Vårföräldrar 2015 #6

Idag har vi varit på 1-årskontroll. 74 cm och 8600 gram vägde han in på den lille lättviktaren. Vi ska väga om en månad igen för att se att han följer sin nya kurva och inte dippar mer, men varken vi eller sköterskan var särskilt oroliga.

Däremot vaccinet väntade vi med. Han blev snorig i natt och har varit halvhängig under dagen, så bokade en ny tid nästa vecka. Bättre med vaccinering när man är helt frisk och kry :)

I morgon ska vi få fönstrena på undervåningen bytta så vi har möblerat om så snickarna tar sig intill. Ska bli väldigt intressant att ha en pillig, nyfiken, klättrig duracellkanin på snart 14 månader mitt i detta :nailbiting::D Plus en 8 månaders valp :p

Får väl bosätta oss på övervåningen i värsta fall och vara ute mycket. Ska på utvecklingssamtal för J vid 9 så vi är ur vägen en stund iallafall haha!

Idag har vi varit på 1-årskontroll. 74 cm och 8600 gram vägde han in på den lille lättviktaren. Vi ska väga om en månad igen för att se att han följer sin nya kurva och inte dippar mer, men varken vi eller sköterskan var särskilt oroliga.

Däremot vaccinet väntade vi med. Han blev snorig i natt och har varit halvhängig under dagen, så bokade en ny tid nästa vecka. Bättre med vaccinering när man är helt frisk och kry :)
Han drar ifrån, vi vägde in på 69,5 cm och 8025 g;).

Även här blir det extrakoll, fast om tre månader. 9300 gram var godkänt, men de tyckte att hon borde ha växt lite till, hon mätte 71,5 cm.

I övrigt var allt bra och vaccinationen glömdes snabbt bort med hjälp av såpbubblor. :D

Även här blir det extrakoll, fast om tre månader. 9300 gram var godkänt, men de tyckte att hon borde ha växt lite till, hon mätte 71,5 cm.

I övrigt var allt bra och vaccinationen glömdes snabbt bort med hjälp av såpbubblor. :D

Hur mycket hade hon ökat sen förra gången?

Ska komma ihåg det där med såpbubblorna :D

var och hälsade på en av mina bästa kompisar häromdagen, hennes bebis är fyra månader yngre och väger mer än vår snart ettåring :p dessutom börjar hon växa i 86 snart medan vår gosse nyss börjat med 80.
Hon är verkligen underbart rund o go :love:
Så olika det kan va!

27e är det ettårsdag :heart och mamman håller på o bakar till litet kalas, är ute i tid eftersom hon behövt slängt två plåtar kakor redan :angel: nallar, ekollon, hjärtbullar och igelkottar står bla på menyn :d:D

Ettårskontroll idag. Allt bra, men lite ledsen på eftermiddagen. Vet inte om det var sprutorna eller något annat.

Ettårskontroll idag. Allt bra, men lite ledsen på eftermiddagen. Vet inte om det var sprutorna eller något annat.

L har också varit jätteledsen. Från tre till åtta satt hon i mitt knä, ömsom gråtandes, ömsom sovandes. Nu är det förstås full fart, långt efter läggdags. :D

Min verkar vara störst i tråden. 10 kg precis vilket är precis på medel enligt bvc och längre än genomsnittet med 80 cm! :-) lång och smal. Jättejobbigt med byxor är det. 68/74 passar i kroppen med behöver 80 på benen så antingen är byxorna korta eller sjukt stora i midjan. Nån som har tips på märken som kan tänkas passa? Gärna i fysisk butik. :-)

Min verkar vara störst i tråden. 10 kg precis vilket är precis på medel enligt bvc och längre än genomsnittet med 80 cm! :-) lång och smal. Jättejobbigt med byxor är det. 68/74 passar i kroppen med behöver 80 på benen så antingen är byxorna korta eller sjukt stora i midjan. Nån som har tips på märken som kan tänkas passa? Gärna i fysisk butik. :-)
Nope, min vägde in på 11,2 på 10-månaderskontrollen ;)
76 cm lång, så din är längre!

Här vägdes det 11,4 och var 78 cm på 1-årskollen.

Min vägde 11,3 kg på 1 årskontrollen och nu är hon ju 13,5 månad gammal men enligt badrumsvågen väger hon ungefär så än :) 75 cm lång var hon då.

Polarn och pyrets byxor funkar bäst på min långa son.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 480
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar