
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Står dessa saker i Anamnesen eller i undersökningen/status/vad det nu kallas i läkarintyget? Jag har förstått att om läkaren bara skriver en massa saker i anamnesen så är det svårare att få det godkänt. Anamnes är ju i princip bara vad patienten berättar. Jag kan ju gå till läkaren och dra vilken historia som helst i princip. Läkaren kan skriva ner det och sedan skicka in det. Då blir det avslag. Om läkaren däremot skriver att det finns undersökningsfynd mm så är det lättare för exakt samma symptom att gå igenom. Jag har hört massor av gånger om läkare som missat skillnaden, och fk har tolkat det som enbart anamnes, och inte faktiska fynd (det har konstaterats att problemen föreligger). Kan vara därför de vill ha in ytterligare info (egentligen mer en ordentlig undersökning med undersökningsfynd).
Lycka till!
Har du kopplat intyg till 1177? Kolla isåfall om hur läkaren formulerat sig. Och ring sen din personliga handläggare, som du ska ha fått så får du säkert hjälp att lösa det.
Har aldrig haft bekymmer med mina sjukskrivningar, men så har jag alltid haft tät kontakt med min personliga handläggare på FK när det är någon hon undrat över
Av egen erfarenhet som blivande 3 barns mamma så vet jag att bebisen nöjer sig med nästan vem som helst (såvida man inte ammar men det har jag redan nämnt), och inget bara en förälder kan uppfylla. Jag kan därför bara ge tips som jag själv kan relatera till, något annat vore fel
Vad jag anser är tråkig inställning av Elisha har jag också förklarat. Och den kommentar jag citerat utav henne ändrar tyvärr inte min inställnng, som jag hade hoppats på att hon kunde ändrat på.
Då undrar jag så här, har du själv lämnat bort dina nyfödingar under ett större antal timmar till någon annan än den andre föräldern under de första veckorna?
Jag har både läkarintyget och pappret som FK skickat till min läkare också.
Jag är ju med i en tvillinggrupp på facebook och där verkar ingen haft problem med att få sin ansökan godkänd, trots mindre besvär än vad jag har. Hoppas att det löser sig. Känns trist att behöva ta av sparpengar för att betala räkningar.
OK. Äsch, jag ska inte tjata vidare.Ja, min minste. Den äldste ammade dygnet runt de första veckorna . Annars kan jag väl knappast skriva av egen erfarenhet
OK. Äsch, jag ska inte tjata vidare.
Nä det är ett väl i fyllt läkarintyg och läkaren sa något till mig om det du nämner att det va tvunget att va väldigt noga och bli rätt annars så skickar dom tillbaka det.
Prata med min handläggare precis som i princip sa att om du inte har mer besvär så kommer du att få jobba alternativt va hemma utan ersättning. O där rann det över hos mig, fråga henne om hon tyckte det va rimligt att jag gick till mitt jobb och utförde sysslor som kan göra så bebisarna kommer för tidigt, eller att jag går dit och inte utför mina sysslor ordentligt så jag riskerar att ha livet av folk längst med vägarna eller mig själv. + en stor risk för att få väldigt höga böter. O att jag inte kommer att kunna hålla mitt pressade schema för att jag inte klarar av så långa körsträckor på en dag..
Fick till svar att -Nä, det tycker jag inte men jag kan inte godkänna din ansökan om du inte har mer besvär
Fick en telefontid med läkaren imorgon så hoppas att hon kan skriva ihop något som jag inte förstår vad det ska vara som gör att dom kan godkänna den.
O än en gång så är jag så glad över att jag o sambon har sett till att vi har ett väldigt stort sparkonto
Vad skumt, för jag har blivit, och är sjukskriven för mindre anledningar än vad du nämnt. Min handläggare ringde själv för ett tag sen och undrade om jag skulle försöka förlänga sjukskrivningen eller inte.
@robl Så jäkla tråkigt med både vatten och försäkringskassan! Kan man inte be om en annan handläggare på FK om inget annat? Eller de kanske helt enkelt inte gör så? Jag menar det ska ju trots allt inte vara olika beroende på vilken handläggare man lyckas få. Jag ska själv ringa dom imorgon och är väl inte supertaggad efter vad man hört med många andras kontakt med just FK. Vi får se. Hoppas det löser sig för dig ändå, någonstans faller det ju på sin egen orimlighet att du ska behöva jobba med risk för att förlora barnen, hur kan man anse det?
Du bekräftar min erfarenhet att för att säkert kryssa sig fran bland sveriges bidrag så är det inte ett plus att man inte nyttjat det tidigare. ..Tvärtom!Fråga henne just om hon ville stå för att om barnen kommer nu och om hon tycker det är rimligt. Fick till svar
-Nej det är inte rimligt och jag förstår att du inte kan utföra ditt jobb. Fråga igen då varför dom inte kunde godkänna och fick samma svar igen. Sa då att det är ju inte ett svar på min fråga om varför ni inte godkänner det och då svara hon med samma svar Som o prata med en j*vla vägg!
Jag vet faktiskt inte, får höra med läkaren o se vad hon säger. Lite svårt o veta var man ska vända sig också. Jag har ju tack o lov varit frisk sen jag gick ut gymnasiet och börja jobba så har sluppit sånt här innan
VARFÖR kan jag inte sova? I vanliga fall ringer klockan vid 6 och då har jag vaknat vid 4 och haft svårt att somna om. Eller jag somnar väl sådär en 30 min innan klockan ringer så att jag är som en zombie när det är dags att kliva upp. Imorgon (eller idag är det ju faktiskt) ringer klockan 04.30 och då vaknar jag nu? Trött på mig själv...
Tyvärr finns det sådana där "minihitlers" på alla ställen. Gärna på någon statlig myndighet. Jobbigt som bara den när man råkar ut för dom.Fråga henne just om hon ville stå för att om barnen kommer nu och om hon tycker det är rimligt. Fick till svar
-Nej det är inte rimligt och jag förstår att du inte kan utföra ditt jobb. Fråga igen då varför dom inte kunde godkänna och fick samma svar igen. Sa då att det är ju inte ett svar på min fråga om varför ni inte godkänner det och då svara hon med samma svar Som o prata med en j*vla vägg!
Jag vet faktiskt inte, får höra med läkaren o se vad hon säger. Lite svårt o veta var man ska vända sig också. Jag har ju tack o lov varit frisk sen jag gick ut gymnasiet och börja jobba så har sluppit sånt här innan