Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag har jag haft min första dag tillbaka på heltid på jobbet. Känns bra att jobba igen och jag vet att maken har längtat så mycket efter att vara hemma. Jag och H hade en jättehärlig dag hemma igår!
Kommer ni vara föräldralediga något i sommar?
Jag tror, men vet inte säkert, att det kan vara lite olika från kommun till kommun det där hur det funkar med friskolor så jag skulle råda dig att ringa någon ansvarig på din kommun och kolla!Om man blir erbjuden och tackar ja till plats på fristående förskola, står man då fortfarande kvar i kö på den kommunala förskolan, eller trillar man ur kön om man får en plats på fristående skola?
Jag tror, men vet inte säkert, att det kan vara lite olika från kommun till kommun det där hur det funkar med friskolor så jag skulle råda dig att ringa någon ansvarig på din kommun och kolla!
Har för mig att jag fått höra att man trillar ur kön här.
Vi ska hälsa på lite förskolor i morgon, hoppas vi kan välja vilken vi vill att dottern ska börja på till slut
Idag fyller E 1 år! Det firas med BVC besök och tårta
(Misstänker även feber så det blir ju en rolig födelsedag)
Hoppas att förkylningen ger sig snart, men hellre lite snuva än magsjuka känner jag i alla fall!Vi har premiärat magsjuka
Men nu ska vi vara friska från det i alla fall, bara lite förkylning kvar.
Hoppas att födelsedagsbarnet snart mår bra igen! Grattis till E!E hade 38,8 i feber nu Kändes ju i natt som att något va på G men det kan ju lika gärna bero på vaccinet. Hon var grymt trött nu (sov 3 h i sträck mitt på dagen) och fick en Alvedon så hoppas hon orkar sova gott i natt
Lyckan när man hittar nåt kräsna Lillisen gillar (smoothie), och koncentrationen när hon dricker genom sugrör för första gången !
Apropå hårda magen hade vi sämsta gången nånsin igår och hon blev superledsen . Detta trots att hon fått så mycket katrinplommonpure och päron vi fått i henne. Känns lite tröstlöst, för äta måste hon ju. Ammar så mycket vi kan och orkar men hon är ju 11 månader nu.
Äter hon mjölkprodukter? Pröva att utesluta dem ett tag och se om det hjälper!Lyckan när man hittar nåt kräsna Lillisen gillar (smoothie), och koncentrationen när hon dricker genom sugrör för första gången !
Apropå hårda magen hade vi sämsta gången nånsin igår och hon blev superledsen . Detta trots att hon fått så mycket katrinplommonpure och päron vi fått i henne. Känns lite tröstlöst, för äta måste hon ju. Ammar så mycket vi kan och orkar men hon är ju 11 månader nu.
Ja yoghurt och mjölk är storfavoriter men kanske ska testa utesluta det en period för att se om det blir någon förändring, tack.Äter hon mjölkprodukter? Pröva att utesluta dem ett tag och se om det hjälper!
Gjorde på frukt, bär, yoghurt och mjölk, hon älskade det .Hihi Gör du smoothie på bara frukt eller med yoghurt eller liknande i?
Jobbigt att hon är så hård i magen. Har ni plockat bort "klassiker" att bli hård i magen av typ banan? Vi har inga stora problem med hård mage men kämpar på med portionerna. Han är inte ett dugg kräsen och verkar gilla det mesta. Men även när det är något han verkligen gillar äter han rätt lite. Igår fick han testa blodpudding för första gången. Han blev helt till sig och kastade nästan i sig de första bitarna. Men sen tog det inte många bitar innan han är nöjd. Åt kanske lite mindre än en halv "halvmåne" blodpudding totalt.
Elise klarar inte mjölk och blir hård av det. Hon har haft väldiga problem med förstoppning... Båda mina kids har svårt för mjölk. Kommer nog från mig :/ stora ungen får stora eksem och tvärtemot hård mage, Elise blir förstoppad och lite eksem.Ja yoghurt och mjölk är storfavoriter men kanske ska testa utesluta det en period för att se om det blir någon förändring, tack.
Hihi Gör du smoothie på bara frukt eller med yoghurt eller liknande i?
Jobbigt att hon är så hård i magen. Har ni plockat bort "klassiker" att bli hård i magen av typ banan? Vi har inga stora problem med hård mage men kämpar på med portionerna. Han är inte ett dugg kräsen och verkar gilla det mesta. Men även när det är något han verkligen gillar äter han rätt lite. Igår fick han testa blodpudding för första gången. Han blev helt till sig och kastade nästan i sig de första bitarna. Men sen tog det inte många bitar innan han är nöjd. Åt kanske lite mindre än en halv "halvmåne" blodpudding totalt.
Åh hur gjorde ni då? med glassen menar jagIgår gjorde vi glass på frusen banan och Jordnötssmör, mycket populärt av samtliga som prövade. Alice åt typ hela min portion bra och näringsrikt mellis iaf!
Gällande smoothie så har vi gjort egna med samma ingredienser som dom klämmisarna man kan köpa som det endast är frukt i. Har refillklämpåsar att hälla det i så vi slipper mata med sked