Vårföräldrar 2015 #6

E har en förkärlek till hundmaten. Vet inte hur många ggr om dagen jag gräver hundmat ur munnen på henne om jag inte hinner med när hon sticker dit :grin:

12407525_932454056809433_1777646752_n.jpg

Vi har sjukstuga här, för första gången sedan L var förkyld när hon var två veckor gammal. Imorse var hon varm som en kamin, termometern visade 39,9 grader. :( Hon är ändå vid rätt gott mod, Alvedonen har tagit ner febern något och hon har fått i sig både ersättning, vatten och frukt i klämpåse. Tur i oturen är det makens ledigvecka (skiftjobb) så vi får växeldra under dagen. Nu är det bara att hoppas på ett snabbt tillfrisknande.

Pampers baby dry pants är nu testade med gott resultat! Verkar sitta bra :up:

Men blöjstorlekar och märken var ju ännu mer förvirrande än klädstorlekar :p Dessa stl 3 var 6-11 kg. De libero vi har i stl 4 är 7-11 kg. Treorna i samma märke var 4-8.

Idag har det varit rätt skönt att varit föräldrarledig. Bebisen har sovit över 4 h sen 07 imorse. Varav jag 1,5 h också :)

Usch!!
Duscha varmt och massera samtidigt. Amma/pumpa/kläm för att få fart på det.
Ok Mjölkstockningen, tog en varm dusch och klämde på det onda samt handmjölkade och då sprutade det hela tiden ur en (1) mjölkkanal (eller vad det heter) så min förhoppning är att det är den som varit täppt och de andra var tomma eftersom barnet ammat sen klockan 13 ungefär (i olika intressanta positioner) . Vad tror ni? Är det en fåfäng förhoppning?

Det gör mindre ont nu men å andra sidan har jag tagit en alvedon för att få ner febern. Å tredje sidan gör det mindre ont än det gjorde innan duschen ...

Ok Mjölkstockningen, tog en varm dusch och klämde på det onda samt handmjölkade och då sprutade det hela tiden ur en (1) mjölkkanal (eller vad det heter) så min förhoppning är att det är den som varit täppt och de andra var tomma eftersom barnet ammat sen klockan 13 ungefär (i olika intressanta positioner) . Vad tror ni? Är det en fåfäng förhoppning?

Det gör mindre ont nu men å andra sidan har jag tagit en alvedon för att få ner febern. Å tredje sidan gör det mindre ont än det gjorde innan duschen ...

Är säkert på bättringsvägen men massera fram mot bröstvårtan när bäbis äter för att det verkligen ska tömmas där det är täppt. Jag fick början till mjölkstockning några ggr och då hjälpte det bra att massera och klämma lite när E sög så hon verkligen fick tag i den kanalen också.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 156
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 026
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar