Vårföräldrar 2015 #6

Vad har ni tänkt för 1 års presenter?

E är väldigt intresserad av Js dockvagn så vi tänkte hon skulle få en egen. Och så ska hon få ett par skor. Kommer önska sommarkläder, docka och bobbycar av de andra.

Vad har ni tänkt för 1 års presenter?

E är väldigt intresserad av Js dockvagn så vi tänkte hon skulle få en egen. Och så ska hon få ett par skor. Kommer önska sommarkläder, docka och bobbycar av de andra.
Vi kommer nog att ge sonen en dammsugare:D
Hans favvo. Sen kommer det säkert inte duga med fejk, men vi får ta en som låter en massa så kanske!
I övrigt har han mängder med ärvda leksaker så i stort kommer vi nog mest önska kläder tror jag :)

Vi kommer nog att ge sonen en dammsugare:D
Hans favvo. Sen kommer det säkert inte duga med fejk, men vi får ta en som låter en massa så kanske!
I övrigt har han mängder med ärvda leksaker så i stort kommer vi nog mest önska kläder tror jag :)

Ja vi har ju redan allt till äldsta dottern men hon håller sin dockvagn hårt så att dom ska ha en varsinn känns självklart då båda vill leka med den :)

Vi har åkt flera gånger. Boka plats bredvid handikappanpassad plats så hamnar du i vagn där det finns plats för barnvagn samt toalett med skötbord.

Tack! Sitter på tåget nu (hade redan bokat biljetter) och maken hade tydligen tänkt på att boka i handikappvagnen :up: Så allt gick supersmidigt precis som du beskrev :)

Ettårspresenter har vi inte alls tänkt på än. Men uteleksaker känns lämpligt eftersom det är vår då och vi flyttade till hus i höstas :)

Ettårspresenter har vi inte alls tänkt på än. Men uteleksaker känns lämpligt eftersom det är vår då och vi flyttade till hus i höstas :)

Smart! Vi har ju redan massa uteleksaker men det är rätt stort svinn på dom som ska vara i sandlådan pga blåser bort eller blir överkörda :cautious: Så det kan hon önska sig! Även nån slags tålig, vattentät overall att ha vid utelek.

Kommer ni ihåg att jag sökte min chefs jobb i somras? Fick det :o så otroligt glad! Så på måndag är det mannen som pratar med jobbet och blir heltidspappaledig så fort som möjligt :D happy friday allihop :love:

Grattis! :D

Jag fick ju också nytt jobb men dom gick med på att jag jobbar halvtid april ut enligt vår första plan :)

Alltså alla verkar ha såna problem med strumpor på bäbisar från dom är nyfödda och själv har jag aldrig upplevt problemet :p

Leonas storasyster tappade aldrig en strumpa medan Leonas åker av hela tiden. Skorna får hon också av sig hela tiden fast de sitter bra. Hon trampar typ av sig dem.

Från att ha gått lite steg här och där har Vide senaste dagarna blrjat gå rätt mycket. Varje dag blir han lite bättre. Fast han kryper en hel del fortfarande också. :-)

Dom är ju så söta när som börjat gå :love:
E började idag att våga släppa själv och ta ett par steg från en möbel till en annan istället för att krypa :)

Tiomånaderskontroll idag och hon ligger i underkant på kurvan fortfarande, 69 cm lång och 7800 g. Men hon är pigg och ser välnärd ut så ingen fara på taket :), hon är en liten mini som aldrig är still bara ;).

Nätterna börjar bli bättre men de är förhållandevis korta, hon somnar 21-22 och vaknar 5-6. Senaste nätterna har hon vaknat till men somnat om utan att äta:up:. Jag uppskattar iofs att hon är vaken länge så jag hinner träffa henne innan och/eller efter jobbet. Idag blev det dubbelbokning av föräldrarna och möte med kort varsel så idag får hon följa med mig till jobbet. Har laddat med leksaker och bästa Maxboken så nu hoppas jag hon tycker det är ok. Hon brukar vara ett uppskattat inslag på jobbet men dagens möte blir nog inte så kul så håll en tumme för att det flyter på smidigt ;).

Här har vi haft tredagarsfeber, lilla kraken. Det är första gången sonen är dålig/sjuk, så jobbigt det är att se dom så dävna ..

Sen har han börjat sova oroligt, vänder och vrider, kastar sig runt, kryper upp i krypställning eller är plötsligt härs och tvärs. Fast han sover hela tiden. Vaknar ibland men somnar alltid efter kortare/längre tid.
I egen säng vaknar han, i våran säng vaknar vi:angel:
Bara väntar på vännernas skadeglädje kring att även våran lugna sovande gosse härjar med oss på nätterna :grin: -haha där fick ni- typ:sneaky:

Idag har E fått leka med en jämngammal kompis igen :) Två trötta tjejer var det när vi åkte hem ;) Eller tre, jag hade valpen med mig också haha.

Ska prova om hon orkar somna en halvtimme nu eller om det får bli efter vi hämtat J på dagis. Hon sov i bilen hem men det var bara 20 min ca. Hon har ätit spagetti och köttfärssås nu så mätt borde hon vara iallafall :)

Vi var på tiomånaderskontroll igår, H klonkade klossar i varandra och visade upp sitt pincettgrepp. Längden är ca 75 cm (någon vill inte riktigt ligga still och mätas längre) och vikten är 9760 g.

@Lo_ hoppas att det går bra för er på jobbet! Våra nätter är lite längre än era, men så knöliga just nu... H somnar oftast omkring kl 19 och vaknar första gången när jag går och lägger mig, sedan vaknar han ofta och har svårt att somna om utan att äta (eller så är det jag som är lat). Jag vill helst fortsätta amma morgon/kväll och ev någon gång på natten, men det fungerar inte att vakna flera gånger i timmen (eller vad som känns som det). I natt sov jag sista timmarna sittande med H i mitt knä...

Idag har vi varit på den andra öppna förskolan som finns hos oss. Vi har ofta haft andra aktiviteter på tisdagar, men nu kom vi iväg och det var jättemysigt!

En helt orelaterad fråga: har ni gömt/ställt undan era toaborstar och var har ni dem i så fall? Jag blir lite lätt skräckslagen bara vid tanken på att H ska "leka" med toalettborsten, men kan inte komma på var sjutton jag ska ha den...

• Gilla
Reactions: Lo_

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 012
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 162
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar