Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag gått upp 1,1 kg sen innan grav och typ 4 kg eftersom jag gick ned i början av grav och fram tills efter v 20 nån gång! Känns läskigt även fast det såklart är naturligt. Är dock övertygad om att det är pga min sjukskrivning eftersom jag inte rör mig ngt nu. Äter dock inte så mkt som när jag jobbade/tränade heller .. :-( v23 nu.

Kroppen har en fantastisk förmåga att återgå till sitt normala så länge du återgår till normala rörelse - kost - och stressrutiner igen!
 
BF lista

MARS
1:a Lamborghini, 2:a barnet
2:a FengurLaugar, 2:a barnet
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka
17:e Jast, 1:a barnet, pojke
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, troligen en flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
11:e Sinus, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
18:e Bambi, 1:a och 2:a barnet
21:e Magzzan 2:a barnet
22:e 1887, 1:a barnet
28:e Retro, 1:a barnet

Hej hej! Får jag också hoppa in här :)
Väntar tvillingar i maj :love: RUL nästnästa vecka!
 
Kroppen har en fantastisk förmåga att återgå till sitt normala så länge du återgår till normala rörelse - kost - och stressrutiner igen!
Har ju dock svårt att öht röra mig. Så det är svårt :/ har kraftig värk precis överallt o inget hjälper (förutom medicinen jag inte får ta).
 
Har ju dock svårt att öht röra mig. Så det är svårt :/ har kraftig värk precis överallt o inget hjälper (förutom medicinen jag inte får ta).

Jag menar sen när graviditeten är över och man återhämtat sig från förlossningen... Tror på att låta kroppen återhämta sig i lugn och ro, gå tillbaka till gamla vanor och så löser sig det mesta av sig självt.

Usch vad jobbigt för dig att ha det så!! :(
 
Låter hemskt påfrestande @Elisha . Det går inte att lindra med värmekudde/varma bad/akupunktur (om man får göra det som gravid?) ? Lider med dig. Tycker det är mer än nog med att vara gravid utan problem...
 
Tror kanske jag kände sparkar igår, det var lite som att någon försökte ta sig ut genom magens nedre del :o. Läbbigt.
 
Låter hemskt påfrestande @Elisha . Det går inte att lindra med värmekudde/varma bad/akupunktur (om man får göra det som gravid?) ? Lider med dig. Tycker det är mer än nog med att vara gravid utan problem...
Tyvärr! Sjukgymnasten sa senast i tisdags att det kommer vara såhär hela graviditeten.

Idag lade jag mig på mattan på golvet (nyinflyttade i ny lägenhet och hade inget annat där typ) och kunde inte resa mig upp sen efter legat där Max 1 minut, så både mannen och mamma fick bära mig upp.. Känns så himla handikappande och jobbigt. :( Hela nederkroppen hade absolut ingen känsel alls, känner mig förlamad från ryggen och ned i fötterna.
 
19+3 idag och ytterligare en liten milstolpe är passerad. Idag kunde jag inte ha på mig de byxor jag hade tänkt mig till jobbet för det var minsann en mage i vägen! Första gången det händer och det var väl på tiden :p
 
Ska till läkaren på mödravården i morgon. Har varit så himla yr hela helgen och det håller fortfarande i sig. Riktigt otäckt! Känns som att jag ska ramla omkull ibland. Det är som att vara full...
Är hemma från jobbet idag och vilar pga detta. Vågar inte köra bil heller.
 
Tyvärr! Sjukgymnasten sa senast i tisdags att det kommer vara såhär hela graviditeten.

Idag lade jag mig på mattan på golvet (nyinflyttade i ny lägenhet och hade inget annat där typ) och kunde inte resa mig upp sen efter legat där Max 1 minut, så både mannen och mamma fick bära mig upp.. Känns så himla handikappande och jobbigt. :( Hela nederkroppen hade absolut ingen känsel alls, känner mig förlamad från ryggen och ned i fötterna.

Fy fan vad träligt. :( Finns det verkligen inga mediciner du kan prova som du kan äta trots att du är gravid? Även om du inte får någon enorm lindring kanske det kan kapa de värsta topparna åtminstone. Själv har jag inte så ont, men tillräckligt för att jag t.ex. inte ska kunna gå eller cykla de fyra kilometrarna till skolan. Jag älskar att cykla och gå så det känns piss att vara beroende av saker med motorer för att ta mig någonstans så jag kan relatera till den där handikappade känslan åtminstone litegrann.

För övrigt har jag gått från att se lite lätt småtjock ut till att verkligen se gravid ut den senaste veckan. Poff sa det bara så var det som att allt tog mycket större plats och magen har börjat hårdna. Jag tycker det är lite jobbigt att bli större pga min historik som rejält överviktig, men jag längtar och drömmer om den dagen jag kan börja träna hårt igen.

Dessutom måste jag få skriva lite om min toppenfina svärmor! Nästan alla kvinnor har så himla mycket åsikter om graviditeter och barn och jag är så innerligt tacksam över att svärmor är så avslappnad och allmänt "Ni ska göra så som blir bäst för er, det finns inget rätt och fel" i sin inställning. Jag och sambon har ju en del planer som verkligen sticker i ögonen på folk och senast under helgens lilla släktträff (sambons sid) fick vi höra "VA?! Ska HAN vara hemma först?! MEN DU SKA VÄL GE BRÖSTET!?". Jag svarade bara "Det återstår att se" och bet mig sedan hårt i tungan. Att då ha en svärmor som efteråt bara konstaterar att "Det är nyttigt att få en liten chock och få sina föreställningar utmanade emellanåt" är så jävla fint. :love:
 
Besök hos barnmorskan idag och allt såg bra ut. Det här besöket kom egentligen någon vecka för tidigt men med kommande jul- och nyårsveckor så var det lika bra att ta det nu. Fick lämna lite prover och sånt, plus att vi fick lyssna på hjärtljud och det dunkade på utav bara tusan. :D
 
Fy fan vad träligt. :( Finns det verkligen inga mediciner du kan prova som du kan äta trots att du är gravid? Även om du inte får någon enorm lindring kanske det kan kapa de värsta topparna åtminstone. Själv har jag inte så ont, men tillräckligt för att jag t.ex. inte ska kunna gå eller cykla de fyra kilometrarna till skolan. Jag älskar att cykla och gå så det känns piss att vara beroende av saker med motorer för att ta mig någonstans så jag kan relatera till den där handikappade känslan åtminstone litegrann.

För övrigt har jag gått från att se lite lätt småtjock ut till att verkligen se gravid ut den senaste veckan. Poff sa det bara så var det som att allt tog mycket större plats och magen har börjat hårdna. Jag tycker det är lite jobbigt att bli större pga min historik som rejält överviktig, men jag längtar och drömmer om den dagen jag kan börja träna hårt igen.

Dessutom måste jag få skriva lite om min toppenfina svärmor! Nästan alla kvinnor har så himla mycket åsikter om graviditeter och barn och jag är så innerligt tacksam över att svärmor är så avslappnad och allmänt "Ni ska göra så som blir bäst för er, det finns inget rätt och fel" i sin inställning. Jag och sambon har ju en del planer som verkligen sticker i ögonen på folk och senast under helgens lilla släktträff (sambons sid) fick vi höra "VA?! Ska HAN vara hemma först?! MEN DU SKA VÄL GE BRÖSTET!?". Jag svarade bara "Det återstår att se" och bet mig sedan hårt i tungan. Att då ha en svärmor som efteråt bara konstaterar att "Det är nyttigt att få en liten chock och få sina föreställningar utmanade emellanåt" är så jävla fint. :love:

Härligt!

Har missat vad det är du ska göra direkt efter ankomst? Jag är glad att jag var hemma först för inte fasen kunde jag gå eller stå längre stunder på flera veckor!! Sen ammade jag ju då så det fanns inget annat alternativ för oss då :)
 
Härligt!

Har missat vad det är du ska göra direkt efter ankomst? Jag är glad att jag var hemma först för inte fasen kunde jag gå eller stå längre stunder på flera veckor!! Sen ammade jag ju då så det fanns inget annat alternativ för oss då :)

Vi ska försöka få till det så att jag inte behöver ta något studieuppehåll, annat än kanske ett par veckor efter förlossningen. Ska skriva C-uppsats så jag hoppas på att kunna få lite förlängd skrivtid. Sedan kommer sommaren och då ska vi båda vara hemma och till hösten ska jag förhoppningsvis kunna fortsätta studera, först halva terminen heltid på campus (dock väldigt lite schemalagd tid) och sedan på distans åtminstone en halv termin.

Så i praktiken blir det ju väldigt lyxigt för alla inblandade då vi båda kommer vara hemma mycket under åtminstone åtta månader (vi har inte planerat längre än så ännu). Det som "folk" (läs: kvinnor) hakar upp sig på är att jag inte ska vara mammaledig direkt och att jag av flera anledningar inte kommer amma ifall det funkar bra med ersättning.
 
Vi ska försöka få till det så att jag inte behöver ta något studieuppehåll, annat än kanske ett par veckor efter förlossningen. Ska skriva C-uppsats så jag hoppas på att kunna få lite förlängd skrivtid. Sedan kommer sommaren och då ska vi båda vara hemma och till hösten ska jag förhoppningsvis kunna fortsätta studera, först halva terminen heltid på campus (dock väldigt lite schemalagd tid) och sedan på distans åtminstone en halv termin.

Så i praktiken blir det ju väldigt lyxigt för alla inblandade då vi båda kommer vara hemma mycket under åtminstone åtta månader (vi har inte planerat längre än så ännu). Det som "folk" (läs: kvinnor) hakar upp sig på är att jag inte ska vara mammaledig direkt och att jag av flera anledningar inte kommer amma ifall det funkar bra med ersättning.

Bara ett tips: ha koll så du inte missar obligatoriska moment. När jag födde barn missade jag en grej (uppsats som skulle skrivas 10-17 maj, dottern är född 15 maj) vilket gjorde att jag sen inte fick studiemedel terminen därpå. Att salstenta och tio seminarier var godkända spelade ingen roll och förlossning var enligt CSN inte ett giltigt frånvaroskäl :grin:
 
Läkarbesök idag då pga min extrema yrsel. Hon hitta inget fel på mig utan det är antagligen kristallerna i öronen som fått fnatt. Det brukar gå över av sig själv så jag skulle stanna hemma resten av veckan och vila och dricka mycket vatten. Hoppas det hjälper för jag vill jobba!!! Skönt att det inte var pga graviditeten iallafall :) Men jag fick ta prover för blodvärdet ifall att. Utan järntabletterna har jag katatrofvärden!

Gick in i v 29 idag. Ska till bm på vanlig koll på torsdag:-) Bäbis härjar som en galning och nu börjar det ju bli rätt trångt så det känns och syns haha ;)
 
Bara ett tips: ha koll så du inte missar obligatoriska moment. När jag födde barn missade jag en grej (uppsats som skulle skrivas 10-17 maj, dottern är född 15 maj) vilket gjorde att jag sen inte fick studiemedel terminen därpå. Att salstenta och tio seminarier var godkända spelade ingen roll och förlossning var enligt CSN inte ett giltigt frånvaroskäl :grin:

Yes, det har jag benkoll på. Det är rätt praktiskt att hon kommer just under uppsatsen, det enda obligatoriska är ju att lämna in den i tid (vilket förhoppningsvis blir i slutet av juni om jag får förlängd skrivtid). Det är dock en tenta i mars som förstås kan ligga i farozonen ifall hon är snabb ut, men den är ju bara att ta på omtentaperioden i så fall. :)

Himla surt att bli av med CSN pga förlossningen! Om inte det utgör giltig frånvaro, vad krävs det egentligen?
 
Lunds universitet ville inte ge förlängd skrivtid så den lösningen var inte möjlig. Sen bad jag om att få skriva den under sommarlovet men se det gick inte heller utan jag var tvungen att vänta till november när de studenterna skulle skriva uppsatsen. (Att uppsatsen sen plockades bort den terminen var tydligen inget problem. Åtminstone inte för universitetet ... :banghead: )
Tentor är oftast lättare att missa eftersom det ges fler tillfällen och det oftast rätt kort inpå.

Tydligen hade sjukdom eller närståendes sjukdom eller bortgång fungerat bättre. Jag hade alltså kunnat "utnyttja" min mammas kroniska cancer men inte min egen förlossning. Ironiskt eller sorgligt eller idiotiskt, döm själv.
 
Läkarbesök idag då pga min extrema yrsel. Hon hitta inget fel på mig utan det är antagligen kristallerna i öronen som fått fnatt. Det brukar gå över av sig själv så jag skulle stanna hemma resten av veckan och vila och dricka mycket vatten. Hoppas det hjälper för jag vill jobba!!! Skönt att det inte var pga graviditeten iallafall :) Men jag fick ta prover för blodvärdet ifall att. Utan järntabletterna har jag katatrofvärden!

Gick in i v 29 idag. Ska till bm på vanlig koll på torsdag:-) Bäbis härjar som en galning och nu börjar det ju bli rätt trångt så det känns och syns haha ;)

Om det är kristallerna kan du få hjälp av sjukgymnast också så du slipper gå med det.
Om du råkar höra hemma i Östergötland kan jag rekommendera en men kolla med din vc!
 
Nu börjar jag faktiskt se fram emot att det ska kännas lite i magen och gärna synas också. Lät precis bli att äta upp min muffin för jag kände mig bara som att jag såg tjock ut och inte gravid och ville inte att folk skulle döma ... Hur dumt var inte det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 363
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 407
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp