Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja 5 nov rörde den sig och allt såg normalt ut. Blir ändå stressad av att "alla" verkar känna sina bebisar. I övrigt känns det inte som det är något fel, kanske ligger hen bara på ett sätt som gör att den är svår att känna?
Vad tråkigt att du känner dig orolig av att läsa här. Jag tycker att det som oftast står i böcker/på nätet är att det där med att känna barnet är väldigt individuellt och beror på flera olika faktorer. I vissa fall verkar det dröja lite längre, medan andra känner väldigt tidigt.Ja håller oron i sig så ringer jag :-). Blir mest orolig när jag går in här och läser faktiskt. Frågar jag vänner och kollegor säger de att det inte är ovanligt som förstagångsgravid. Kanske ska ringa mamma min.
Min sambo skickade den här länken till mig, vet inte om jag ska tolka det som en förvarning om vad som komma skall?
http://www.strongmindbraveheart.com/photographs-man-daughter-alice-bee-totally-fantastic/
Smakprov:
@Magnum varför har du dåligt samvete? Har du hjälp med hästarna när du inte känner att det fungerar längre?
Det är ju min första graviditet också och jag kan känna att det spänner och drar men det slutar alltid av sig själv. Är i v 23 och kan fortfarande inte känna rörelser, eller i varje fall inte urskilja att det är just det.
Jag börjar känna mig orolig över att jag inte känner bebisen. Har en rejäl mage men känner bara hur det spänner och drar. Är det vanligt att något är fel utan att man märker det i övrigt?
Jag köpte min på babyproffsen här i stan så du hittar säkert en. Googlade bara lite snabbt@carmarnic det där såg himla skönt ut. Synd att frakten var nästan lika hög som priset. Blir till att leta här i stan!
Är det inte något man kan prova ifall att man inte känner fosterrörelser med att dricka iskall saft och lägga sig på ena sidan? Kommer inte ihåg hur det var riktigt hur det var. Fast det kanske bara är senare i graviditeten som det funkar? Tänkte om det går att få fart på den så kanske den kännsSka ultraljuda min hund imorgonbitti, kan ju be veterinären ta en sväng över min mage också (jag är inte särskilt orolig egentligen)
Japp, att drick något iskallt ganska snabbt brukar få dom att vakna till lite, man kan också prova att lägga sig på mage på golvet, för många blir lite irriterade då det blir lite trångt.Är det inte något man kan prova ifall att man inte känner fosterrörelser med att dricka iskall saft och lägga sig på ena sidan? Kommer inte ihåg hur det var riktigt hur det var. Fast det kanske bara är senare i graviditeten som det funkar? Tänkte om det går att få fart på den så kanske den känns
Det sägs att det ska funka men min lilla tjej reagerade aldrig på det. Lägga sig på mage och invänta protester inifrån fungerade oftast.Är det inte något man kan prova ifall att man inte känner fosterrörelser med att dricka iskall saft och lägga sig på ena sidan? Kommer inte ihåg hur det var riktigt hur det var. Fast det kanske bara är senare i graviditeten som det funkar? Tänkte om det går att få fart på den så kanske den känns
Jag har alltid varit sen med att känna fosterrölser (har fyra barn). Kommer inte ihåg exakt vilken vecka men efter v 20-22 i alla fall. Minst.@Magnum varför har du dåligt samvete? Har du hjälp med hästarna när du inte känner att det fungerar längre?
Det är ju min första graviditet också och jag kan känna att det spänner och drar men det slutar alltid av sig själv. Är i v 23 och kan fortfarande inte känna rörelser, eller i varje fall inte urskilja att det är just det.