Vårföräldrar 2015 #6

Härlig solig fredag och skön helg som väntar! Ikväll är jag och H hemma själva för maken ska ut och äta med kollegorna. För mig och H blir det mys och pannkakor som gäller! :)

Ha en fin helg allihop!

Ja vilket väder!

I helgen ska vi babysimma, inreda sonens rum och göra hemgjord sushi (svärföräldrarna bjuds hit och får barnvakta under tillverkningen. Helt okej deal tyckte de ;) )

Resten av tiden ska vi vara ute och njuta av solen så mycket som möjligt! Och åka rutschkana! Bättre finns nog inte just nu hälsar sonen :D

I morgon ska vi till stan och anlita mina föräldrar som barnvakter i några timmar. På kvällen stundar mello och mys. E sover riktigt bra om nätterna nu, men går upp väldigt tidigt (kl 5) för att bajsa och äts frukost. Sen lägger han sig och sover en stund till. Så länge han sover om nätterna klagar jag inte, kommer säkert komma fler svackor framöver så det är bäst att njuta så länge det varar ;).

Om dagarna är han väldigt mammig, men också väldigt härlig. Ska stoppa saker i våra munnar, kolla på tvättmaskinen och resa sig upp mot sllt. Dock verkar han inte vilja förflytta sig ståendes ännu utan krypa räcker bra för hans del ;).

Hur många tänder har era nu? Upptäckte förut att E fått 3 st till så hon har totalt 10 st nu :D
E har 4 st, två uppe och två nere. Var ganska gnälligt när de dök upp så det gör inget om resten väntar lite ;).

Helgmorgonar ska man tydligen vakna extra tidigt på enligt sonen! Var samma sak förra helgen, klarvaken innan 7, på vardagar sover vi en timme till minst. Det är som att han vaknar och inser att pappa ligger kvar i sängen och då ska det busas :D

Men vilken härlig ålder det är nu :love:

Fyra stycken fortfarande, två uppe och två nere. De kom ungefär samtidigt och nu har det varit lugnt på tandfronten ett tag :)

Trodde också det varit lugnt på tansfronten för hon har haft 4 uppe och 3 nere länge men så såg jag igår att hon fått en till nere och två uppe ganska långt bak :)

Elise förkylning med tillhörande feber blev bättre i tisdags, men igår kom febern tillbaka :confused: hon är fortfarande förkyld, snorig och hostig men konstigt att febern kom tillbaka. Var på närakuten idag, och dom sa väl egentligen ingenting
Nääää nu får ungen bli frisk

E har sån himla separationsångest (antar jag att det är) när hon ska läggas på kvällen. Dagtid är det inga problem och vi gör inget annorlunda då O_o
Hon dricker sin välling och så sitter vi hos henne tills det verkar som hon somnat och då smyger vi ut men då tvärvaknar hon och får typ panik och ställer sig upp! Ibland kan vi få sitta 45 min innan vi kan vara helt säkra på att hon somnat till så vi kan gå ut. Detta är ju rätt jobbigt när man är själv med att lägga båda barnen plus att min rygg dör av att sitta så på en pall dyrstilla så länge :p

La henne förut och då drack hon sin välling och sen sov hon på 5 min och jag kunde gå ut utan problem. Det slog mig att hon kanske tycker det är jobbigt när det är mörk i rummet kvällstid? Ska prova att ställa fönsterlampan på golvet ikväll och se om det blir någon skillnad.

Åh den här lilla bestämda ungen :p dels har hon börjat att hålla undan saker som hon tagit men inte får ha så vi inte ska kunna ta tillbaka dom och så skrattar hon samtidigt, hinner hon så "springer" hon iväg åt andra hållet när vi upptäcker henne och tjuter av skratt. När hon blir arg för att hon inte får ta vilka saker hon vill så lägger hon sig på golvet och skriker, förut kastade hon sig handlöst men har kommit på att det gör rätt ont så nu går hon fram till mig, tar min hand som stöd och lägger sig försiktigt ner och sen börjar hon skrika sitt argskrik :laugh: åh det ser så kul ut haha

Lite extra tacksam för sonens blotta existens idag :heart

Ni som har barn som går, vad har ni köpt för första skor? Vad ska man tänka på osv

Lite extra tacksam för sonens blotta existens idag :heart

Ni som har barn som går, vad har ni köpt för första skor? Vad ska man tänka på osv
E går inte än, men korrekt storlek är viktigt på första skorna! Inte för stora "att växa in i" utan de ska sitta bra från början. Dom behöver det där extra stödet av bra skor i början :)

Alltså otur min unge har! Djävulsförkylningen övergick till halsfluss och öroninflammation :rage: hon har ätit så dåligt, druckit mindre än vanligt och sovit massvis: inte varit sig själv. Konstigt med dom sjukdomarna :( så nu får hon Kåvepenin och hoppas det fort lägger sig, vill ha min goa limpa tillbaka ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 364
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?