Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har sån ångest över hösten! Vi flyttar nu i slutet av april till en annan kommun, och har således ingen kötid alls att tillgodoräkna oss för dagis och skola.
Min stora unge börjar 6års i höst, och mini förskola. Men nu vet jag varken vilken skola eller förskola det blir för någon av dem och jag har så ont i magen av det. Kommunen vi flyttar till är en stor kranskommun till Stockholm, så någon plats lär det finnas - men vart är ju frågan. Satte båda i kö idag, och valde skolor och förskolor som jag hört bra om, men räknar kallt med att inte lyckas få plats på förskola som vi sökt.
Skola tror jag att det löser sig med, dessutom är storasyster en härlig tjej med bra attityd och har lätt att få vänner, så det känns lite lättare.
Men jag vet ärligt talat inte vart jag tar vägen om vi inte får en bra förskoleplats! Det finns bra områden i kommunen, och sämre... De sämre områdena är 2 mil bort och det ena området skulle jag inte våga gå ensam i ens på dagtid.
Well, allt löser sig... Men kommer ha ont i magen tills jag vet mer
Gnäll gnäll
Jag har sån ångest över hösten! Vi flyttar nu i slutet av april till en annan kommun, och har således ingen kötid alls att tillgodoräkna oss för dagis och skola.
Min stora unge börjar 6års i höst, och mini förskola. Men nu vet jag varken vilken skola eller förskola det blir för någon av dem och jag har så ont i magen av det. Kommunen vi flyttar till är en stor kranskommun till Stockholm, så någon plats lär det finnas - men vart är ju frågan. Satte båda i kö idag, och valde skolor och förskolor som jag hört bra om, men räknar kallt med att inte lyckas få plats på förskola som vi sökt.
Skola tror jag att det löser sig med, dessutom är storasyster en härlig tjej med bra attityd och har lätt att få vänner, så det känns lite lättare.
Men jag vet ärligt talat inte vart jag tar vägen om vi inte får en bra förskoleplats! Det finns bra områden i kommunen, och sämre... De sämre områdena är 2 mil bort och det ena området skulle jag inte våga gå ensam i ens på dagtid.
Well, allt löser sig... Men kommer ha ont i magen tills jag vet mer
Gnäll gnäll
Någon som har tips på cykelhjälm i riktigt liten storlek som skyddar bra?
Hoppar in från sommartråden... Vi valde efter lite letande Spectra Block Mips. Relativt lätt och i en storlek som bör passa ganska länge (ställbar 46-52 cm om jag minns rätt).Någon som har tips på cykelhjälm i riktigt liten storlek som skyddar bra?
lite ec- uppdatering - Nu har Alice varit utan blöja dagtid i 4 dagar (men använder trainingpants), 1 kiss som hamnat i byxan varje dag första 3 dagarna och idag torr. Varit torr på natten 2 nätter nu också. Igår sa hon till tydligt vid flera tillfällen men annars testar vi att sätta henne nån gång varannan timme. Märks att hon har hittat funktionen att hålla sig för även om hon säger till så är det inte superbråttom utan hon klarar sig tills man hinner till toaletten eller hittar annan lämplig kissplats. Hon gillar mest att kissa utomhus, applåderar efteråt och är hemskt nöjd med sig själv
Alltså jag vet inte vad jag ska säga, så oerhört tragiskt och helt fruktansvärt.Det ofattbara har hänt igen i årets vårtråd. Så himla orättvist, ofattbart och tragiskt
En sån här dag är jag extra glad över mina fina barn
Alltså jag vet inte vad jag ska säga, så oerhört tragiskt och helt fruktansvärt.
Sambo och son är ute och åker en sväng och jag ska väl försöka få tårarna att sluta rinna innan de kommer hem..
Jag vill ha ut bebis, typ nu!! V 34+0 idag så inte så länge kvar. Har känt att de är ju rätt säkra och trygga där inne i magen ändå, men nu känns det snarare tvärtom.
Nu vill jag ha bebis och ettårig gosse i famnen och bara vara sådär jobbigt överbeskyddande