Vårföräldrar 2015 #6

Beställde en babyvakt förut, är nog bästa alternativet känns det som.
Har precis vart upp och tagit bort katten från Es säng. Hon hade vaknat och satt upp bredvid katten.
Vi har en likadan katt här, vi kallar honom "ksss", han ägnar väldigt mycket tid åt Lo både när hon är vaken och när han tycker det vore roligare om hon vaknade till ;)

Tidigare idag satt jag och sonen på sängen och lekte när maken kom hem från jobbet. Han går upp för trappan och när han dyker upp i dörröppningen ger sonen ifrån sig ett glädjetjut och kastar sig mot sin pappa.

Nu ikväll kom jag hem från att ha varit ute och ätit middag med några kompisar. Sonen och maken ligger i sängen. Jag går upp för trappan och när jag dyker upp i dörröppningen..börjar han tokgrina! :o:meh:

Han hade tydligen blivit helt tyst när han hörde mig i trappan och sen var det väl en reaktion när han insåg att han inte var hos mig. Men vi skrattade rätt gott åt skillnaden i bemötande :laugh:

Men han hade innan jag kom hem druckit urpumpad bröstmjölk i flaska för första gången sen han var typ två månader :up:

Tidigare idag satt jag och sonen på sängen och lekte när maken kom hem från jobbet. Han går upp för trappan och när han dyker upp i dörröppningen ger sonen ifrån sig ett glädjetjut och kastar sig mot sin pappa.

Nu ikväll kom jag hem från att ha varit ute och ätit middag med några kompisar. Sonen och maken ligger i sängen. Jag går upp för trappan och när jag dyker upp i dörröppningen..börjar han tokgrina! :o:meh:

Han hade tydligen blivit helt tyst när han hörde mig i trappan och sen var det väl en reaktion när han insåg att han inte var hos mig. Men vi skrattade rätt gott åt skillnaden i bemötande :laugh:

Men han hade innan jag kom hem druckit urpumpad bröstmjölk i flaska för första gången sen han var typ två månader :up:
Jag får samma reaktion ibland, när hon är trött och blir överväldigad. Man kan liksom inte få av sig ytterkläderna tillräckligt fort :love:!

Vi har en likadan katt här, vi kallar honom "ksss", han ägnar väldigt mycket tid åt Lo både när hon är vaken och när han tycker det vore roligare om hon vaknade till ;)

Hon är inte så intresserad av henne annars men hon verkar ha utsett spjälsängen som sin sovplats sen blev det så kallt ute :meh:
Att det nu ligger en bäbis i den kväll och natt verkar kvitta helt plötsligt! Hon som typ aldrig ens sovit hos oss i vår säng på de dryga 3 åren hon bott här :p

Hon är inte så intresserad av henne annars men hon verkar ha utsett spjälsängen som sin sovplats sen blev det så kallt ute :meh:
Att det nu ligger en bäbis i den kväll och natt verkar kvitta helt plötsligt! Hon som typ aldrig ens sovit hos oss i vår säng på de dryga 3 åren hon bott här :p
Då har vi ju lösningen- ytterligare en spjälsäng;)

Har precis plåstrat om ett spräckt ögonbryn på E :( Jag var i köket och ungarna i tvrummet. Hör att E ramlar och på skriket vet jag att hon slagit sig och att det gjorde väldigt ont. J sa att hon gick med henne och så ramla hon. Det är anledningen till att vi säger miljoner ggr att hon inte ska hålla i henne själv för hon blir tung och har dålig balans stundvis. Hon vill så gärna leka med lillasyster och hjälpa henne så det blir lätt så. Men men... blödde en del och hon har ett hack som jag tvättade och satte ett plåster över. Det glipa lite men är nog inte så djupt. Nu sover hon. Hoppas inte det svullnar för mycket runt ögat.

Vide, satt och lekte själv mitt på golvet medan vi andra plockade undan lite i köket, ser i ögonvrån hur han reser sig upp och går utan stöd eller nått, hann räkna till fem steg innan han satt sig ner. Helt galet!

Vide, satt och lekte själv mitt på golvet medan vi andra plockade undan lite i köket, ser i ögonvrån hur han reser sig upp och går utan stöd eller nått, hann räkna till fem steg innan han satt sig ner. Helt galet!

Oj och han är väl bara några dar äldre än Alice. Måste väl räknas som tidigt att gå redan?

Oj och han är väl bara några dar äldre än Alice. Måste väl räknas som tidigt att gå redan?

Han är 9 månader och 5 dagar, så det är ju tidigt. Men storasyster var tidig också, 9 månader och 3 veckor, en dag gick hon bara och kröp aldrig mer typ. Spännande att se hur han tänker fortsätta. Om detta var en engångs och så kryper han lite till eller om han kommer börja gå mer och mer. :)

Har precis plåstrat om ett spräckt ögonbryn på E :( Jag var i köket och ungarna i tvrummet. Hör att E ramlar och på skriket vet jag att hon slagit sig och att det gjorde väldigt ont. J sa att hon gick med henne och så ramla hon. Det är anledningen till att vi säger miljoner ggr att hon inte ska hålla i henne själv för hon blir tung och har dålig balans stundvis. Hon vill så gärna leka med lillasyster och hjälpa henne så det blir lätt så. Men men... blödde en del och hon har ett hack som jag tvättade och satte ett plåster över. Det glipa lite men är nog inte så djupt. Nu sover hon. Hoppas inte det svullnar för mycket runt ögat.
Usch vad läskigt, tur det gick okej ändå.

Oj! Har ni gått med stöd mycket eller mest krypt?

E har börjat ställa sig upp och släppa en stund mer och mer och hon går säkrare och säkrare när hon håller i nåt så det ska bli intressant och se när hon börjar gå :) Hon är senare än storasyster som gick vid 9,5 månad iallafall.

Verkar vara ett helt gäng tidiga gångare i tråden :D

Här dröjer det nog ett bra tag till. Men det sa jag ju iofs om krypandet också :p

Hur mycket drar försäkringskassan i skatt på er? Baserar dom de delvis pga inkomst och efter skattetabell eller hur är det? Nån som vet? Vill inte åka på restskatt har jag kommit på såhär efter 9 månader.. :) min man och jag betalar helt olika i skatt enligt FK.

L började krypa för 2,5 månad sen och är läskigt snabb. Dock helt ointresserad av att hålla en i händerna och "gå". Står gärna mot saker, så vi får väl se om hon promenerar iväg rätt som det är.

Vi har haft en för oss bra natt. Somnade vid 21, vaknade vid 22 och fick sova i famnen framför teven tills även famnen somnade... Åt vid 03.30 och vaknade strax efter 06. Sedan vi slutade samsova och hennes pappa tog över nätterna sover hon mycket bättre. Hennes säng står bredvid vår men vi väcker inte varann längre på samma sätt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 146
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 026
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix