Förresten så funkar den svarta klänningen jag tänkte ha från början att ha på julbordet till helgen Skönt att slippa köpa nytt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle misstänka att dina gissningar är helt rätt jaDetta är mitt första barn, hur vet man vad som känns i magen egentligen?
Närmsta känslan är lavalampan som någon beskrev. Allra helst när jag rör hastigt på mej alt sitter still efter varit aktiv. Bebis rör på sej?
Jag kliver upp på morron direkt från sängen ut i stallet i princip. Typiskt mej är att vila för att sen studsa upp och dra igång. Får ont längst ner på/i magen. Sådär så jag måste lugna mej och röra mej mer långsamt. Ligger inte dubbelvikt men får ju ont. Inte kramp men nåt åt det hållet. Sammandragning? (så tidigt? v16)
Får likadant om jag lyfter/stressar på jobbet nu sista veckan (lyfter mycket av blandad vikt, rör mej/står hela tiden, sitter bara raster, en hel del stress och tidspress överlag särskilt nu vid jul)
Hur farligt är det med sammandragningar, om detnu skulle vara det? Är inte själv särskilt orolig men funderar gör man ju..Jag skulle misstänka att dina gissningar är helt rätt ja
Sammandragningar är inte farligt. Det är bara livmodern som tränar, alt kroppen som säger till att det börjar bli dags att ta det lugnt. Så lyssna på denHur farligt är det med sammandragningar, om detnu skulle vara det? Är inte själv särskilt orolig men funderar gör man ju..
Jag lärde mannen min rida min häst i somras! Mycket praktiskt ! och inget skogsmullande inte utan han vill lära sig rida ordentligt och nog fan gör han det. Förvänd, galoppombyten (en ggn ned till vart fjärde språng) osv. Imponerad! Innan sommaren har han aldrig suttit på en häst. Jag rider ngn dag i veckan fortfarande, o då mest dressyr.På tal om ridning så börjar jag känna att jag nog inte kommer kunna rida jättelänge till. (v16) Skritta kommer nog inte vara några problem men trava är inte så bekvämt faktiskt. Känns som den där 'lavalampan' rör sej riktigt mycket då Galoppera går hyfsat men nja...
Ingen har ännu sett snett på mej (förutom sambon, som nu vant sej ) för att jag rider även om de flesta vill jag 'ska vara väldigt försiktig'.
Känns jättetråkigt, jag har ridit hela mitt liv och vill ju inte sluta. Även om det bara är en period. Får jättedåligt samvete för jag känner så.
Och lika dåligt samvete för hästarna då...
På tal om ridning så börjar jag känna att jag nog inte kommer kunna rida jättelänge till. (v16) Skritta kommer nog inte vara några problem men trava är inte så bekvämt faktiskt. Känns som den där 'lavalampan' rör sej riktigt mycket då Galoppera går hyfsat men nja...
Ingen har ännu sett snett på mej (förutom sambon, som nu vant sej ) för att jag rider även om de flesta vill jag 'ska vara väldigt försiktig'.
Känns jättetråkigt, jag har ridit hela mitt liv och vill ju inte sluta. Även om det bara är en period. Får jättedåligt samvete för jag känner så.
Och lika dåligt samvete för hästarna då...
Åh nu känner jag henne böka runt tydligt mest hela dagarna Särskilt om jag lägger armarna i kors över magen så hon får lite tryck på sig. Förvånad att det känns så väl då jag har moderkakan i framvägg men det är väl ändå individuellt antar jag... Känns mer på riktigt nu iaf och det börjar nog gå upp för mig att jag faktiskt är gravid, är väl kanske dags nu när halva graviditeten gått
Min har inte bökat så mycket, men inatt var det kullerbyttaträning mellan midnatt och två. Kände till och med en buff utifrån så jag hoppas att sambon snart ska kunna känna också.
Jag börjar känna mig orolig över att jag inte känner bebisen. Har en rejäl mage men känner bara hur det spänner och drar. Är det vanligt att något är fel utan att man märker det i övrigt?