Vårföräldrar 2015 #6

Right?!?! :devil::D @Imogen

E är inne i en härlig period. Glad, och skrattar i princip konstant. Hon skrattar tom konstlat, dessa barn slutar aldrig roa en :)

Ger alla här gröt/välling? Dels gillar inte E det, dels vill jag inte ge det, men kommer inte på något bra kvällsmål efter middagen. Mackor känns inte heller hundra.. Tips mottages tacksamt!

Här vägras det gröt och välling så inget sånt. Hon gillar smörgås så ibland får hon det, annars kvarg (för att sambon äter det och hon lägger sig på golvet och skriker om hon inte får dela med honom), skinka eller korv, ost i stavar, banan, avokado, bönpasta med lite smör/olja, rester från middagen...

Är det någon som har hittat en strumpsort som sitter kvar även på små krypande fötter? :p

Har gett upp och hon är nästan alltid barfota :p eftersom hon kryper med högerbenet in under sig så sliter hon av den strumpan för att få bättre grepp och den andra strumpan ryker så fort hon är lite uttråkad

Har gett upp och hon är nästan alltid barfota :p eftersom hon kryper med högerbenet in under sig så sliter hon av den strumpan för att få bättre grepp och den andra strumpan ryker så fort hon är lite uttråkad
Samma här, och försöker jag ha strumpor på så sitter hon och sliter i dem, tills de lossnar och hon ramlar baklänges och slår i bakhuvudet ... Hon flyttar sig så mycket så jag lyckas inte alltid ha kuddar bakom henne.

Lisbeth har fått en potta. :D Sätter henne där efter mat och sömn och ongen lär sig snabbt; imorse kissade skitungen direkt blöjan kom av - men innan jag hunnit satt henne på pottan... :meh:

Hihi :D

Men då kan du iaf vara glad att du har en tjej! Här är liksom inte att sitta på pottan en garanti för att det kissas i pottan hälsar mamman som brukar ta av sig tröjan innan hon tar av sonen blöjan :D

Lisbeth har fått en potta. :D Sätter henne där efter mat och sömn och ongen lär sig snabbt; imorse kissade skitungen direkt blöjan kom av - men innan jag hunnit satt henne på pottan... :meh:

Åh när man väl fått kläm på det är det så smidigt att potta!

Igår hade vi 3 (!) Bajsblöjor efter att inte haft nån på typ två månader. Vart helt stressad och visste inte vad jag skulle ta mig till :wtf::nailbiting::crazy: men hon är rejält febrig så inte konstigt att kroppen inte funkar som vanligt :heart 39.6° nu sist jag kollade och lite virrig är hon, när hon var vaken nyss så satt hon och tittade sig omkring, försökte fokusera ordentligt utan att riktigt lyckas, tuggar lite på tungspetsen och fnissar... ser ut som hon varit på ett rejält partaj :p

• Gilla
Reactions: Lo_
Idag har E varit extra gnällig och febrig. Kollade i munnen på honom och såg att tredje tanden är på väg att tränga igenom.

I övrigt har han verkligen fått grepp om krypandet och är riktigt snabb. Han och katten hänger en hel del om dagarna, de är så söta tillsammans.

@Rhinos gilla på katten och krypandet, inte på febern!

Sonen har blivit kompis med svärföräldrarnas katt! De leker med varsin ände av samma snöre :p Men det är faktiskt lite imponerande för katten är rätt försiktig och det är inte många som får kela med henne! Hon är livrädd för sonens kusin så bara att hon och sonen befinner sig mindre än en meter ifrån varandra är väldigt gott betyg från kattens sida :D

Eftersom jag bara ställer massa frågor på senaste tiden kör jag på med en till!

Har någon åkt tåg (X2000) med era bebisar och haft med er vagnen? Vad gör man av den? Skulle gärna skippa den och bara ta selen men måste ha vagnen på resmålet tyvärr..

Bara väntar på att E ska börja gå! Hon står länge och stadigt utan stöd med vågar inte riktigt gå utan att hålla i nåt. Men jag tror hon skulle klara det för hon håller inte hårt när hon går utan det är bara att hon ska våga :) Ska bli spännande att se om det blir innan 1 årsdagen :D

Är det nån i tråden som går redan? Har för mig att det är nån men kan blanda ihop med Vi tertråden :)

Kände förut att det kommit en tand till i underkäken och att ena hörntanden uppe precis trängt fram. Då har hon alltså 5 tänder uppe och 3 nere :D

Eftersom jag bara ställer massa frågor på senaste tiden kör jag på med en till!

Har någon åkt tåg (X2000) med era bebisar och haft med er vagnen? Vad gör man av den? Skulle gärna skippa den och bara ta selen men måste ha vagnen på resmålet tyvärr..
Vi har åkt flera gånger. Boka plats bredvid handikappanpassad plats så hamnar du i vagn där det finns plats för barnvagn samt toalett med skötbord.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 160
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?