Vårföräldrar 2015 #6

Inga alls! Och han har inte så många par byxor heller och har haft samma storlek i tre månader typ. Har väl lyckats köpa bra byxor eller något :p
Våra bebisar är så lika, har också samma kläder hur länge som helst! Vissa PoP-kläder har hon haft i ett halvår tror jag....

Jag har blivit en sådan människa! Får lätt panik och det slutar i regel med att jag beställer på nätet. Med ridsportbutiker verkar det dock vara annorlunda ;).

Jag har alltid varit en sån människa och tycker att postorder är guds gåva till mänskligheten :D Men vi behövde sakerna NU och att prova skor är bättre särskilt då jag har problem med fotleder och rygg och J ska orka leka i sina :)

Men håller med dig om hästsportbutiker :angel:

E har inte heller slitit ut några byxor ännu men han kryper messt runt i bara bodyn eftersom det ger bättre grepp :).

Köpte skor till honom idag och lite nya byxor, då han vuxit ur många par nu. Känns som han växt mycket på längden nu de senaste veckorna.

Bytte en bajsblöja idag, har inte hänt på typ två månader. Så himla skönt att slippa det för det mesta. Potta ftw! :D

Angående byxor så har L inte slitit ut några pga krypande. Hon har oftast leggings från PoP, de verkar outslitliga. Däremot har maken krupit sönder ett par av sina favoritjeans. :rofl:

Har inte heller slitit ut några kläder, jag har ändå en(hel)del ärvt och dessutom har han haft samma storlek sen långt innan jul! 74/80 verkar vara en långdragen storlek! :p

Våra bebisar är så lika, har också samma kläder hur länge som helst! Vissa PoP-kläder har hon haft i ett halvår tror jag....

Ja eller hur. Han har en stickad tröja som han har haft sen tidigt i höstas någon gång, även ett par bodys som har hängt med läääänge. Men var ju såklart lite stora när de började användas :p Trots det känns det nästan som att vi alltid är mellan storlekar. Just nu är 68 bra på bredden och 74 på längden.

Idag har sonen fått en spjälsäng! Var väl på tiden :p Får se om den duger att sova i bara :D (Nu ligger han i vår säng, vi hade inte bäddat när det var dags att sova).

Alice har också en spjälsäng, den funkar som världens sämsta nattduksbord och inte alls som säng. Innan spjälsängen hade vi ett bedsidecrib med samma användningsområde :cautious:

Hoppas din lille uppskattar sin egen säng mer :up:

Alice har också en spjälsäng, den funkar som världens sämsta nattduksbord och inte alls som säng. Innan spjälsängen hade vi ett bedsidecrib med samma användningsområde :cautious:

Hoppas din lille uppskattar sin egen säng mer :up:

Hihi känns inte alls igen :angel::D

Vi har haft bedside crib som nattygsbord fram till nu. Var flera månader sen sonen sov i det. Nu är det utbytt mot ett lite större nattygsbord. Visar väl sig om det kan fungera som säng också :D Men vi köpte billigt på blocket så inte massa pengar i onödan iaf.

Nästa vecka är maken bortrest så då då får den lille sonen minsann finna sig i att sova bredvid sin mamma oavsett :p

Idag har sonen fått en spjälsäng! Var väl på tiden :p Får se om den duger att sova i bara :D (Nu ligger han i vår säng, vi hade inte bäddat när det var dags att sova).

Hoppas för din skull att det går snabbare än det gjorde för oss att få ungen att sova i sin egna säng.
Våran stora tös tvingades lämna våran säng när lillan föddes och tog över platsen, då var hon bara strax över 7 år :p
Men hon hann komma med förslaget att om bebisen sover mellan oss så kan hon lägga sig nere vid våra fötter :laugh:
Hoppas INTE det krävs en till bebis för att lillan ska sova i sin säng sen :nailbiting:

Mvh spjälsängen har nu stått här i 4 månader och är mestadels avdumpningsplats för allt möjligt, lillan sov dock middag i två timmar däri en gång :D

Hoppas för din skull att det går snabbare än det gjorde för oss att få ungen att sova i sin egna säng.
Våran stora tös tvingades lämna våran säng när lillan föddes och tog över platsen, då var hon bara strax över 7 år :p
Men hon hann komma med förslaget att om bebisen sover mellan oss så kan hon lägga sig nere vid våra fötter :laugh:
Hoppas INTE det krävs en till bebis för att lillan ska sova i sin säng sen :nailbiting:

Mvh spjälsängen har nu stått här i 4 månader och är mestadels avdumpningsplats för allt möjligt, lillan sov dock middag i två timmar däri en gång :D

Haha i värsta fall får ni väl skaffa hund eller något om ni vill få bort minstingen ut sängen ;) Eller så får ni hålla på tills ni kan skylla på barnbarn :laugh:

Vi får väl se hur det går helt enkelt! Vi tänkte börja prova lägga honom i spjälsängen och ser hur han sover där. Det får gå som det går, viktigaste är att han är trygg :)

• Gilla
Reactions: MM
Här gåtränas det för jämnan. Både genom att hålla i händerna och med gåvagnen som han nästan springer fram med nu. Ibland glömmer han sig och går flera steg när han bara håller i en hand men när han tänker på det vågar han inte. Men snart så!

Fick tipset på öppna förskolan att ge honom en kloss eller något att hålla i ena handen. Att de ofta är så vana att hålla något i handen att det blir svårt utan. Får kanske testa det :)

E går bättre och bättre även ute med stövlar på fötterna. Så himla skönt den dagen hon kan knalla runt här ute utan att man måste hjälpa henne hela tiden :) Inne har hon fått upp fart som kan räknas som att springa :D

Idag har vi varit i lekparken och Alice har fått leka i sand för första gången :D 1,5 timme knatade hon runt och lekte med storasyster och ensam och lite med mig. Hittade återigen en liten på 15 månader som hon skrämde med sina försök att kramas och pussas :meh: Hon går helt stabilt nu även på olika underlag och klarar lite upp- och nerförslut galant :up:

Här gåtränas det för jämnan. Både genom att hålla i händerna och med gåvagnen som han nästan springer fram med nu. Ibland glömmer han sig och går flera steg när han bara håller i en hand men när han tänker på det vågar han inte. Men snart så!

Fick tipset på öppna förskolan att ge honom en kloss eller något att hålla i ena handen. Att de ofta är så vana att hålla något i handen att det blir svårt utan. Får kanske testa det :)
Det är ungefär där vi är också, han kan gå med bara en hand, men två är ju säkrast :D
Ställer sej upp själv också och det brukar vara extra modigt om han håller i något. Hundkoppel eller nåt annat stabilt :p så en kloss att hålla i är nog inte så dumt, kanske kan han tom gå nåt steg så! Måste också prova!

Läser Rays tråd och tänker på mitt MA. E föddes ju samma datum året efter som vi fick reda på att den efterlängtade bäbisen i min mage var död. Den tomheten jag kände då, besvikelsen och sorgen.

Är väldigt lyckligt lottad som tillslut fick två friska och underbara flickor :heart Men kommer aldrig glömma ängeln. För oss var det ju ett barn, som vi aldrig fick träffa. Jag har ett halsband som symboliserar vårt änglabarn. Jag bär det ofta även drygt 2 år efter det hände.

Läser Rays tråd och tänker på mitt MA. E föddes ju samma datum året efter som vi fick reda på att den efterlängtade bäbisen i min mage var död. Den tomheten jag kände då, besvikelsen och sorgen.

Är väldigt lyckligt lottad som tillslut fick två friska och underbara flickor :heart Men kommer aldrig glömma ängeln. För oss var det ju ett barn, som vi aldrig fick träffa. Jag har ett halsband som symboliserar vårt änglabarn. Jag bär det ofta även drygt 2 år efter det hände.
Usch det är fruktansvärt och obegripligt!

:heart

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 371
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30