Tråkigt att höra.Jag är inte jätteförtjust i att vara mammaledig just nu. Jag är ganska trött.
Ungen utvecklas jättemycket just nu, men det skapar också en massa frustration hos henne, mer skrik än vanligt och vill inte sova! Får amma henne till sömns igen vilket jag sluppit i någon månad då hon faktiskt somnat i egen säng. Därmed har jag förlorat den där halvtimma-timmen då jag kunde umgås med sambon på kvällarna.
Dagtid sover hon mest i sjal. Jag provar ärligt talat inte ens vagnen längre, det är som att jag blivit rädd att testa den. I allmänhet är jag feg för att testa att göra saker med dottern ensam. När sambon är med går det bra för då vet jag att jag har avlastning.
Jag har ont i ryggen också
I övrigt är hon naturligtvis världens sötaste barn
Jag var också lite så men jag vågade ta språnget och testa öppna förskolan genom svenska kyrkan och hos oss är det toppen. Dels så får man umgås med andra och så kan de faktiskt hålla koll på barnet när man klär på sig eller går på toaletten. Hos oss har de även fika för 10-20 kr och så är det en sångstund varje gång med rörelser som är väldigt uppskattade.
Det svåraste är som sagt att komma iväg första gången, det var så för mig i alla fall!