Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan också konstatera att jag nu passerar mitt viktrekord (totalt sett i livet) och är bara i v25. Den vikten jag har nu har jag inte ens varit uppe i vid förlossning med tidigare ungar.
Kan bli intressant det här :D
 
Kan också konstatera att jag nu passerar mitt viktrekord (totalt sett i livet) och är bara i v25. Den vikten jag har nu har jag inte ens varit uppe i vid förlossning med tidigare ungar.
Kan bli intressant det här :D

Mm jag har också fått viktrekord. Svärmor konstaterade häromdagen att "du har minsan fått lite runda kinder nu" behöver jag säga att jag inte blev glad över den kommentaren..... som om jag inte vet det själv....

För övrigt så har jag drabbats av karpaltunnelsyndrom på ena handen tror jag. Den somnar på nätterna och även på dagarna så domnar den bort, borde nog ringa BM om det tror jag....
 
Igår när jag i godan ro gick på CityGross så fick jag, helt utan förvarning, en sur uppstötning.... uäck...
Har googlat och flera verkar tycka att mineralvatten hjälper så jag ska testa det. Vill inte ha detta regelbundet.
 
Åh så innerligt trött jag är på denna yrsel... Igår fick sambon och personal på HM ta hand om mig efter att jag var väldigt nära att svimma, att stå och vänta medan personalen slog in varorna var visst ingen bra idé :( Börjar tycka det är otäckt att röra mig ute ensam och törs inte gå på promenad själv... skitkul :mad:
 
Går in i vecka 19 idag och evighetslånga v 18 är äntligen slut :D

Mår oförskämt bra just nu egentligen, får hoppas att det håller i sig så länge som möjligt! Egentligen har jag väl bara två krämpor just nu. Den ena är att jag blir kissnödig sjukt fort, men det är mest irriterande.

Den andra är att mina bröstvårtor gör ont ont ont när det är kallt ute. Har letat efter ullinlägg som någon tipsade om här men har bara hittat engångsinlägg från Natusan?
 
@Imogen Sobea har tuttvärmare i fleece. De ska vara sköna! Och betydligt enklare med fleece än med ull när man ska tvätta.

Mvh Miks
 
Får nog lov att sluta bära vattenhinkar mellan stallet och hagen nu. Känns i ryggen direkt.... Tur att jag har hästarna på gården och har världens bästa man :love: (Ja, jag är lika kär än :angel:)
 
Jag har byxproblem!
Magen har börjat växa på allvar nu och jeansen i garderoben får hänga på galgarna till nästa sommar. Har bekymmer med att jag går en skoglig utbildning där leggings och klänning inte riktigt lämpar sig ute i fält bland maskiner. Har fram tills nu kunnat använda ett par jeggings med resår som jag vikt ned under magen, men igår fungerade inte de heller och trycket på magen gjorde riktigt ont framåt kvällskvisten. Kikade på mammabyxor ett par veckor sedan, men de såg ut att vara utformade för de som har betydligt mer mage än vad jag har? Eller går de använda i alla fall? Skulle behöva någonting som går att använda långkalsonger under och går att få ned i ett par gummistövlar :)
 
Jag har byxproblem!
Magen har börjat växa på allvar nu och jeansen i garderoben får hänga på galgarna till nästa sommar. Har bekymmer med att jag går en skoglig utbildning där leggings och klänning inte riktigt lämpar sig ute i fält bland maskiner. Har fram tills nu kunnat använda ett par jeggings med resår som jag vikt ned under magen, men igår fungerade inte de heller och trycket på magen gjorde riktigt ont framåt kvällskvisten. Kikade på mammabyxor ett par veckor sedan, men de såg ut att vara utformade för de som har betydligt mer mage än vad jag har? Eller går de använda i alla fall? Skulle behöva någonting som går att använda långkalsonger under och går att få ned i ett par gummistövlar :)

Det går att använda mammakläder rätt så tidigt, jag gick direkt från vanliga byxor till mammabyxor eftersom jag inte kände för att köpa något "mellanting". Hittade sköna jeans på HM (treggings kallas det visst) som jag köpte i två olika storlekar för att kunna ha långkalsonger under det ena. De är smala nertill så de går utan problem ner i stövlar. Har provat en hel del och de flesta mammabyxor som jag sett som inte är åt jeanshållet är vidare nertill och kanske inte så sköna att knöla ner i gummistövlar.
 
Jag har byxproblem!
Magen har börjat växa på allvar nu och jeansen i garderoben får hänga på galgarna till nästa sommar. Har bekymmer med att jag går en skoglig utbildning där leggings och klänning inte riktigt lämpar sig ute i fält bland maskiner. Har fram tills nu kunnat använda ett par jeggings med resår som jag vikt ned under magen, men igår fungerade inte de heller och trycket på magen gjorde riktigt ont framåt kvällskvisten. Kikade på mammabyxor ett par veckor sedan, men de såg ut att vara utformade för de som har betydligt mer mage än vad jag har? Eller går de använda i alla fall? Skulle behöva någonting som går att använda långkalsonger under och går att få ned i ett par gummistövlar :)
Jag som hatar tryck på magen bytade till mammabyxor med en gång, även om jag inte klarar av "trycket" som blir av resåren. Så jag viker alltid resåren dubbel = den når inte ens navel. På så vis har man inte heller massa "fladdrande" överflödig resår innan magen växt in i byxorna.
Det är även bra att göra så när magen växt ur byxorna :D
 
Tack för era svar! Jag ska ta mig en tur till närmsta storstad imorgon och shoppa loss på HM. Har givetvis fältexkursion med klassen nästa vecka och lämnar helst mjukisbyxorna hemma ;)
 
Och jag börjar faktiskt känna att jeansen börjar bli tighta nu! Det syns fortfarande ingen skillnad när jag står upp, men det beror nog mest på att magen inte var platt innan... Jag känner tydlig skillnad på magen och när jag ligger på rygg syns det. Får se hur länge jag kan ha mina vanliga kläder! Än så länge har allting fungerat.
 
Går in i vecka 19 idag och evighetslånga v 18 är äntligen slut :D

Mår oförskämt bra just nu egentligen, får hoppas att det håller i sig så länge som möjligt! Egentligen har jag väl bara två krämpor just nu. Den ena är att jag blir kissnödig sjukt fort, men det är mest irriterande.

Den andra är att mina bröstvårtor gör ont ont ont när det är kallt ute. Har letat efter ullinlägg som någon tipsade om här men har bara hittat engångsinlägg från Natusan?

Jag har exakt samma problem. Att vara kissnödig stör mig inte, men brösten gör ont. För övrigt mår jag också bra.

Har haft mammajeans ganska länge nu, ogillar när det sitter åt och är obekvämt. Har köpt begagnade byxor billigt (förutom ett par som jag fick panikköpa) och har ett par svarta jeans, ett par mörkblå manchesterbyxor och tre olika blå jeans. För min del känns det som om jag blivit extra noga med mina kläder sen jag blev gravid. Vill vara bekväm och snyggt klädd. Många av mina klänningar, blusar och koftor passar fortfarande bra. Har nog gått upp något kilo sen inskrivningen, vilket syns på mage och bröst.
 
Nu är jag i v 22 o nu börjar de faktiskt synas lite att jag är gravid! :D har inte gått upp ett enda kg dock så jag är jättenöjd över det! Har alla vanliga jeans osb, även dom riktigt tajta som var på gränsen innan graviditeten !:)
 
Nu är jag i v 22 o nu börjar de faktiskt synas lite att jag är gravid! :D har inte gått upp ett enda kg dock så jag är jättenöjd över det! Har alla vanliga jeans osb, även dom riktigt tajta som var på gränsen innan graviditeten !:)

Oj vilken skillnad det kan va! Är i v 21 och har nog gått upp 8 kg och fick ha mammabyxor från v 5. Har så pass mycket mage nu att dom flesta vågar sig på att säga grattis till graviditeten. Min kost ändrades iofs rätt mycket iom mitt dåliga mående första månaderna så är inte bara bebiskilon...
 
Jag fick mage över en natt i vecka 13. På måndagen kunde jag har mina vanliga byxor, på tisdagen var det inte chans att få på dem. :crazy:

Gick upp tre kilo fram till vecka 20. Efter vecka 20 har jag gått upp nästan sju till, är i vecka 29 nu :)
 
Är i vecka 21 och har gått upp 7 kg. Var iofs underviktig innan, men ändå konstigt hur fort det kan gå med tanke på att jag har samma kostvanor som innan, eller snarare något nyttigare då det inte blir lika mycket godis som innan...? Har en putmage men kan fortfarande ha många av jeansen.
 
Och jag har ingen våg men vägde mig hos veterinären i onsdags.... Enligt den har jag gått upp ungefär 9 kg och det känns lite mycket tycker jag :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 366
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 412
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp