Vårföräldrar 2015 #6

Olika för olika kommuner/stadsdelar när första kallelsen för första tandläkarbesök kommer, där vi bor kommer första vid 3 år

Nej det har vi inte, visste inte att man fick det såhär tidigt! Är det via BVC eller Folktandvården?
Det är folktandvården, misstänker det handlar om samma info vi fick av BVC vid åttamånaderskontrollen. (Förvisso går vi hos BVC i annat landsting)Då fick vi en tandborste tom :D

Det är folktandvården, misstänker det handlar om samma info vi fick av BVC vid åttamånaderskontrollen. (Förvisso går vi hos BVC i annat landsting)Då fick vi en tandborste tom :D

Ok! :)

Tandborste och tandkräm fick vi redan i babypåsen med gratisprover man fick på förlossningen :laugh:

Här har vi råkat ut för första förkylningen...
På dagarna går det bra även att sova.
Men nätterna!

Han får sova hos oss, inatt i min famn för att hålla sig lite mer upprätt. Men ligger han ner blir han yvig och orolig för han inte riktigt kan andas som vanligt genom näsan. Stackars hjärtat!

Har koksaltnässpray, köpt till mig själv. Kan man ge honom det innan läggdags eller är sprayen för hård för hans lilla näsa? :o

När A är täppt låtsas jag att hon fyllt 1 och ger henne en halv sprayning vanlig nässpray i varje näsborre :angel: då kan hon både äta som vanligt och sova helt ok

Här har vi råkat ut för första förkylningen...
På dagarna går det bra även att sova.
Men nätterna!

Han får sova hos oss, inatt i min famn för att hålla sig lite mer upprätt. Men ligger han ner blir han yvig och orolig för han inte riktigt kan andas som vanligt genom näsan. Stackars hjärtat!

Har koksaltnässpray, köpt till mig själv. Kan man ge honom det innan läggdags eller är sprayen för hård för hans lilla näsa? :o
Vi har använt det som Blueberry tipsade om och tycker att den fungerar bra. Först så sprutar vi in i näsan sen får det verka lite och sen använder vi snorsugen.

Skönt att ni varit förskonade från förkylning till nu :)

Hur är era barn när det gäller att leka och sysselsätta sig själva? Kräver dom ofta att ni ska leka med dom och hitta på saker eller är dom mer självständiga?

Vi har fått två självständiga barn som lätt sysselsätter sig själva och har gjort från start :)

Hur är era barn när det gäller att leka och sysselsätta sig själva? Kräver dom ofta att ni ska leka med dom och hitta på saker eller är dom mer självständiga?

Vi har fått två självständiga barn som lätt sysselsätter sig själva och har gjort från start :)
Här är vi också självständiga, han hittar alltid något att sysselsätta sig med och är nöjd. :)

Både och. Han sysselsätter sig lätt själv men vill ha en nära så att han kan komma och tanka närhet med jämna mellanrum :).

Hon leker alltid själv, väldigt skönt! Är med när hon äter, ska sova eller för blöjbyte annars roar hon sig själv konstant. :)

E är väl ganska självständig, ibland får man lura honom lite och börja leka och då kommer han igång och kan leka själv sen :)

Skönt med självständiga barn :) Jag låg kvar i sängen ett tag i morse. Släppte ner E på golvet och hon kröp runt på hela övervåningen och pillade och lekte helt nöjd hela tiden :)
J har alltid varit sådan också. Nu leker dom ju en del tillsammans men det är inte alltid det heller.

Hon leker alltid själv, väldigt skönt! Är med när hon äter, ska sova eller för blöjbyte annars roar hon sig själv konstant. :)

Oj! Är det det enda ni "umgås" om dagarna? Själv kan jag knappt räkna till hur många torn jag bygger om dagarna :D (Svaret är exakt lika många som sonen river :p )

• Gilla
Reactions: Lo_

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 012
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 169
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar