Vårföräldrar 2016 del 2

Står dessa saker i Anamnesen eller i undersökningen/status/vad det nu kallas i läkarintyget? Jag har förstått att om läkaren bara skriver en massa saker i anamnesen så är det svårare att få det godkänt. Anamnes är ju i princip bara vad patienten berättar. Jag kan ju gå till läkaren och dra vilken historia som helst i princip. Läkaren kan skriva ner det och sedan skicka in det. Då blir det avslag. Om läkaren däremot skriver att det finns undersökningsfynd mm så är det lättare för exakt samma symptom att gå igenom. Jag har hört massor av gånger om läkare som missat skillnaden, och fk har tolkat det som enbart anamnes, och inte faktiska fynd (det har konstaterats att problemen föreligger). Kan vara därför de vill ha in ytterligare info (egentligen mer en ordentlig undersökning med undersökningsfynd).

Lycka till!

Nä det är ett väl i fyllt läkarintyg och läkaren sa något till mig om det du nämner att det va tvunget att va väldigt noga och bli rätt annars så skickar dom tillbaka det.

Prata med min handläggare precis som i princip sa att om du inte har mer besvär så kommer du att få jobba alternativt va hemma utan ersättning. O där rann det över hos mig, fråga henne om hon tyckte det va rimligt att jag gick till mitt jobb och utförde sysslor som kan göra så bebisarna kommer för tidigt, eller att jag går dit och inte utför mina sysslor ordentligt så jag riskerar att ha livet av folk längst med vägarna eller mig själv. + en stor risk för att få väldigt höga böter. O att jag inte kommer att kunna hålla mitt pressade schema för att jag inte klarar av så långa körsträckor på en dag..
Fick till svar att -Nä, det tycker jag inte men jag kan inte godkänna din ansökan om du inte har mer besvär :confused::confused:

Fick en telefontid med läkaren imorgon så hoppas att hon kan skriva ihop något som jag inte förstår vad det ska vara som gör att dom kan godkänna den.
O än en gång så är jag så glad över att jag o sambon har sett till att vi har ett väldigt stort sparkonto :)

Har du kopplat intyg till 1177? Kolla isåfall om hur läkaren formulerat sig. Och ring sen din personliga handläggare, som du ska ha fått så får du säkert hjälp att lösa det.

Har aldrig haft bekymmer med mina sjukskrivningar, men så har jag alltid haft tät kontakt med min personliga handläggare på FK när det är någon hon undrat över :)

Jag har både läkarintyget och pappret som FK skickat till min läkare också.
Jag är ju med i en tvillinggrupp på facebook och där verkar ingen haft problem med att få sin ansökan godkänd, trots mindre besvär än vad jag har. Hoppas att det löser sig. :) Känns trist att behöva ta av sparpengar för att betala räkningar.

Av egen erfarenhet som blivande 3 barns mamma så vet jag att bebisen nöjer sig med nästan vem som helst (såvida man inte ammar men det har jag redan nämnt), och inget bara en förälder kan uppfylla. Jag kan därför bara ge tips som jag själv kan relatera till, något annat vore fel :)

Vad jag anser är tråkig inställning av Elisha har jag också förklarat. Och den kommentar jag citerat utav henne ändrar tyvärr inte min inställnng, som jag hade hoppats på att hon kunde ändrat på.

Då undrar jag så här, har du själv lämnat bort dina nyfödingar under ett större antal timmar till någon annan än den andre föräldern under de första veckorna?

Då undrar jag så här, har du själv lämnat bort dina nyfödingar under ett större antal timmar till någon annan än den andre föräldern under de första veckorna?

Ja, min minste. Den äldste ammade dygnet runt de första veckorna . Annars kan jag väl knappast skriva av egen erfarenhet ;)

Jag har både läkarintyget och pappret som FK skickat till min läkare också.
Jag är ju med i en tvillinggrupp på facebook och där verkar ingen haft problem med att få sin ansökan godkänd, trots mindre besvär än vad jag har. Hoppas att det löser sig. :) Känns trist att behöva ta av sparpengar för att betala räkningar.

Vad skumt, för jag har blivit, och är sjukskriven för mindre anledningar än vad du nämnt. Min handläggare ringde själv för ett tag sen och undrade om jag skulle försöka förlänga sjukskrivningen eller inte.

Nä det är ett väl i fyllt läkarintyg och läkaren sa något till mig om det du nämner att det va tvunget att va väldigt noga och bli rätt annars så skickar dom tillbaka det.

Prata med min handläggare precis som i princip sa att om du inte har mer besvär så kommer du att få jobba alternativt va hemma utan ersättning. O där rann det över hos mig, fråga henne om hon tyckte det va rimligt att jag gick till mitt jobb och utförde sysslor som kan göra så bebisarna kommer för tidigt, eller att jag går dit och inte utför mina sysslor ordentligt så jag riskerar att ha livet av folk längst med vägarna eller mig själv. + en stor risk för att få väldigt höga böter. O att jag inte kommer att kunna hålla mitt pressade schema för att jag inte klarar av så långa körsträckor på en dag..
Fick till svar att -Nä, det tycker jag inte men jag kan inte godkänna din ansökan om du inte har mer besvär :confused::confused:

Fick en telefontid med läkaren imorgon så hoppas att hon kan skriva ihop något som jag inte förstår vad det ska vara som gör att dom kan godkänna den.
O än en gång så är jag så glad över att jag o sambon har sett till att vi har ett väldigt stort sparkonto :)

Låter som någon som fått i instruktion att försöka driva igenom omplacering. De tycker kanske att du skulle kunna få kontorstjänst istället. Drygt att åka på "fel" handläggare!

@Ray Jag tycker du ska köra på svart, glittrigt och figursytt! Är den stretchig så lär den inte bli alldeles för obekväm för magen heller, dessutom är den ju svart så det blir inte världens formförändring heller, svart tonar ju ner lite :) Men du ska givetvis ta det du tror du känner dig bekvämast i! För min del har jag också det problemet men med vardagskläder, "tight" visar så himla mycket och "slappt" ser nästan ut som att man är 3 gånger större än vad man är.

@robl Så jäkla tråkigt med både vatten och försäkringskassan! Kan man inte be om en annan handläggare på FK om inget annat? Eller de kanske helt enkelt inte gör så? Jag menar det ska ju trots allt inte vara olika beroende på vilken handläggare man lyckas få. Jag ska själv ringa dom imorgon och är väl inte supertaggad efter vad man hört med många andras kontakt med just FK. Vi får se. Hoppas det löser sig för dig ändå, någonstans faller det ju på sin egen orimlighet att du ska behöva jobba med risk för att förlora barnen, hur kan man anse det?

Själv var jag hos sjukgymnasten idag, hade väntat mig ett samtal och kanske lite tittande på rygg och höft/bäcken. Men jag fick minsann akupunktur också :D Första gången någonsin för mig och moses vad inte skönt det var när hon satte nålar i nerverna, men när de väl satt där så kändes det inte ett dugg. Fick ligga med 8 nålar på olika ställen i ländryggen i en kvart eller så och sen plockades dom bort igen. Hepp! Efteråt kändes det tungt och lite ömt i bäckenet men annars var det inga problem. Hon skrev upp mig på gravidträning de har varje torsdag och tyckte jag gott kunde göra det fram till förlossningen plus att jag kommer gå och få akupunktur en gång i veckan. Förhoppningsvis hjälper det så pass att det kommer funka att jobba fram över, jag håller mig optimistisk! :D Hon sa också att det är foglossning. Men jag ska ändå gå till ortopeden så att det inte ligger mer bakom ändå.

Skönt att faktiskt få någonting gjort på "smärtfronten" känner jag, det känns bättre bara av att faktiskt få lite hjälp! :)

Vad skumt, för jag har blivit, och är sjukskriven för mindre anledningar än vad du nämnt. Min handläggare ringde själv för ett tag sen och undrade om jag skulle försöka förlänga sjukskrivningen eller inte.

Ja jag tycker det verkar väldigt konstigt. Får se vad läkaren säger imorgon.

@Whirlie
FK har redan utan att be om det fått ett brev från min arbetsgivare att det inte går att omplacera till någon annan tjänst. Skulle jag kunna få en kontorstjänst på mitt jobb måste jag utbilda mig i 2 år först.. Känns inte som ett alternativ ;)

@robl Så jäkla tråkigt med både vatten och försäkringskassan! Kan man inte be om en annan handläggare på FK om inget annat? Eller de kanske helt enkelt inte gör så? Jag menar det ska ju trots allt inte vara olika beroende på vilken handläggare man lyckas få. Jag ska själv ringa dom imorgon och är väl inte supertaggad efter vad man hört med många andras kontakt med just FK. Vi får se. Hoppas det löser sig för dig ändå, någonstans faller det ju på sin egen orimlighet att du ska behöva jobba med risk för att förlora barnen, hur kan man anse det?

Fråga henne just om hon ville stå för att om barnen kommer nu och om hon tycker det är rimligt. Fick till svar
-Nej det är inte rimligt och jag förstår att du inte kan utföra ditt jobb. Fråga igen då varför dom inte kunde godkänna och fick samma svar igen. Sa då att det är ju inte ett svar på min fråga om varför ni inte godkänner det och då svara hon med samma svar :banghead::banghead: Som o prata med en j*vla vägg!

Jag vet faktiskt inte, får höra med läkaren o se vad hon säger. Lite svårt o veta var man ska vända sig också. Jag har ju tack o lov varit frisk sen jag gick ut gymnasiet och börja jobba så har sluppit sånt här innan :)

Fråga henne just om hon ville stå för att om barnen kommer nu och om hon tycker det är rimligt. Fick till svar
-Nej det är inte rimligt och jag förstår att du inte kan utföra ditt jobb. Fråga igen då varför dom inte kunde godkänna och fick samma svar igen. Sa då att det är ju inte ett svar på min fråga om varför ni inte godkänner det och då svara hon med samma svar :banghead::banghead: Som o prata med en j*vla vägg!

Jag vet faktiskt inte, får höra med läkaren o se vad hon säger. Lite svårt o veta var man ska vända sig också. Jag har ju tack o lov varit frisk sen jag gick ut gymnasiet och börja jobba så har sluppit sånt här innan :)
Du bekräftar min erfarenhet att för att säkert kryssa sig fran bland sveriges bidrag så är det inte ett plus att man inte nyttjat det tidigare. ..Tvärtom!

Alltså kan man sluta må illa snart?! Ligger här och kan inte sova och bara mår pyton :yuck:

Vecka 11+6 och har varit konstant illamående sen vecka 8... urk måtte det gå över snart!

Och en sjukt sen uppdatering :p
Jag skrev ju för några veckor sedan att det kändes lite osäkert iom att jag precis fått ett nytt jobb i samma veva som jag plussade...

Tja, jag provjobbade en vecka och sen sa jag tack och hej! Fruktansvärt stressigt, man var själv mellan 7-00 och då skulle man helst klona sig för att kunna vara på 5 ställen samtidigt och det var helt galet mycket att göra... så med min historia i bagaget med utbrändhet så kände jag bara att NEJ inte nu med bebbe i magen! :eek: Så fick sagt upp mig men enligt överenskommelse med arbetsgivaren så jag ändp har rätt till Akassa.

Låter antagligen helt galet med tanke på att man vill ha upp sin SGI innan bf men jag har pratat med en arbetspsykolog på AF och dom kommer att hjälpa mig att få någonting som inte är stressigt på samma sätt och som jag kommer klara av, det känns som att det är det allra bästa i längden. Barnmorskan sa att jag absolut inte får stressa nu för det kan påverka bebis negativt och det känns ändå viktigast av allt!

Och lika gott det för senaste veckorna har bestått av att må illa och vara panikhungrig i ett så hade inte klarat av att jobba ändå :crazy:

KUB planerat nästa fredag, ska bli sååå spännande!!

VARFÖR kan jag inte sova? I vanliga fall ringer klockan vid 6 och då har jag vaknat vid 4 och haft svårt att somna om. Eller jag somnar väl sådär en 30 min innan klockan ringer så att jag är som en zombie när det är dags att kliva upp. Imorgon (eller idag är det ju faktiskt) ringer klockan 04.30 och då vaknar jag nu? Trött på mig själv...

VARFÖR kan jag inte sova? I vanliga fall ringer klockan vid 6 och då har jag vaknat vid 4 och haft svårt att somna om. Eller jag somnar väl sådär en 30 min innan klockan ringer så att jag är som en zombie när det är dags att kliva upp. Imorgon (eller idag är det ju faktiskt) ringer klockan 04.30 och då vaknar jag nu? Trött på mig själv...

Lika här. Har aldrig haft problem att sova men nu vaknar jag också ofta runt fyra och kan inte somna om... Kroppen kanske förbereder sig? O_o

Hurra, illamående halva natten samt ONT. Har läkarbesök 9.45 så tänker inte ta alvedon innan, inte heller Lergigan kan jag ta eftersom jag helt plötsligt blir supertrött av dem :mad:

Tyvärr finns det sådana där "minihitlers" på alla ställen. Gärna på någon statlig myndighet. Jobbigt som bara den när man råkar ut för dom.

När det kommer till sjukskrivning så har det räckt att läkaren skrivit "Tvillinggraviditet och risk för förtidsbörd" och arbetsgivaren skrivit "Går ej att omplacera" och så har det inte varit någon mer snack om saken.

Du kan ju alltid begära omprövning. Det brukar gå hyfsat fort.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat