Vårföräldrar 2015 #6

Testa ergonomisk sele, guld värt med närhetstörstande bebis!
Vi har en Ergobaby, brukade ha henne på ryggen i den. Det är tyvärr inte inte heller accepterat för tillfället av lilla fröken. Jag ser tiden an och hoppas hon landar i ett lugn snart igen :)

Ni som reser en del i riket och behöver bil på den tänkta destinationen, hur gör ni då? Vi åker med jämna mellanrum 60 mil till sambons släkt och har tagit bilen några gånger nu, men känner att det hade varit skönt att ta tåget. Dels tar det kortare tid och dels är det ganska skönt att slippa köra.

Problemet är dock att vi i så fall skulle behöva köra svärföräldrarnas bil men de har ju ingen bilbarnstol. Han har växt ur babyskyddet, annats hade vi ju kunnat ta med oss det. Vi kan åka kollektivt, men det underlättar om vi kan åka bil på den tilltänkta destinationen.

Går det att hyra barnstol på något smidigt sätt?

Insåg att det idag var första gången jag inte kunde rida pga mitt barn- känns ganska fantastiskt såhär veckorna innan ettårsdagen :banana:. Jag som var rädd att det inte skulle fungera med häst och barn rider fortfarande sex dagar i veckan :up:. Idag somnade hon aldrig så jag åkte hem med tanken att lämna henne och åka tillbaka och rida men jag blev trött efter lång jobbdag och det må väl vara hänt :).

Insåg att det idag var första gången jag inte kunde rida pga mitt barn- känns ganska fantastiskt såhär veckorna innan ettårsdagen :banana:. Jag som var rädd att det inte skulle fungera med häst och barn rider fortfarande sex dagar i veckan :up:. Idag somnade hon aldrig så jag åkte hem med tanken att lämna henne och åka tillbaka och rida men jag blev trött efter lång jobbdag och det må väl vara hänt :).

Skönt när det funkar! J blir ju 4 år nu i början av maj och jag har klarat att rida/träna 4-5 dagar i veckan hela tiden sen hon föddes (red 5 dagar i veckan innan det kom barn). Det har funkat lika bra sen E kom också och vi därmed har två att tänka på. Plus att jag börjat med min unghäst också som gör nåt 2 dagar i veckan :)

När vi ändå är inne på ämnet vagnar. Vi funderar på att köpa en till vagn. Någon liten en som blir liten ihopfälld och inte tar upp typ hela bagaget när det blir sommar och semester. Vi har ingen jättestor bil och tänker att det är billigare att köpa en till vagn än att köpa större bil :D

Någon som har något bra förslag? Så liten som möjligt ihopfälld men ändå funka iaf hyfsat att gå på grusvägar med. Ingen paraplysulky eller liknande alltså.
Babyjoggers olika city mini
Balios M
Bugaboo bee
Yoyo

Nu är pappan upphämtad från flygplatsen och familjen återförenad. Kärt återseende från alla håll :love:

Vet inte riktigt vad som har hänt min tjuren Ferdinand till son. Verkar utbytt mot någon mer liknande Snurre sprätt :eek::D Det är verkligen full fart och han är överallt! Vi som knappt behövt plocka bort en pryl hemma ställer nu saker längre och längre in på fönsterbänkarna :p Men massa kramar blir det också! Verkar vara rätt likt det ni andra beskrivit innan.

Våra barn är verkligen som "plus och minus" dom maken beskrev det förut :rofl: Så här pillig, klättrig och intensiv som E är var aldrig J! J hade aldrig någon tendens till att klättra på tv bänken men E gör det hela tiden :cool:

Herregud vad tänder det kommer nu. Tre på gång i överkäken och jag tror det är åtminstone två på gång i nederkäken. L har aldrig varit lös i magen i samband med tandsprickning förut men nu är det många vändor på pottan och en del bajsblöjor.

Har, lite halvhjärtat får erkännas, försökt hitta information om det finns något vetenskapligt etablerat samband mellan tandsprickning och diarré, men allt jag hittar är en sida som säger att det absolut hänger ihop, en annan sida som säger att det absolut inte gör det och en satans massa anekdoter om barn som aldrig är lösa i magen förutom i samband med tandsprickning. Teorier som kopplar ihop tandsprickning och diarré är t.ex. ökad infektionskänslighet under tandsprickning, hormoner som påverkar slemhinnor, att barnet sväljer mycket mer saliv än vanligt och att magen helt enkelt blir ledsen eftersom många barn äter dåligt när tänder är på gång har hittats. Någon som sitter på mer information om det här?

Herregud vad tänder det kommer nu. Tre på gång i överkäken och jag tror det är åtminstone två på gång i nederkäken. L har aldrig varit lös i magen i samband med tandsprickning förut men nu är det många vändor på pottan och en del bajsblöjor.

Har, lite halvhjärtat får erkännas, försökt hitta information om det finns något vetenskapligt etablerat samband mellan tandsprickning och diarré, men allt jag hittar är en sida som säger att det absolut hänger ihop, en annan sida som säger att det absolut inte gör det och en satans massa anekdoter om barn som aldrig är lösa i magen förutom i samband med tandsprickning. Teorier som kopplar ihop tandsprickning och diarré är t.ex. ökad infektionskänslighet under tandsprickning, hormoner som påverkar slemhinnor, att barnet sväljer mycket mer saliv än vanligt och att magen helt enkelt blir ledsen eftersom många barn äter dåligt när tänder är på gång har hittats. Någon som sitter på mer information om det här?

Har hört att det inte finns bevis på att det hänger ihop men båda våra barn har alltid blivit dåliga i magen vid tandsprickning och alla jag känner har damma erfarenhet.

Dockvagn eller inte, att den går som handbagage skapade rejält habegär hos mig. :D

Hihi :D Ja den måste vara super när man flyger! Men vårt främsta användningsområde blir när vi packar bilen full och åker till sommarstället där det i princip bara är grusvägar. Så då behövs nog lite rejälare hjul iaf :)

Hihi :D Ja den måste vara super när man flyger! Men vårt främsta användningsområde blir när vi packar bilen full och åker till sommarstället där det i princip bara är grusvägar. Så då behövs nog lite rejälare hjul iaf :)

Flygaspekten lockar mig väldigt mycket. Vi kommer antagligen flyga en del med henne närmsta åren (jag har släkten 110 mil norrut) och vi är inte helt tjenis med selen, så det vore episkt med en vagn som kan tas med överallt. I övrigt kommer den få ligga i bilen så slipper vi ta med Brion t.ex. till svärföräldrarna eller om vi bara ska iväg och shoppa.

Lutar starkt åt att jag beställer en typ imorgon. ;) Tänkte att L ska få den i födelsedagspresent... :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 373
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar