Vårföräldrar 2015 #6

Gjorde på frukt, bär, yoghurt och mjölk, hon älskade det :love:.

Angående uteslutning så har vi väl egentligen snarare försökt tillsätta än ta bort eftersom hon inte äter speciellt varierat. Har ökat amningen igen och tillsatt kokosolja i maten ( usch sa L ), gett mer dryck, ökat på katrinplommonpurémängden så man knappt ser gröten ;) och bytt till en ny sort välling. Resultat : superhård mage :down:. Banan frågade vi BVC om, eftersom hon gillar det och det är bra mellis i stallet, och enligt henne är det lösande när banan går åt det brunprickiga hållet men vi kanske får byta ut det också ett tag. Hon lär inte bli trind på att suga på en gurkbit, vilket väl är det som återstår :cautious:.
Du kan ju höra med BVC vad de säger om Laktulos eller liknande.

Åh hur gjorde ni då? med glassen menar jag ;)

Skivade banan och frös in och sen i med det i matberedaren tillsammans med Jordnötssmör (2 bananer, 1 dl Jordnötssmör ca) och så en skvätt pressad lime. Man får mixa en stund men får glasskonsistens och är supergott!

Skivade banan och frös in och sen i med det i matberedaren tillsammans med Jordnötssmör (2 bananer, 1 dl Jordnötssmör ca) och så en skvätt pressad lime. Man får mixa en stund men får glasskonsistens och är supergott!
Ska definitivt prova :):up:

Köpte för övrigt refillklämmisar men har inte fått de än så när de kommer blir det att göra fruktpureer :)

Vi sov gott allihop även i natt! Var upp till E vid 3 tiden och leta napp och så pep babyvaktsj*keln så den fick jag ladda. Annars sov hon till 7. Vid 5-6 kom J och la sig hos oss. Maken tog med E upp strax efter 7 så jag och J låg kvar. Jag gick upp vid 8 och J kom inte förrän närmare 9 :D

Jag har vart iväg till ridhuset och tränat med hästen och snart ska maken åka och hugga ved. Planen för mig, hunden och tjejerna är promenad på sjön ihop med min mamma och hennes hundar. Det snöar en del men E kan ju skydda sig rätt bra på min rygg så jag tror vi provar :) Blir träningspass för mig iallafall som ska ha 11 kg på ryggen och 17 kg på en bob i tung snö.....hoppas J vill gå för det mesta haha!

Idag har vi haft tur här hemma. Bebis passade på att sova 3,5 h i sträck utomhus i precis rätt tid så vi hann tapetsera lite, ibland tajmar hon bra! :bow:

Vad har ni pysslat med i helgen? :)

Tänk att man efter en heldag med sitt lilla barn kan gripas av akutlängt när hon hunnit somna medans jag var i stallet på kvällskvisten. Det är kärlek det:love: ! (Och jag ska inte väcka henne. Hon är inte direkt känd för att sova hela nätter så snart sitter hon nog här i soffan ;)).

Idag har vi haft tur här hemma. Bebis passade på att sova 3,5 h i sträck utomhus i precis rätt tid så vi hann tapetsera lite, ibland tajmar hon bra! :bow:

Vilken tajming :up:

Jag har varit ut på krogen för första gången sen familjen utökades. Det var hemskt trevligt och jag blev ute bra mycket senare än jag tänkt :angel:. Det enda tråkiga var att det verkligen inte blev någon sovmorgon imorse, L var exakt lika pigg som vanligt:D.

Igår var vi även på sångstund på biblioteket. En smula frireligiöst för min smak men Lo gled fram i mitten och lirade loss på en tamburin hon hittade i sångledarens väska :D, så hon verkade trivas :up:.

Igår hade vi 1 årskalas för E och idag var jag iväg och tränade häst en sväng och på em åkte vi till mina föräldrar där maken och pappa skulle hugga ved. Jag slängde upp E på ryggen och tog med henne, J, mamma och hundarna på en promenad på sjön :)

Jag och J åkte för att handla efter middagen. Det är semester att bara ha en unge med sig/hemma :D

Igår fixade vi en del i huset och så har vi beskurit äppelträd. Sonen sov inte i 3,5 timme men det gick hyfsat ändå :p

Idag har vi tittat på Vasaloppet på tv och varit på tårtkalas :)

Halväckekvarning ;)

Sonen har varit snorig ett par dagar och bajsat löst och gröntaktigt. I övrigt inte ett dugg sjuk utan mer full fart än nånsin. Idag har han även ätit mycket mer än han brukar. Säkert dubbla mängden jämfört med igår (vilket nog är rätt "normala" portioner egentligen).

Sen nu på kvällen när han skulle sova ligger jag bredvid honom och ammar. Plötsligt sätter han sig upp och kräks, middag mm, ganska mycket.

En minut senare var han pigg och glad och överlycklig över att få duscha med mamma istället för att sova :p Lekte sen nån timme till och sen ammade och somnade utan problem.

Det här var tredje gången sonen kräktes öht sen han föddes, vi är med andra ord inte så vana? :p Tänker jag helfel om jag tror att det inte berodde på magsjuka utan mer kombo av lite förkylning i kroppen, lite knasig mage och ovanligt mycket mat?

Ännu en natt utan avbrott för att leta napp :D:up:

E har snart sovit i 2 h och jag slötittar på tv och dricker kaffe. J är på dagis.
Efter vi ätit lunch tänkte jag ta en promenad med hund och E. Har snöat massor här och håller på än så att köra barnvagn är inte att tänka på! Manducan får jobba även idag :)

I helgen tog vi det ganska lugnt. Vi har en avloppsläcka i vår bostad vilket resulterat i en flytt hem till mina föräldrar. De bor ute på landet så vi klagar inte :D! Gick till byafiket i fredags (fre-lör är min helg då jag jobbar söndagar) med sambon, E och mamma, på kvällen åkte vi till ett par kompisar.

I lördags gick vi promenad i skogen med E i bärstol på ryggen. Bärstolen är från 80-talet och jag tror inte den var jätteergonomisk för sambon, så vi ska införskaffa en bättre bärsele (har en beco butterfly ll nu men upplever att den är lite liten för E nu). På kvällen kollade vi mello och moffade godis!

Första riktiga ordet blev mamma. :banana: Igår tyckte jag att sonen sa "städa, mamm-ma, mamm, mamm, städa". Och ja, det behövde plockas undan lite så helt fel ute var han inte. :o:rofl:

Åh mitt ljuvliga lilla barn är supermammigt och ska sitta som ett plåster i min famn exakt hela tiden :arghh:. Spelar ingen roll om jag ska gå på toa eller bara försöka ta en kopp kaffe, allt blir gjort jonglerandes litet pyre O_o. Må hon snabbt återgå till sitt normala jag igen!

Idag har sonen som från ingenstans börjat peka mot allt möjligt och säga "dää dää". Om han verkligen menar "där" kan nig diskuteras men häftigt när de från en dag till en annan börjar med något helt nytt :D

Förkylningen är bättre och även magen och han har inte kräkts något mer så var förhoppningsvis bara en engångsgrej :)

Idag fråga jag E var hon hade tutten (nappen)."Däää" säger hon och pekar på den på golvet. "Du får gå och hämta tutten då" säger jag. Vips så gick hon iväg och hämtade den och kom tillbaka :D Dom fattar mer än vad man kan tro!

Åh mitt ljuvliga lilla barn är supermammigt och ska sitta som ett plåster i min famn exakt hela tiden :arghh:. Spelar ingen roll om jag ska gå på toa eller bara försöka ta en kopp kaffe, allt blir gjort jonglerandes litet pyre O_o. Må hon snabbt återgå till sitt normala jag igen!
Sådan är sonen med och har varit i snart två veckor. Kryper fram och kramar om benen och ger sig inte förrän han blir upplyft. Lite mysigt är det såklart men det är lite kämpigt att ha ungen på höften samtidigt som annat ska fixas.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 017
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 338
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Parfym
  • 🎄Jul 2024🎄
  • Borstning av tänder