E har blivit förkyld. Även J har börjat hosta lite. E sover lite oroligt pga näsan plus att det nog är hörntänder på G. I morse vakna hon kl 6 och låg vaken och sparkade på mig bra länge innan hon somnade om tills J kom vid 7.40.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker det är rätt häftigt att lillebror här hemma började gå nästan på pricken vid samma ålder som syrran. 9 månader och 3 veckor. Trodde han skulle gå mycket senare då han är så mycket större än vad hon var vid samma ålder, (väger mer än 1 kg och är så himla grov, medan hon var så himla liten och nätt). De har bara haft olika tillvägagångssätt.
Han tränar och tränar och det händer saker varje dag men han har nog en bit kvar innan han börjar gå själv
Det där låter ändå lite lovande! När jag har sett filmer på de andra bebisarna i tråden som går har jag alltid tänkt att sonen har fysiken emot sig med sina spinkiga ben Men om systern var tunn och gick tidigt kan han kanske inte skylla på det
Han tränar och tränar och det händer saker varje dag men han har nog en bit kvar innan han börjar gå själv
L är rätt ointresserad av att träna på att gå. Håller man henne i händerna så går hon några steg men sedan vill hon ner och krypa, det går ju mycket fortare än att stappla fram.
Här har vi råkat ut för första förkylningen...
På dagarna går det bra även att sova.
Men nätterna!
Han får sova hos oss, inatt i min famn för att hålla sig lite mer upprätt. Men ligger han ner blir han yvig och orolig för han inte riktigt kan andas som vanligt genom näsan. Stackars hjärtat!
Har koksaltnässpray, köpt till mig själv. Kan man ge honom det innan läggdags eller är sprayen för hård för hans lilla näsa?
Kör eget koksalt och använd en vanlig liten spruta :-)Här har vi råkat ut för första förkylningen...
På dagarna går det bra även att sova.
Men nätterna!
Han får sova hos oss, inatt i min famn för att hålla sig lite mer upprätt. Men ligger han ner blir han yvig och orolig för han inte riktigt kan andas som vanligt genom näsan. Stackars hjärtat!
Har koksaltnässpray, köpt till mig själv. Kan man ge honom det innan läggdags eller är sprayen för hård för hans lilla näsa?
Aha?! Nej, vår har hela fyra tänder men det kanske mest är tandborstningen o sånt dom går igenom!Idag fick vi en kallelse till tandsköterska
Plutten har ju iallafall två tänder
Har ni fått kallelse?