Vårföräldrar 2015 #5

Haha tråden har förvandlats till något form av pussel :D
Insåg också det just :D, det har blivit "På spåret" av den.

Vi har en intensiv helg framför oss med 60-års kalas idag och tvillingkusiner som firar 2 år imorgon. Rätt skönt att lämna kaoset hemma bakom sig ett tag.

Det är även sista helgen tillsammans, tio veckor har gått och nu ska jag ta hand om vilden själv igen :nailbiting:. Det var liksom lättare när hon låg kvar där man la henne ;). Igår lyckades hon med någon form utan "larv-teknik" ta sig framåt- upp med rumpan och sköt sig framåt med benen. Fort gick det inte och hon kämpade sig blå men vi fick fånga upp henne vid sängkanten så hon inte skulle dimpa ned på golvet :D.

Ni kan få låna några av oss? :D

DSC_3042.JPG

DSC_3051.JPG
Åh, en som ser ut som min! Jag hade liksom inte förväntat mig innan att behöva tänka på att rengöra handledsvecket :-D

@Lo_ men vilken härlig ledighet ni har haft! Ska han börja jobba nu lagom till flytten eller? ;)

Här börjar vi räkna ner mot oktober när jag ska ha semester och maken vara föräldraledig. Men det är så dubbelt det där nu för tiden. Man längtar framåt efter saker samtidigt som man typ vill stoppa tiden!

@Lo_ men vilken härlig ledighet ni har haft! Ska han börja jobba nu lagom till flytten eller? ;)

Här börjar vi räkna ner mot oktober när jag ska ha semester och maken vara föräldraledig. Men det är så dubbelt det där nu för tiden. Man längtar framåt efter saker samtidigt som man typ vill stoppa tiden!
Håller med! Varje dag vill jag bara stanna upp och ta till vara på tiden vi har nu, men samtidigt är jag jättenyfiken på nästa del utvecklingen :).

Ja det känns jättemärkligt att det redan gått tio veckor, tyckte det var oceaner av tid i början på sommaren. Och vi "hade ju hela augusti på oss att packa" :grin:, nu är det sista helgen, vi är borta hela den på olika festligheter och det är mycket lite som är packat ;). Men "var bara lugn (jag får regelbundet panik över röran och allt som ska ske på kort tid) säger sambon, "jag kan packa på nätterna, vi kommer hinna".

Den gemensamma ledigheten har iaf varit jättebra, Lo är lika mycket med oss båda och pappa är minst lika bra. På lek och skoj faktiskt bättre. Mamman är ett måste för trygghet, mat och sånt, men pappan är det festligaste som finns.

@Lo_ Vi flyttade rätt nyligen och packade ihop vår tvåa på en helg, det var lite stressigt men det gick :)

I övrigt så har de första två tänderna kommit genom skinnet här. Ser ut som små riskorn :D Vassa små riskorn...:cautious:

Mannen och sonen är ute på promenad och jag inser att detta är första gången sen den 8 april jag är ensam hemma! :o

De har kamperat ihop själva tidigare men då är det alltid jag som har varit iväg. Märklig känsla det här :p

I övrigt så har de första två tänderna kommit genom skinnet här. Ser ut som små riskorn :D Vassa små riskorn...:cautious:
Tror att tänder är på g även här, fast i överkäken!?! Det dregglas mkt, han biter på fingrar och det ser ut som något vitt tränger fram på höger sida i överkäken.

Idag har vi varit på marknad och L tyckte att det var en fest, massor med saker att titta på och folk att skratta åt. När vi fikade fanns det ingen barnstol så hon fick ligga på en jacka på bordet och underhöll halva kafét. :D Hon var på ett strålande humör hela dagen och jag är verkligen glad över att hon är så himla enkel att ha med sig överallt.

Men, allt har ju en baksida. Det var en fest som sagt, så pass mycket fest att hon sovit totalt max 1,5 timme på hela dagen. :meh: Följden av detta blev förstås en övertrött unge som absolut inte ville sova när vi väl kom hem runt fyra-halv fem. Hon sov kanske tio minuter när maken var ute med henne i vagnen, i övrigt har hon varit vaken. Förvisso på rätt bra humör nästan hela tiden, men man märker ju att energin är slut. För en kvart sedan bestämde jag att det var nog med vakentid och la ungen i famnen vilket resulterade i primalskrik och fyra sprattlande lemmar. Bestämde mig för att ge det några minuter, buntade ihop allt som sprattlade och efter ungefär nittio sekunder korkade hon totalt. :up: Nu får vi se om det är för natten eller om hon bara sover en stund, men hon sover åtminstone.

Idag har vi varit på marknad och L tyckte att det var en fest, massor med saker att titta på och folk att skratta åt. När vi fikade fanns det ingen barnstol så hon fick ligga på en jacka på bordet och underhöll halva kafét. :D Hon var på ett strålande humör hela dagen och jag är verkligen glad över att hon är så himla enkel att ha med sig överallt.

Men, allt har ju en baksida. Det var en fest som sagt, så pass mycket fest att hon sovit totalt max 1,5 timme på hela dagen. :meh: Följden av detta blev förstås en övertrött unge som absolut inte ville sova när vi väl kom hem runt fyra-halv fem. Hon sov kanske tio minuter när maken var ute med henne i vagnen, i övrigt har hon varit vaken. Förvisso på rätt bra humör nästan hela tiden, men man märker ju att energin är slut. För en kvart sedan bestämde jag att det var nog med vakentid och la ungen i famnen vilket resulterade i primalskrik och fyra sprattlande lemmar. Bestämde mig för att ge det några minuter, buntade ihop allt som sprattlade och efter ungefär nittio sekunder korkade hon totalt. :up: Nu får vi se om det är för natten eller om hon bara sover en stund, men hon sover åtminstone.

Haha sådär vet jag att jag fick göra med äldsta dottern när hon var bäbis och blev övertrött! Det var bara att hålla och gunga bäst man kunde och efter en kort stund somna hon :D
E är det lättast att bara envist gunga i vagnen när hon blir sådär övertrött, då somnar hon gott efter lite (ibland mycket) protester! ;)

Haha sådär vet jag att jag fick göra med äldsta dottern när hon var bäbis och blev övertrött! Det var bara att hålla och gunga bäst man kunde och efter en kort stund somna hon :D
E är det lättast att bara envist gunga i vagnen när hon blir sådär övertrött, då somnar hon gott efter lite (ibland mycket) protester! ;)

Det här är faktiskt första gången jag behövt göra så, kände mig nästan lite elak när jag höll fast henne. :o Men med tanke på hur fort hon somnade var det nog välbehövligt. L är en riktig somna-i-famnen-unge, förutom efter att hon ätit på natten, då är det bara att lägga ner henne i spjälsängen så somnar hon om själv. Hon somnar även om själv om hon vaknar till av någon anledning (oftast i alla fall), himla praktiskt.

Idag fortsätter äventyrsveckan för L. Lite senare idag är det premiär på babysimmet. Jag och maken glömde helt bort introduktionen (endast teori) förra veckan men vi ska väl förhoppningsvis inte dränka ungen för det. Efter babysimmet är maken och L portade från lägenheten under minst 5-6 timmar eftersom jag ska storstäda lägenheten. På tisdag börjar terminen om och då vill jag inte gå och irritera mig på dammiga fönsterbrädor eller röriga bokhyllor. :p

@Tassetass Hoppas att ni får en jättemysig stund på babysimmet!
Jag (som verkligen ogillar att städa) blir nästan avundsjuk på er eftermiddagsplan. På grund av renovering är vårt hem svårt eftersatt på städfronten och det irriterar mig...

Kommer hem från morgonträning med hästen till värsta stora tjejen som satt i stolen och åt gröt med pappa sin :love:.

Nu samlar vi kraft för tvåårskalas för Los tvillingkusiner. Gårdagens sextioårsfest tog på krafterna.

@Tassetass Hoppas att ni får en jättemysig stund på babysimmet!
Jag (som verkligen ogillar att städa) blir nästan avundsjuk på er eftermiddagsplan. På grund av renovering är vårt hem svårt eftersatt på städfronten och det irriterar mig...
Och då sätter jag såklart igång med en ommöblering så att det nu är ännu stökigare hemma...

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 016
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter