Vårföräldrar 2015 #5

Usch nu börjar magsjukan härja! :arghh:
Fick ett sms av dagis i morse att en personal hade fått magsjuka. Jag väljer att ha J hemma idag och även i morgon när jag ändå har möjlighet.

@Retro Sitter hon någorlunda stadigt? Tänkte om det kunde vara ett alternativ att byta till sittdelen istället?
Ja, det hjälpte oss mycket! Nu händer det till och med att hon somnar i vagnen, sittandes. Och hon kan åka långa bitar sittandes i vagnen nu när hon ser omgivningen. Skönt för ryggen, för även om hon är en minis så är hon uppe över sju kilo nu och efter några kilometer känns det i kroppen att ha henne i sele.

Låter som en smart idé :eek:

Ja fy! Jag blir sjuk av att höra om det :crazy:
Så J får va hemma denna vecka (ledsamt att jag lämnade hennes ryggsäck och regnkläder där igår och måste hämta dom senast i morgon bara...) och nästa för då har vi ju valp hemma och jag vill inte låta henne åka massa bil redan första dagen utan vi tar en lugn hemmavecka ihop med henne :)

E har blivit förkyld igen. Låter sin en tröska om natten och behöver ofta hjälp att hitta nappen. Hon sover hela tiden och säger inte ett knyst men jag vaknar av att hon rör på sig och letar napp. Men i natt tror jag bara jag gav henne den en gång så jag har sovit bra :)
Tycker det är helt otroligt att J inte blivit förkyld en enda gång än med tanke på att det är hon som går på dagis :confused: Vi andra har haft det i omgångar däremot.

E har blivit förkyld igen. Låter sin en tröska om natten och behöver ofta hjälp att hitta nappen. Hon sover hela tiden och säger inte ett knyst men jag vaknar av att hon rör på sig och letar napp. Men i natt tror jag bara jag gav henne den en gång så jag har sovit bra :)
Tycker det är helt otroligt att J inte blivit förkyld en enda gång än med tanke på att det är hon som går på dagis :confused: Vi andra har haft det i omgångar däremot.

Vissa ungar verkar vara mer motståndskraftiga än andra. Förutom när L var förkyld en vecka som nyfödd (vi var in på barnakuten när hon var 15 dagar, minns jag) så har hon inte varit sjuk alls trots att både jag och maken varit förkyld i ett par omgångar och jag hade en rejäl influensa när hon var tre månader.

Vissa ungar verkar vara mer motståndskraftiga än andra. Förutom när L var förkyld en vecka som nyfödd (vi var in på barnakuten när hon var 15 dagar, minns jag) så har hon inte varit sjuk alls trots att både jag och maken varit förkyld i ett par omgångar och jag hade en rejäl influensa när hon var tre månader.

E var riktigt rejält förkyld när hon var typ 2,5 månad med hög feber. Då var jag inne till akuten med henne. Har läst i Js bäbisbok att jag skrivit att hon blev förkyld första gången vid 8 månader. E är 7 månader och är inne på sin 3e eller 4e förkylning nu. Så där är dom olika! Kanske beror på att J drar hem dagisbaciller som drabbar E som inte byggt upp sitt immunsvar lika mycket mycket som J gjort? När J var liten utsattes hon ju inte för sånt på samma sätt som E gjort/gör.
Men J verkar ha fått ett bra immunsvar nu iallafall då det var så längesen hon var sjuk.

Ibland är jag extra glad över min sambo. Hade en riktigt dålig natt, inte alls pga av L utan hennes morfar och min pappa hade (återigen) diskvalificerat sig som någon som får ta del av vårt liv. Efter att jag fått barn är han ännu mer av ett mysterium. Hur som helst åkte jag och red skönt pass på morgonen och kom hem till ett städat kök, sovande barn och han skjuter på jobbet till eftermiddagen så han kan följa med på sexmånaderskontrollen efter lunch.

Lisbeth sa "Hell no!" till konceptet åkpåseoverall-eller-vad-de-nu-heter, så här behövs en smidig men varm overall i storlek 68-ish. Tips?

12145316_521727211340980_1948474904_n.jpg

Tänk att hon är hela sex månader, presenten kräver full koncentration :love:

Ja verkligen mycket hår! Här har vi precis avancerat från Skalle-Per till tunnhårighet :D

Jättefin är hon @Lo_ !

• Gilla
Reactions: Lo_
@Retro Sitter hon någorlunda stadigt? Tänkte om det kunde vara ett alternativ att byta till sittdelen istället?
Jag har funderat på det. Inbillar mig också att hon kanske skulle gilla det bättre men inte vågat prova då hon inte är så stadig. I morse såg hon dock plötsligt mycket stadigare ut så jag kanske provar.
Vi har ju fullt liggläge så det borde ju funka att sitta lite lutad och ha lite kuddar eller filtar att palla upp henne med.

Vi har i alla fall varit på mamma-träning på gymmet på förmiddagen och vi tyckte det var kul båda två!

@Tassetass vill du ha en overall typ vindfleece eller en "riktig" (dvs varm och vattentät och allt det där)?

Jag vet inte. :D Jag letar bara efter en tråd som jag kan använda för att börja nysta i overallsdjungeln. Annars kommer det sluta med att jag går till min hovleverantör och köper första bästa overall jag ser (och blir säkert nöjd med den, men det kan ju finnas nåt bättre). :p

Jag har funderat på det. Inbillar mig också att hon kanske skulle gilla det bättre men inte vågat prova då hon inte är så stadig. I morse såg hon dock plötsligt mycket stadigare ut så jag kanske provar.
Vi har ju fullt liggläge så det borde ju funka att sitta lite lutad och ha lite kuddar eller filtar att palla upp henne med.

Vi har i alla fall varit på mamma-träning på gymmet på förmiddagen och vi tyckte det var kul båda två!

Våga testa! Du behöver ju inte gå mer än ett varv runt huset/kvarteret. :) Hellre en krokig unge som är väldigt glad än en liggande unge som är förbannad. :D

Våga testa! Du behöver ju inte gå mer än ett varv runt huset/kvarteret. :) Hellre en krokig unge som är väldigt glad än en liggande unge som är förbannad. :D
Vi har blivit lovade åkpåsar av sambons föräldrar som han och hans syskon legat i. Skulle vara bra att slippa köpa något nytt då jag är ganska säker på att vi kommer att hamna i samma situation som du. Hon gillar inte att inte kunna sparka!

Och även om hon inte sitter stabilt - byt ändå!
Vi bytte vid 3 månaders ålder (!!), för då var donnan här inte nöjd längre.
Ligga i liggdelen var skit - men ligga i sittdelen var helt okej! (den har lägre kanter, och helt öppen vid fötterna = hon både ser och känner mer när hon har sittdelen.)
Halvligga var också trevligt vilket hon fick testa på när hon var pigg och glad.
Sitta helt upp har vi börjat först med nu när hon kan sitta själv :)

Jag har ett täcke i sittvagnen som stöttar här och där och lindas runt när hon slocknar :up:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 131
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
497
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 234
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar