Vårföräldrar 2015 #4

Vi har inte heller skor, inga shorts heller. Klänningar har vi också väldigt lite av, blir tokig på att de bara glider upp. Vi nöter hårt på omlottbodys och - om vi ändå bara är hemma - pyjamaser.

Vi använder inte heller skor, tycker mest att det verkar obekvämt. Bodies, byxor och strumpor eller byxor/sparkdräkt med fötter och en body under är det som gäller här. Shorts har vi några stycken, men det har inte varit shortsväder här. Har knappt använt kortärmade bodies.

Till mig själv har jag köpt fler amningsvänliga kläder. Blev två t-shirtar från Boob och två vanliga klänningar, med omlott respektive knappar. Känns skönt att ha lite mer kläder att välja på.

Vi har inte heller skor, inga shorts heller. Klänningar har vi också väldigt lite av, blir tokig på att de bara glider upp. Vi nöter hårt på omlottbodys och - om vi ändå bara är hemma - pyjamaser.

Tycker också klänningar är otroligt opraktiskt! Kollade genom kläder i storlek 68 efter äldsta dottern och där fanns flera klänningar som aldrig använts. Lapparna satt till och med kvar :p Body och byxor tills de börjar gå sen blir det lättare med tröjor, t-shirts och klänningar. Äldsta dottern är 3 år och det är egentligen först i år som hon använt mycket klänningar. Förra sommaren gick hon i linne/t-shirt och shorts.

Till mig själv har jag köpt fler amningsvänliga kläder. Blev två t-shirtar från Boob och två vanliga klänningar, med omlott respektive knappar. Känns skönt att ha lite mer kläder att välja på.

Jag har några amnings t-shirts och linnen som jag varierar mellan och det är himla smidigt! Med äldsta dottern hade jag inget sånt och jag fattar inte varför :p

Förstår verkligen inte hur vi har kommit över så många skor. De har bara kommit till oss för vi har inte köpt några själva, ändå kryllar det av dem ;). Shorts kan jag väl ändå se vits med, framförallt för att skydda omgivningen från eventuellt läckage. Vi kör mest på enbart body faktiskt, eller body med små ben, eftersom sonen är varm som en braskamin. Byxor används när vi går ut och som skydd mot solen :).

För övrigt så har sonens bilvägran gett med sig nu. Han får fortfarande lugnas ner i omgångar men det är sällan så illa att vi behöver stanna :D! Han har tidigare haft en grinig period på kvällen, men den har i princip försvunnit nu. Det känns jättehärligt och just nu är det rätt lätt att vara förälder till sonen Vi kunde till och med äta en hel måltid vid samma bord igår medan sonen lekte i barnvagnen :D.

Vi är i sommarstugan nu och ska vara här i två veckor! Så himla skönt! Har varit mycket runtflängande på första delen av makens semester så två veckors av att göra ingenting bara vi känns väldigt bra.

Vi har fått låna en babybjörn babysitter av makens kusin och snacka om succé! Vi hade en annan ärvd babysitterinnan men den var ingen höjdare. Denna älskas av sonen! I morse fixade vi frukost, åt frukost, läste tidningen och började sen fundera på om han inte skulle tröttna snart, men nej då :D

Har precis börjat återhämta mig efter att ha åkt på ett riktigt elakt virus. Har legat däckad sedan söndags med hög feber oförmögen att göra mer än att amma och byta någon enstaka blöja. Lyckligtvis har övriga familjemedlemmar klarat sig och jag är så tacksam över att sambon har semester!

I måndags var jag egoistisk nog att åka på efterkontrollen efter att ha tagit febernedsättande. Har varit på väg att ringa MVC i flera veckor eftersom läkningen inte känts riktigt okej efter förlossningen, men så gärna velat träffa barnmorskan vi hade under graviditeten. Var envis nog att hålla tillbaka tårarna, men precis som under graviditeten snappade hon upp det som var fel även om jag inte sa det rätt ut. Har inte haft några problem att bearbeta den snabba förlossningen, men bristningen som fick sys om har satt sina spår. Det som hade sytts om såg fint ut, men efter första barnmorskans snedsteg syntes fortfarande spår som jag kommer bli tvungen att uppsöka gynekolog för att rätta till :(
Min barnmorska rådde mig att skriva till förlossningen och ta upp allt som vi anser att de gjort fel. I journalen hade de skrivit att barnmorskan som förlöst mig haft ett samtal med oss på BB fast vi inte sett röken av karln :rage:.
I övrigt är "min" barnmorska helt fantastisk, önskar att alla barnmorskor var som henne! :love: Funderar på att tacka henne på något sätt, samtalet i måndags hjälpte mig massor :)

Jag har varit ute och sprungit :D Eller ja lunkat fram i makligt tempo kanske är en mer korrekt beskrivning :p Tog det jättelugnt eftersom det var första gången men det var härligt ändå! Extra bra när man kan avsluta med dopp i sjön och nu ser jag fram emot träningsvärk :D

Förstår verkligen inte hur vi har kommit över så många skor. De har bara kommit till oss för vi har inte köpt några själva, ändå kryllar det av dem ;). Shorts kan jag väl ändå se vits med, framförallt för att skydda omgivningen från eventuellt läckage. Vi kör mest på enbart body faktiskt, eller body med små ben, eftersom sonen är varm som en braskamin. Byxor används när vi går ut och som skydd mot solen :).

För övrigt så har sonens bilvägran gett med sig nu. Han får fortfarande lugnas ner i omgångar men det är sällan så illa att vi behöver stanna :D! Han har tidigare haft en grinig period på kvällen, men den har i princip försvunnit nu. Det känns jättehärligt och just nu är det rätt lätt att vara förälder till sonen Vi kunde till och med äta en hel måltid vid samma bord igår medan sonen lekte i barnvagnen :D.

Min dotter har nog tagit över er sons bilvägran. Skriker så fort man sätter henne i bilen. Spelar ingen roll vilken hastighet, väg, väder etc. Skitjobbigt eftersom vårt stora intresse är bilar o vi åker väldigt mkt bil. :(

Har ni någon "plan" på när ni tänkt börja trappa ner på amningen eller "blir det som det blir"?
Jag har nog tänkt att det blir lite när det blir. Dock kommer jag ju börja jobba i januari och tills dess får vi har hittat ett system så han äter något annat under dagen och ammas morgon och kväll i alla fall.

Jag har nog tänkt att det blir lite när det blir. Dock kommer jag ju börja jobba i januari och tills dess får vi har hittat ett system så han äter något annat under dagen och ammas morgon och kväll i alla fall.

Lillfröken närmar sig 5 månader och jag har börjat fundera på att snart trappa ner, byta ut vissa mål mot ersättning. Ammade äldsta dottern i rätt exakt ett halvår och det kändes himla perfekt! Mini blir svårare och svårare att amma då det inte får låta eller hända nåt runt henne utan då släpper hon och så äter hon inte ordentligt. Inte lätt att h lugnt och ro med "full fatt medvetslös 3 åring" hemma ;)

Min dotter har nog tagit över er sons bilvägran. Skriker så fort man sätter henne i bilen. Spelar ingen roll vilken hastighet, väg, väder etc. Skitjobbigt eftersom vårt stora intresse är bilar o vi åker väldigt mkt bil. :(

Vad trist men sitter hon bra? Kan ju vara bara något med vinkeln som hon inte gillar.

Har ni någon "plan" på när ni tänkt börja trappa ner på amningen eller "blir det som det blir"?

Jag kommer försöka att hon går över mer på mat vid 6 månader och sen trappa ner i hennes takt. Storasyster slutade jag nog amma dagtid när hon var 7-8 månader och helt när hon var 9 månader så det blir säkert något liknande den här gången.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
33 357
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 990
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar