Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har inte heller skor, inga shorts heller. Klänningar har vi också väldigt lite av, blir tokig på att de bara glider upp. Vi nöter hårt på omlottbodys och - om vi ändå bara är hemma - pyjamaser.
Till mig själv har jag köpt fler amningsvänliga kläder. Blev två t-shirtar från Boob och två vanliga klänningar, med omlott respektive knappar. Känns skönt att ha lite mer kläder att välja på.
Förstår verkligen inte hur vi har kommit över så många skor. De har bara kommit till oss för vi har inte köpt några själva, ändå kryllar det av dem . Shorts kan jag väl ändå se vits med, framförallt för att skydda omgivningen från eventuellt läckage. Vi kör mest på enbart body faktiskt, eller body med små ben, eftersom sonen är varm som en braskamin. Byxor används när vi går ut och som skydd mot solen .
För övrigt så har sonens bilvägran gett med sig nu. Han får fortfarande lugnas ner i omgångar men det är sällan så illa att vi behöver stanna ! Han har tidigare haft en grinig period på kvällen, men den har i princip försvunnit nu. Det känns jättehärligt och just nu är det rätt lätt att vara förälder till sonen Vi kunde till och med äta en hel måltid vid samma bord igår medan sonen lekte i barnvagnen .
Jag har nog tänkt att det blir lite när det blir. Dock kommer jag ju börja jobba i januari och tills dess får vi har hittat ett system så han äter något annat under dagen och ammas morgon och kväll i alla fall.Har ni någon "plan" på när ni tänkt börja trappa ner på amningen eller "blir det som det blir"?
Har ni någon "plan" på när ni tänkt börja trappa ner på amningen eller "blir det som det blir"?
Jag har nog tänkt att det blir lite när det blir. Dock kommer jag ju börja jobba i januari och tills dess får vi har hittat ett system så han äter något annat under dagen och ammas morgon och kväll i alla fall.
Mini blir svårare och svårare att amma då det inte får låta eller hända nåt runt henne utan då släpper hon och så äter hon inte ordentligt.
Min dotter har nog tagit över er sons bilvägran. Skriker så fort man sätter henne i bilen. Spelar ingen roll vilken hastighet, väg, väder etc. Skitjobbigt eftersom vårt stora intresse är bilar o vi åker väldigt mkt bil.
Funderade senast idag på hur sjutton man ammar en unge som vill titta på precis allting. Jag flaskmatar ju så flaskan följer ju liksom bara med.
Har ni någon "plan" på när ni tänkt börja trappa ner på amningen eller "blir det som det blir"?
Kan berätta att man ibland råkar visa lite för mycket av sig själv. Vi var på café idagFunderade senast idag på hur sjutton man ammar en unge som vill titta på precis allting. Jag flaskmatar ju så flaskan följer ju liksom bara med.
Samma skydd sen nyfödd så inget ändrat där. Hon har alltid varit Nöjd fram tills för nån vecka sen.. Kanske en period bara!Vad trist men sitter hon bra? Kan ju vara bara något med vinkeln som hon inte gillar.