Vårföräldrar 2016 del 2

Jag blev flyttad en hel vecka...
Aha, en hel vecka från KUB till RUL alltså? Stämde datumet du fick på KUB bättre? Tycker definitivt du ska ta upp detta med din BM så att du inte går för länge och väntar om du nu går över tiden.

Vår BM sa också att man inte flyttar datum vid RUL om man gjort KUB och fått datum. Hon sa bara att hon checkade så att det stämde ungefär, och för vår del fick vi precis samma datum på både RUL och KUB.

• Gilla
Reactions: Ray
Aha, en hel vecka från KUB till RUL alltså? Stämde datumet du fick på KUB bättre? Tycker definitivt du ska ta upp detta med din BM så att du inte går för länge och väntar om du nu går över tiden.

Vår BM sa också att man inte flyttar datum vid RUL om man gjort KUB och fått datum. Hon sa bara att hon checkade så att det stämde ungefär, och för vår del fick vi precis samma datum på både RUL och KUB.
Kub datumet stämde med första datumet som blev satt efter sista mensen så när som på en dag.Flyttade från 20 till 21 mars. Och nu blev det 27 mars.
Som sagt- lite ilandsgnäll men mef tidigare erfarenhet blir jag lite fundersam eftersom det hände förra gången oxå...

Okej, nu är jag i desperat behov av era kloka råd! Jag skulle behöva era bästa tips på enkel och näringsrik mat som funkar när man mår riktigt pyton! Sambon blir galen på mig när han undrar vad jag vill äta och jag vet inte för ibland kan jag äta och ibland mår jag superilla :yuck: Men samtidigt måste jag få i mig riktig mat, det funkar ju inte att bara leva på vitt bröd, yoghurt, kräm, salta kex, frukt och grönsaker...

Kan tillägga att jag är laktosintolerant men det mesta går ju att fixa laktosfritt nu för tiden så det är sällan ett bekymmer. Fisk går bort, älskar det i vanliga fall men klarar det inte alls nu :mad: helst mat som inte är för tung men jag är säker på att ni fattar grejen :)

Är trött på att känna mig som prinsessan på ärten som inte kan äta någonting utan gnäll :angel:

Nu blir jag ju avis på alla er som fick BF-datum på KUB. Vi gjorde i vecka 13 och då sa hon bara att hon absolut inte kunde sätta något BF-datum för det var det alldeles för tidigt för. :confused:

Okej, nu är jag i desperat behov av era kloka råd! Jag skulle behöva era bästa tips på enkel och näringsrik mat som funkar när man mår riktigt pyton! Sambon blir galen på mig när han undrar vad jag vill äta och jag vet inte för ibland kan jag äta och ibland mår jag superilla :yuck: Men samtidigt måste jag få i mig riktig mat, det funkar ju inte att bara leva på vitt bröd, yoghurt, kräm, salta kex, frukt och grönsaker...

Kan tillägga att jag är laktosintolerant men det mesta går ju att fixa laktosfritt nu för tiden så det är sällan ett bekymmer. Fisk går bort, älskar det i vanliga fall men klarar det inte alls nu :mad: helst mat som inte är för tung men jag är säker på att ni fattar grejen :)

Är trött på att känna mig som prinsessan på ärten som inte kan äta någonting utan gnäll :angel:

För mig funkade kylskåpskall pastasallad med mycket knapriga grönsaker i. Ibland med någon dressing som var ganska skarp i smaken. Pallade inga feta eller krämiga grejer. Kall mat överhuvudtaget funkade bra.

Nu blir jag ju avis på alla er som fick BF-datum på KUB. Vi gjorde i vecka 13 och då sa hon bara att hon absolut inte kunde sätta något BF-datum för det var det alldeles för tidigt för. :confused:

Vad konstigt att hon inte kunde säga det. Jag fick ju göra två VUL för att fastställa BF i början av graiditeten då jag ine fick någon mens under de 2 månader som gick mellan pillerstopp och plus på testet.Vid det första VUL var det för litet för att säkert kunna säga hur gammalt fostret var, men jag såg ett hjärta som slog iaf. Vid ett andra VUL 4 veckor senare fick jag att jag var i v 10+0 med BF 28/2. Vilket också bekräftades på KUB när jag gjorde det i 12+4 (tror jag det var) På RUL blev jag sedan flyttad från 28/2 till 26/2.

Vad konstigt att hon inte kunde säga det. Jag fick ju göra två VUL för att fastställa BF i början av graiditeten då jag ine fick någon mens under de 2 månader som gick mellan pillerstopp och plus på testet.Vid det första VUL var det för litet för att säkert kunna säga hur gammalt fostret var, men jag såg ett hjärta som slog iaf. Vid ett andra VUL 4 veckor senare fick jag att jag var i v 10+0 med BF 28/2. Vilket också bekräftades på KUB när jag gjorde det i 12+4 (tror jag det var) På RUL blev jag sedan flyttad från 28/2 till 26/2.

Ja, vi tyckte överlag att hon var rätt skum. :cautious: Men på själva UL-bilden som vi fick med oss så står det ju en uppskattad vecka+dag beräknad på fostrets längd och den stämmer nästan perfekt med min egen beräkning så vi kör vidare på det datumet. Men det hade ju varit trevligt om vi hade fått höra det från barnmorskan och inte behövt snoka rätt på det själva. O_o

Jag var tokig i Caesar-sallad i somras, allra helst med kall kyckling. Kall mat gick överlag bättre så mycket sallader blev det. Och keso.

• Gilla
Reactions: Ray
Håller med övriga- kall mat!
Lite salt mat men inte stabbigt! Saltlakrits hade jag lite cravings över. ..
Och keso med frukt i.

Men jag mådde inte så illa- mest bara otroligt trött och blodsockret åkte snabbt ner i stövlarna och då mår jag illa i vanliga fall oxå! Så regelbunden mat och vila hjälpte bra för min del.

Jagnfick datum i v 6, 8, 9 och 13. Det diffade ett par dagar varje gång, men jag tror det är mindre exakt när fostret är så litet. Iaf i v 6-9. Så jag tror mest på v 13. Det rör sig mer och mer mot mensens första dag, konstigt nog (hade ju neg gravtest på CB med veckoindikator på dag 28).

Jag gjorde inte KUB men gjorde ett tidigt ul just för att se hur långt gången jag var och jag fick exakt samma datum på ulet i vecka 12 som på RUL, 7 november.

Väldigt konstigt att ni inte fick ett bf vid KUB @KattenKorven. Det var ju just för att få ett bf jag gjorde ulet.

Mars
BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 27 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 9:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 15:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 17:e april, LaMirage, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 5:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar)
BF 11:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 11:e maj, Ottisen, 35 år, 1:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet

Nu vågar jag lägga in mig i listan på riktigt och vara lite mindre hemlig. Idag gjorde vi nämligen kub och fick risk 1:4890 eller ngt liknande på det ena och 1:14000 på det mer allvarliga (bra koll jag har). Nu känns det ju som att man ska berätta för anhöriga:) Ungen hade 4 händer och 4 fötter, och tillhörande ben, njurar syntes och allt såg för tiden normalt ut:) Verkar ju som att man eventuellt kanske möjligen (peppar peppar ta i trä) får en liten en ändå!

Har ni andra gjort Kub? Vad fick ni för risker? Först var jag jättenöjd men nu börjar jag såklart noja ändå, säker kan man ju aldrig vara.. Angående beräknat datum så sa barnmorskan att det var datumet från KUB som gällde för oss from nu. Inget kommer ändras vid RUL.

Är ung, frisk o bra innumförsvar även när jag är gravid så känns onödigt att vaccinera mot nåt så ofarligt som flunsan. Aldrig haft de nånsin o förra grav var jag inte ens förkyld en enda ggn :).

Jag tänker lite lika. Har aldrig haft influensa i hela mitt liv heller, är det större risk nu? (dålig koll igen)

Nu vågar jag lägga in mig i listan på riktigt och vara lite mindre hemlig. Idag gjorde vi nämligen kub och fick risk 1:4890 eller ngt liknande på det ena och 1:14000 på det mer allvarliga (bra koll jag har). Nu känns det ju som att man ska berätta för anhöriga:) Ungen hade 4 händer och 4 fötter, och tillhörande ben, njurar syntes och allt såg för tiden normalt ut:) Verkar ju som att man eventuellt kanske möjligen (peppar peppar ta i trä) får en liten en ändå!

Har ni andra gjort Kub? Vad fick ni för risker? Först var jag jättenöjd men nu börjar jag såklart noja ändå, säker kan man ju aldrig vara.. Angående beräknat datum så sa barnmorskan att det var datumet från KUB som gällde för oss from nu. Inget kommer ändras vid RUL.
1:20000 :)

Hcg nere på 31 idag, så är totalt ogravid nu. Lite knepig skötare i telefonen när jag ringde mina provsvar. Hon titta på de från i måndags (288) och dagens. Sedan sa hon, jag tror du haft missfall.... Näää, du skojar va?

Positiva är att jag nästan slutat blöda nu, bara lite blodblandade flytningar

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat