Vårföräldrar 2015 #6

Nu har vi vinkat av maken/pappan och laddar för en vecka på egen hand. Jag är väl sådär peppad måste jag säga. Mest eftersom sonen timat det hela med förkylning. Än så länge är det bara massa snor men täppt näsa är lika med svårt att sovaoch trött mamma. Har sovit halva natten sittandes med sonen i famnen. Pappan lär iaf inte ha några som helst problem att lyckas somna på planet :p

Har ni några roliga påskplaner?

Nu har vi vinkat av maken/pappan och laddar för en vecka på egen hand. Jag är väl sådär peppad måste jag säga. Mest eftersom sonen timat det hela med förkylning. Än så länge är det bara massa snor men täppt näsa är lika med svårt att sovaoch trött mamma. Har sovit halva natten sittandes med sonen i famnen. Pappan lär iaf inte ha några som helst problem att lyckas somna på planet :p

Japp, de har vi! Ska lämna iväg barnet o åka till elmia på bil och motormässan :) tradition varje år så blir kul!

Både jag och sambon hade missat lite att det redan är påsk så han har planerat in lika mycket jobb som vanligt och jag njuter av bara tanken på att få 4 dagars ledigt i rad :D har dessutom planerat in att vara ledig på onsdag så blir en glidig vecka!

Idag hade jag möte på annan ort kl 10 så var tvungen att åka hemifrån 06:30, efter 2 timmars bilkörning ringer dom jag ska ha möte med och ställer in då dom missat sitt anslutningsflyg och satt strandade på Bromma så var bara att vända, sjukt ovärd förmiddag :cautious: Nu sitter jag med sovandes dotter i famnen så all stress över den kraschade arbetsdagen är som bortblåst :heart

Haha i värsta fall får ni väl skaffa hund eller något om ni vill få bort minstingen ut sängen ;) Eller så får ni hålla på tills ni kan skylla på barnbarn :laugh:

Vi får väl se hur det går helt enkelt! Vi tänkte börja prova lägga honom i spjälsängen och ser hur han sover där. Det får gå som det går, viktigaste är att han är trygg :)

Vi har hund och den rackaren har tagit mina kuddar! Hon ligger på mina kuddar över mitt huvud varje natt. Så sängen är rätt full på alla håll och kanter ;)
Jag ska väl bara vara tacksam för att det är en cavalier och inte en golden :p

Huvudsaken är att alla får sova gott, sen var man sover spelar väl mindre roll om ingen har ont av att dela säng :)

På påskafton blir det det årliga påskbrevsbytet på gamla skolan ihop med massa barn. Brukar vara populärt bland barnen och trevligt för alla :) Påskdagen är det kalas för tjejerna låtsaskusin som fyllt 5 år och på Annandag påsk ska jag tävla med ena hästen:)

Helt plötsligt har L lärt sig att äta själv med gaffel. Med helt plötsligt menar jag helt plötsligt, hon har varit totalt ointresserad och rent av avvisande mot allt vad bestick heter, men nu tog hon bara gaffeln och började peta i sig maten. Häftigt! :D

Ongen sov 45 min efter vi lämnat J på dagis. Med tanke på att hon vakna så tidigt i morse så gjorde jag ett försök att söva om och det funka :D
Har jobbar 1 h och hunnit gått ett litet spår med hunden ute på åkern med babyvakten i fickan :p

Hästarna ska vaccineras idag och jag vet inte om jag ska packa in två barn och en hund också och åka iväg eller om jag ska vänta på maken så jag kan åka själv utan barn.

• Gilla
Reactions: Lo_
Tror vi är i någon ny fas, hon är vild! Sover inte alls så mycket hon behöver! Klättrar på allt! Efter en dag själv med henne är jag helt slut :o! Pappan hennes ska ha en eloge för att han oftast städat när jag kommer hem från jobbet, för det är inte mycket man (jag) får gjort med lilla fröken. Famnen är det som gäller så idag har jag naivt kört runt vagnen i stort köpcentrum med själva barnet på armen.

Fler med intensiva, närhetstörstande barn? För er med Instagram finns en film på unga fröken när vi pausade på café och hon pratade med exakt alla hon såg....

Idag fick vi mail om erbjuden förskoleplats :o:D Vi blev väldigt förvånade eftersom han inte ska börja förrän i januari. Så i väldigt god tid!

Nu gäller det bara att lista ut hur det fungerar. I vår kommun rangordnar man inte sina val utan får välja max 5 förskolor och sen har de separat kö. Så nu vet vi inte riktigt vad som händer om vi tackar ja till denna. Ifall det då är vårt slutgiltiga val eller om vi skulle kunna få andra erbjudanden senare som vi kan tacka ja till istället. Men det måste väl gå att ta reda på någonstans :)

Vi kommer jobba en del i påsk men hinner med påskmiddag hos min sambos familj på skärtorsdagen :up:.

Tror vi är i någon ny fas, hon är vild! Sover inte alls så mycket hon behöver! Klättrar på allt! Efter en dag själv med henne är jag helt slut :o! Pappan hennes ska ha en eloge för att han oftast städat när jag kommer hem från jobbet, för det är inte mycket man (jag) får gjort med lilla fröken. Famnen är det som gäller så idag har jag naivt kört runt vagnen i stort köpcentrum med själva barnet på armen.

Fler med intensiva, närhetstörstande barn? För er med Instagram finns en film på unga fröken när vi pausade på café och hon pratade med exakt alla hon såg....

Såg filmen :D Så söt!

Här är det samma, vild och vill sen plötsligt akut vara nära. Måltiderna avbryts med några minuters mellanrum för att vi ska kramas, hon sitter ju kvar i sin stol men jag måste ställa mig och ge henne en kram... om jag inte gör det sitter hon kvar med armarna utsträckta och börjar gråta lite.

Tror kanske att första tanden är på väg för hon verkar lite bekymrad och tänker att lite av närhetstörsten kan bero på det... meeeeeen jag har ju chansat på tänder sen hon var typ 3 månader så det är säkert fel denna gången med :D dom dyker väl upp lagom till studenten :p

• Gilla
I påsk ska vi passa på och träffa lite släkt och vänner, men också njuta av ledigheten :). Blir lite firande med släkten på påskafton.

E är ganska intensiv, men framförallt närhetstörstande. Jag ska helst sitta ner på golvet hela tiden så att han kan krypa upp i famnen när han känner för det ;).

E låter oss inte få särskilt mycket lugnt om dagarna :D Hon är överallt! Hundens skålar är roliga, sprider leksakerna på hela undervåningen, öppnar köksluckor och drar ut skräp och saker.
Hon tycker det är roligt när vi lämnar/hämtar J på dagis för hon smiter in och hittar leksaker varje gång och går mellan rummen så jag får leta efter henne haha!
Hon vill inte bli buren lika ofta när vi är ute eller i någon affär för hon kan ju gå själv och undersöka nu :p

J är på dagis, E har nyss somnat och hunden letar toarullar med sin frukost i som jag gömt åt henne. Så nu ska jag jobba och dricka kaffe :D

• Gilla
Idag kom barnens farfar och bonusfarmor på besök från Stockholm. Dom hade med sig mat som dom bjöd på och mängder med kläder så nu har A alla ytterkläder och skor hon kan tänkas behöva till nästa vinter :p Det är sjukt lyxigt med svärföräldrar som äger sportbutik och aldrig behöva betala för annars dyra kläder! Tacksam :)

Såg filmen :D Så söt!

Här är det samma, vild och vill sen plötsligt akut vara nära. Måltiderna avbryts med några minuters mellanrum för att vi ska kramas, hon sitter ju kvar i sin stol men jag måste ställa mig och ge henne en kram... om jag inte gör det sitter hon kvar med armarna utsträckta och börjar gråta lite.

Tror kanske att första tanden är på väg för hon verkar lite bekymrad och tänker att lite av närhetstörsten kan bero på det... meeeeeen jag har ju chansat på tänder sen hon var typ 3 månader så det är säkert fel denna gången med :D dom dyker väl upp lagom till studenten :p
Exakt- vild och självständig och samtidigt så plötsliga och omedelbara behov av närhet. Man får bara hänga med :-)

Åker era barn framåt- eller bakåtvända i vagnen?

Sonen har hittills åkt bakåtvänt och egentligen tycker jag att han ska fortsätta med det ett tag till. Men nu är vi i läget att bakåtvänt gnäller han och försöker ta sig ur. Alternativt böjer sig ut ur vagnen för att se framåt. Framåtvänd sitter han och snackar och pekar hur nöjd som helst. Känns ju egentligen som en icke-fråga men jag är inte så nöjd med att inte se honom..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 373
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30