Vårföräldrar 2015 #6

Här får man höra att 'vi inte vet hur det är att ha småbarn' och har således inte så mycket talan, för vi har ju ingen erfarenhet av annat än det enkla. Typ :meh:

Det där får vi också höra och säger man till föräldrar som har icke sovande barn att våra sovit bra från start så blir dom nästan sura....

Det där får vi också höra och säger man till föräldrar som har icke sovande barn att våra sovit bra från start så blir dom nästan sura....

Men så löjligt. Faktiskt. Det vore ju som att jag skulle bli sur på kvinnor som mått bra under graviditeten bara för att jag själv mådde skit.

Gällande nattning och rutiner så är vi rätt rutinlösa och tar det som det kommer. Både 5- åringen och A är såna att dom somnar lätt om dom är trötta så det funkar bra för oss. Oftast blir det nån gång runt 20- 21. Vi ser till att alla är mätta och ombytta till den tiden så det kan väl kanske räknas som en rutin. Är det bara jag och A hänger vi iofs ibland hos kompisar till 20- 21- tiden när sambon ofta slutar jobba så då faller ju rutinen lite iofs men hon somnar ändå där vi råkar befinna oss.

A är också ett lätt barn enligt oss men samtidigt så ammar vi ju flera ggr per natt. Jag har en teori såhär på kvällskvisten att vi som är vana vid att ha djur omkring oss och har hållt på med hästar, hundar osv inte blir lika chockade som många andra när vi får barn. Man är van vid att det finns någon annan i ens liv som kräver ens engagemang och uppmärksamhet. Jag tycker att många kompisar som är uppvuxna utan det här i sina liv ser mycket av småbarnstiden som mer jobbig än vad mina "hästkompisar" gör. Kan också vara en helt felaktig tankegång :p

• Gilla
Reactions: Lo_
Bäst är "eftersom ettan blev enkel kommer ni få ett helvete med tvåan". Yay tack för peppen ;)

Ja den ja! :cautious:

Eller som igår när jag berättade för en att nästa kommer i maj:
'OJ! Stackars dig' (att det är så tätt) följt av grattis o så då, men första reaktionen liksom?

Tur en hade en bra dag :grin:

Vad har ni för nattningsrutiner?

Här har det blivit high Chaparral efter jul helger och semester och vi har lite svårt att hitta tillbaka till bra kvällsrutin. Behöver lite inspiration!
Våra rutiner är att han går på pottan och byter om till pyjamas, sedan dricker han välling i soffan, sedan borstas tänderna och han läggs i sin säng. Oftast somnar han efter ca 20 min men ibland är han pigg och då får han vara uppe en stund till :).

Nattrutiner, eller lack off... Brukar känna av läget efter middagen, om hon är trött så byte till pyjamas, nu blöja och amma i sängen tills hon somnar oftast.
Ofta vaknar hon och håller igång IGEN vid 21-23 nånstans, vilket jag känner si och så för... Men lyckas inte bryta det. Dricker inte välling och hatar gröt :cautious:
Någon med tips på någon kvällsmat man kan ge? Alltså efter middagen? Gärna gluten och helst mjölkfritt.. Nu ammar hon, men jag har sinat supermycket efter min jobbresa när jag var borta sön-ons trots pumpning, så jag kanske borde lägga av. Det gör dessutom ont

Idag har vi varit och röjt på Leos lekland :D Uppskattat av båda barnen och ena låtsaskusinen som var med :)

Åkte och hämtade hunden hos mina föräldrar efter middagen och kom hem långt efter läggdags så E hann bli övertrött och svårsövd. Men tror hon somnat nu så jag kan smyga ut och natta hästar och sen ska vi sätta oss och slappa i soffan :p

Var nog en slitsam dag igår för J sover än :D Lilla E vakna halv 8 som vanligt men vill väl snart sova igen. Fint väder idag så vi ska gå ut och pyssla med hästar och traktorn så hon får sova i vagnen ute.

Alltså shit vad det har hänt mycket här senaste veckan. Kommer inte ihåg om jag skrivit detta redan, men då får ni ignorera en tjötig och stolt förälder :D

Från att ha ålat runt så kan han nu ställa sig på knä (och krypa bakåt :p), ställa sig upp och gå längs möbler, vinka, peka på lampan när vi frågar, säga "titta" och "dä". Några till tänder verkar också vara på framväxt.

Inatt har vi också haft bästa natten på länge (H sover fortfarande)!:banana:

Det där jag skrev om att sonen kröp. Jag ljög. Han skuttar. Som kanin typ :D Han drar in benen under sig i varje steg och det går hiskeligt fort :D

Han säger mamamama jämt och ständigt. Jag och maken har lite olika uppfattning om ifall det är ett medvetet "mamma" eller inte :p

Det där jag skrev om att sonen kröp. Jag ljög. Han skuttar. Som kanin typ :D Han drar in benen under sig i varje steg och det går hiskeligt fort :D

Han säger mamamama jämt och ständigt. Jag och maken har lite olika uppfattning om ifall det är ett medvetet "mamma" eller inte :p

Haha vad gulligt :love: Alice kör med ett ben som tar fart så hon ser ut som en liten gorilla

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 157
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 026
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve