Vårföräldrar 2015 #6

Här kryps det snabbt och målmedvetet också. Hittills har ett vanligt kompostgaller räckt som avgränsning för att hindra huliganen in till köket. Det sitter fast i ena sidan bakom en byrå och är löst i andra änden. En provisorisk variant som funkat bra hittills.
Men äsch, numera är det ju bara att dra upp en liten glipa och pressa sig igenom :angel:

Går gör han mot möbler, men ståtränar sällan utan stöd. Däremot kan han stå typ hur länge sin helst i övrigt :D

Pratar gör vi hela dagarna men nåt vettigt vete tusan ;) däremot förstår han lite ord, alltid nåt!

Här ålas det och kryps när hinder (tröskel, leksaker, föräldrar) ska passeras. Står upp mot möbler och går gärna om någon håller honom i händerna, men att gå själv känns långt bort.

Älskar att vinka och hej är väl det riktiga ord han sagt än så länge. Annars babblar han nästan jämt och känner igen en del ord.

Älskar fortfarande sina böcker och att riva ner torn :D

Hur mycket drar försäkringskassan i skatt på er? Baserar dom de delvis pga inkomst och efter skattetabell eller hur är det? Nån som vet? Vill inte åka på restskatt har jag kommit på såhär efter 9 månader.. :) min man och jag betalar helt olika i skatt enligt FK.

Ingen aning inser jag nu. Kanske borde kollas upp!

E är fortfarande relativt stationär, men har nu börjat krypa så smått. Det går inte särskilt fort och han är nöjd efter bara några steg. Han äter som en häst och visar med bestämdhet när det är dags för mat. Amningen slutade han med för ca 3 veckor sedan och det har gått jättebra, förutom att brösten var riktiga bomber i några dagar och var riktigt ömma!

I morse tog storasyster (5 år) med Alice upp och vi hörde hur dom styrde runt och busade i vardagsrummet. För att få med A ut i köket placerade hon henne vid gåvagnen och så var dom tillsammans och plockade ihop frukostgrejer som dom tog med sig. Så när jag och sambon kom upp satt båda och åt frukost och gosade :love:

Är det någon som vet om det finns något märke med byxblöjor i stl 3?

Varje blöjbyte är numer en liten brottningsmatch så byxblöjor vore himla skönt. Men de i stl 4 har varit för stora när vi testar, trots att han "klarar" viktgränsen. Han har alldeles för spinkiga ben :p

Varje blöjbyte är numer en liten brottningsmatch så byxblöjor vore himla skönt. Men de i stl 4 har varit för stora när vi testar, trots att han "klarar" viktgränsen. Han har alldeles för spinkiga ben :p

Han kan få lite hull av Es lår! Dom är rejäla :D

Efter ikväll är jag glad att vi bestämt att två barn är nog :D Herregud vilket liv dom där två kan föra när dom är trötta och hungriga :arghh:

Vi har pampers byxblöjor stl 3 till A. Passar bra på en lång och smal iaf :)

Pampers har iaf, dom köper vi :). Stora i strl är dom tycker jag, vi har annars stl 4 i vanliga blöjor men byxblöja stl.3 är lagom!

Pampers har iaf, dom köper vi :). Stora i strl är dom tycker jag, vi har annars stl 4 i vanliga blöjor men byxblöja stl.3 är lagom!

Vad bra! Även om det låter lite oroväckande att de är stora i storlekarna :p Här är libero stl 4 vanliga blöjor på gränsen till för stora och Libero brukar ju vara mindre än Pampers. Men ska absolut prova! :)

Vad bra! Även om det låter lite oroväckande att de är stora i storlekarna :p Här är libero stl 4 vanliga blöjor på gränsen till för stora och Libero brukar ju vara mindre än Pampers. Men ska absolut prova! :)

A är en liten skrutt som väger in på 7,8 kg så några 4:or har inte varit aktuellt för oss men funkar fint med blöjbyxorna ändå :up:

Bvc - besök idag som 9 månader och 4 dagar. 71,6 cm och 7,8 kg :)

Idag har hon stått långa stunder utan stöd också men måste ännu hålla i nåt med ena handen för att ta sig upp. Hon är väldigt nöjd med sig själv :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 156
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 026
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar