Vårföräldrar 2015 #5

Äldsta dottern har precis fått börja använda bilstol nr 3, alltså är nr 2 lediga åt E men är inte säker på om vi ska byta än? Äldsta dottern satt i babyskyddet tills hon var 10 mån men rekommendationen är väl egentligen att man byter från det runt 6 månader eller när de sitter utan stöd.
Beslutsångest för en mamma (och pappa) som tycker bäbisen blir stor för fort :p

Vad ledsamt med hunden @Lo, jag beklagar :(

Känner igen uttråkad bebis @1887, jag har fullt sjå med att roa dottern om dagarna. Fick hon bestämma skulle vi åka på äventyr varje dag :)
Jag tror Signe kom in i 4:e språnget en vecka för tidigt, senaste två veckorna har hon varit grinig, extremt närhetstörstande och velat äta varannan timme dagtid. Hon sover inte särskilt mycket om dagarna, men sover 22-09 med avbrott för mat och pottbesök under natten vilket jag är väldigt tacksam för. Nymatad och utvilad är hon otroligt charmig och rolig att umgås med, vi kan ha långa dialoger med varandra och hon är väldigt nyfiken. I eftermiddag ska vi åka till simhallen så både hon och jag får komma hemifrån en sväng, det blir nog lyckat eftersom hon älskar att bada :)

Är så jäkla trött på att vara mamma och kommer aldrig nånsin vilja ha ett till barn. skulle lätt ta tillbaka mitt liv innan om jag kunde. :(

Känner igen uttråkad bebis @1887, jag har fullt sjå med att roa dottern om dagarna. Fick hon bestämma skulle vi åka på äventyr varje dag :)
Jag tror Signe kom in i 4:e språnget en vecka för tidigt, senaste två veckorna har hon varit grinig, extremt närhetstörstande och velat äta varannan timme dagtid. Hon sover inte särskilt mycket om dagarna, men sover 22-09 med avbrott för mat och pottbesök under natten vilket jag är väldigt tacksam för. Nymatad och utvilad är hon otroligt charmig och rolig att umgås med, vi kan ha långa dialoger med varandra och hon är väldigt nyfiken. I eftermiddag ska vi åka till simhallen så både hon och jag får komma hemifrån en sväng, det blir nog lyckat eftersom hon älskar att bada :)

Nymatad och utvilad är bästa tillståndet! :up: Även nymatad och sömning, då är han extremt gullig. Men när han är uttråkad, rastlös och arg för att jag inte orkar sjunga favoritsången fler gånger, göra roliga miner eller pruttljud med munnen mer då önskar jag att sambon var föräldraledig istället :D

Oj, vilken piggelin! Kul såklart, men det är ju trevligt om de vill sova på natten ;).

Exakt! Han somnade som sagt vid 23. Vaknade och åt vid 4 och sov sen till 7. Då kunde jag muta honom till lite mer sömn genom att lägga honom bredvid mig och liggamma. Vet inte riktigt hur mycket han sov dock, vid halv nio vaknade jag av en klarvaken liten typ som låg och nöp mig i näsan :sneaky: :love:

Billy kom ur tredje utvecklingssprånget för några dagar sen men märker typ ingen skillnad, möjligtvis vaknar han inte lika ofta på nätterna. Fortfarande enormt gnällig, även en liten ögontjänare som smilar upp sig när pappa kommer hem från jobbet. Får känslan av att han är uttråkad och vill mer än vad han kan just nu. Han är så svår och underhålla för han gör ju inget själv än. Ska ta ut honom i vagnen nu och hoppas det duger en stund.

Exakt sådär tycker jag att sonen har varit de senaste veckorna. Svår att underhålla hemma. Samtidigt är han supersmidig att ha med sig överallt och glad och nöjd när vi är på språng. Gissar att det behövs mer intryck helt enkelt :) Även om sonen här verkar ha lite skev uppfattning om vad som är action eftersom leksakerna hemma är tråkiga men att ligga under ett träd och titta på löv i 45 minuter är toppen :p (Idag blåste det dessutom massor ute, herreguuud vad spännande :D )

Är så jäkla trött på att vara mamma och kommer aldrig nånsin vilja ha ett till barn. skulle lätt ta tillbaka mitt liv innan om jag kunde. :(

Andas och ta det lugnt. Bebisar är jobbiga i perioder och man måste få känna att det inte är toppen.

Vad är det som gör att du är trött på det? Går det att peka på? Tänkte om du kan bena ut det så kanske du kan få tips för att göra det lättare :)

Äldsta dottern har precis fått börja använda bilstol nr 3, alltså är nr 2 lediga åt E men är inte säker på om vi ska byta än? Äldsta dottern satt i babyskyddet tills hon var 10 mån men rekommendationen är väl egentligen att man byter från det runt 6 månader eller när de sitter utan stöd.
Beslutsångest för en mamma (och pappa) som tycker bäbisen blir stor för fort :p
Vi har bytt till våran E för ca 2 veckor sen. Han fick inte plats i babyskyddet längre och började kunna sitta mer själv och är mycket mer nöjd i bilen nu. Så för oss var det det bästa vi har gjort :)

Vad jobbigt, jag har också tyckt det varit jobbigt från att varit helt självständig till att vänja sig att aldrig vara ensam typ.

Nu äntligen har jag börjat hitta tillbaka till mig själv och känner mig gladare igen. Har tom börjat städa och möblera om och ska klippa mig snart för första gången på ca 2 år, sambon undrade helt allvarligt vad det var för fel på mig, om jag inte mådde bra :D;)

Vi har bytt till våran E för ca 2 veckor sen. Han fick inte plats i babyskyddet längre och började kunna sitta mer själv och är mycket mer nöjd i bilen nu. Så för oss var det det bästa vi har gjort :)

Det går att höja ryggen på vårt babyskydd så hon får plats men försöker ta sig upp till mer upprätt hela tiden :D Hon sitter ju bra utan stöd och har gjort ett tag. Men vi bestämde nu att hon får börja sitta i de vanliga bakåtvända stolarna. Så ja, min bäbis är ett minne blott :cry:;) Behöver skaffa en spegel till bara så vi har en i varje bil.

Det går att höja ryggen på vårt babyskydd så hon får plats men försöker ta sig upp till mer upprätt hela tiden :D Hon sitter ju bra utan stöd och har gjort ett tag. Men vi bestämde nu att hon får börja sitta i de vanliga bakåtvända stolarna. Så ja, min bäbis är ett minne blott :cry:;) Behöver skaffa en spegel till bara så vi har en i varje bil.

Ok, längden var inga problem utan bredden :o Han fick sitta med axlarna liksom ihopknycklade för att kunna sitta.....

Jag tror att omställningen tidvis är jobbig för de flesta, men om du känner att det är så jobbigt som du skriver här så tycker jag att du ska kontakta bvc så att du kan få prata med någon.
Kanske din man kan ta ut dubbeldagar så att ni är lediga tillsammans? Det låter inte roligt att ha det som du beskriver det och avlastning kanske kan göra det lättare?

Men blä va stor min bäbis blir!!!! Liggdelen i syskonbarnen togs bort häromdagen (i enkelvagnen är Liggdelen borta sen länge), idag är tydligen sista dagen hon använde babyskyddet, hon äter 3 mål mat (frukost, middag och kvällsmat) om dagen och ska snart introducera ett lunchmål, utöver ersättningen.
Får lite ångest haha :p Inte konstigt att det är svårt för mig att lämna bort henne, hon är ju mammas bäbis :love:

Hur har det gått för @Comatose som har börjat jobba?

Jag vill hurra för dig och för @Tassetass som fixat sin uppsatsskrivning!

Sen vill jag hurra för mig själv (och min man) som hållt på med renovering av två stora hus i sommar! Så mycket jobbigare än vi någonsin hade trott, men en så skön känsla när vi nu börjar närma oss slutet med ena huset (det andra blir aldrig klart :D :angel:).

Hur har det gått för @Comatose som har börjat jobba?

Jag vill hurra för dig och för @Tassetass som fixat sin uppsatsskrivning!

Sen vill jag hurra för mig själv (och min man) som hållt på med renovering av två stora hus i sommar! Så mycket jobbigare än vi någonsin hade trott, men en så skön känsla när vi nu börjar närma oss slutet med ena huset (det andra blir aldrig klart :D :angel:).
Och så hurrar jag för @Lo_ och @Imogen och @Elisha som ska flytta! Det kommer kännas så skönt när ni är klara!

Smet förresten in på BVC för att amma när vi var i centrum så passade på att väga och mäta på egen hand. 6440 g och 64 cm fick jag det till. Han är 4 månader och 16 dagar idag. Känns som att han verkligen har växt på längden på sista tiden, det märker man i kläderna. Och de där berömda vecken lyser fortfarande med sin frånvaro :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 016
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar