Vårföräldrar 2015 #6

Ja för våra är ju nästan jämnstora? H vägde 9,2 och var 73 lång på 6 månaders.

Ja precis! 8,6 kg och 74 lång. Så inte så stor skillnad!

Kan säkert vara olika i olika modeller också. Sist skulle vi köpa skalbyxor och hade nog fått ner två små söner på bredden i Pops byxor :D

Det var nog tur att vi valde att vänta med vaccinet för nu är det förkylt här. Hostar riktig rosslig hosta och snorar. Är lite varm men inte allt för hör feber. Vill sova klistrad som ett litet plåster. Är väl kombination av att han är sjuk och omställningen att mamma är borta om dagarna. Mysigt men är väl inte optimalt för ens egen sömn direkt :p

Det var nog tur att vi valde att vänta med vaccinet för nu är det förkylt här. Hostar riktig rosslig hosta och snorar. Är lite varm men inte allt för hör feber. Vill sova klistrad som ett litet plåster. Är väl kombination av att han är sjuk och omställningen att mamma är borta om dagarna. Mysigt men är väl inte optimalt för ens egen sömn direkt :p

Här är det också förkylt. E är snorig och hostar men sover ändå bra som vanligt. Jag känner mig också lite förkyld så det är nog på G på mig också.

E tyckte det var väldigt intressant med snickarna igår och var i vägen mest hela tiden haha! Det var skönt när hon sov två timmar på dagen så jag fick pusta lite och jobba en stund :) Idag blir dom nog klara invändigt så vi kan återställa allt med möbler och sånt.

Nästa vecka är min sista vecka som halvtidare! Sen är det 100% som gäller för mig och maken är föräldraledig i 4 månader. Var på utvecklingssamtal för J igår och då prata vi på platsläget i höst och det är inte lätt att få om alla barn. Blev lite nervös för E men vi hållet tummarna!

Här har vi motsatt problem eftersom det mesta av barnets dryga 11 kg verkar sitta i låren är alla byxor för långa. Vi köper helt enkelt modeller med ordentlig mudd som viks upp

Ett litet kollage av bilder från L:s första år. :D

12976785_724998724308477_2704821421979738311_o.jpg

Och så här ska födelsedagstårtan ätas!

13047974_724686167673066_4446733041469512161_o.jpg

@snna jag hade i en liten burk keso, 2 ägg, lite salt och 3 msk mjöl. Stekte på lite över medelvärme i rikligt med smör. Många recept innehöll fiberhusk istället för mjöl, vet inte hur det påverkar konsistensen. Våra har blivit helt ok, vi har hunnit göra det tre gånger redan:D.

Hej alla! Länge, länge sedan jag skrev. Men står ju kvar på listan i alla fall :)

Första tvillingåret var obeskrivligt tufft. Verkligen obeskrivligt. Två prematurer, dygnet runt, ingen paus. Och svår havandeskapsförgiftning.

Men vi klarade det! Nu har vi två underbara och fantastiska ettåringar som leker och busar dagen lång. Sover okej (allt är relativt) och de goda stunderna är många.

Förstår att det inte gått väl för alla i årets vårtråd. Beklagar och påminns om livets skörhet.

:heart

Hej alla! Länge, länge sedan jag skrev. Men står ju kvar på listan i alla fall :)

Första tvillingåret var obeskrivligt tufft. Verkligen obeskrivligt. Två prematurer, dygnet runt, ingen paus. Och svår havandeskapsförgiftning.

Men vi klarade det! Nu har vi två underbara och fantastiska ettåringar som leker och busar dagen lång. Sover okej (allt är relativt) och de goda stunderna är många.

Förstår att det inte gått väl för alla i årets vårtråd. Beklagar och påminns om livets skörhet.

Skönt att ni tagit er ut på "andra sidan". Tror att många med mig har svårt att greppa hur man klarar att ha två små på en gång... Har tvillingar på 2,5 i närmsta familjen och det är verkligen mycket jobb, jag är djupt imponerad av er tvillingföräldrar :bow:. Mycket praktiskt att få barn dryga året efter- vi har verkligen ärvt massor.

Skönt att ni tagit er ut på "andra sidan". Tror att många med mig har svårt att greppa hur man klarar att ha två små på en gång... Har tvillingar på 2,5 i närmsta familjen och det är verkligen mycket jobb, jag är djupt imponerad av er tvillingföräldrar :bow:. Mycket praktiskt att få barn dryga året efter- vi har verkligen ärvt massor.

Tack! Det värmer med förståelse. När man är mitt uppe i något, som att kämpa för livet (vilket jag själv gjorde mer eller mindre bokstavligt) ser man ju inte sig själv utifrån. Vi hade lyckan att få två små döttrar som varit friska och starka. Jag har också återhämtat mig bra men det har tagit lång tid. När jag ser andra som föder på naturlig väg, kommer hem från BB någon dag senare och hinner njuta av sina små förstår jag vilken svår och annorlunda start vi faktiskt hade.

Men tvillingar är också en fantastisk gåva! För varje blöja byter vi en till, för varje lyft, varje sked med mat, varje vällingflaska, varje haklapp, varje klädesplagg, nedgrisad matstol, vagn och napp... så har vi två. Men också två leenden, två skratt, två hjärtan och två små ryggar som sitter tillsammans och leker.

Vad roligt att höra från er! Låter verkligen som att ni har haft det tufft! Är galet imponerad av tvillingföräldrar även utan de extra problem ni har haft.

Har tvillingarna vuxit ikapp eller räknas de fortfarande som prematurer?

Vad roligt att höra från er! Låter verkligen som att ni har haft det tufft! Är galet imponerad av tvillingföräldrar även utan de extra problem ni har haft.

Har tvillingarna vuxit ikapp eller räknas de fortfarande som prematurer?

Tack :)

De är ikapp utan problem. De växte snabbt som blixten i början och kom upp i sina normalkurvor ganska snart. Sen är de ju tvåäggs och har varit väldigt olika ända från start på alla sätt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 491
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar