Vårföräldrar 2015 #4

Vad alla bebisar sover bra i den här tråden! Själv så börjar jag känna mig rätt så trött.. Fast nu har vi haft några nätter där hon bara vaknat varannan timme.
Funkade inte alls bra med att pappa försökte söva om henne när hon vaknar på nätterna än så vi får pröva igen om någon månad. Hon äter väldigt lite dagtid just nu så hon tar väl igen det på nätterna.
Funderar på om jag ska försöka få i henne ersättning på natten men är tveksam till om hon tar flaska. Calmanappen tar hon iallafall inte men har Mam flaskor också som jag inte provat med.
Behöver man sterilisera flaskorna fortfarande när bebis är tre månader?

Ja fast bara för att jag varit så nöjd med senaste tidens sömn så vaknade vi två gånger inatt och sen tidig morgon på det... Man ska inte vara för kaxig och tro att man äntligen ska få normal nattsömn igen alltså... :grin: *gäsp*
Prova ersättning, min höll sig mätt och nöjd längre på det när jag började att ge det till natten förut. Både ammar och ger flaska och har inte varit några problem med det ena eller andra. Har mest mamflaskor men även en meddela.
Undrar också över sterilisering av flaskorna...

Och här har det börjat ratas flaska tyvärr:down:, det gör livet som pappa mindre kul men de löser det ändå än så länge. Hon äter om hon blir väldigt hungrig men innan dess är det en del gråt och tandagnisslan.

Trött bäbis här som tvärdäckade efter att bara ätit lite grann vid 20.20 tiden. Hon har varit mycket vaken idag och bara sovit typ tre korta stunder i vagnen ute på hela dagen. Vakna vid 9 i morse, precis som hon gjort den senaste veckan. Verkar som att det är den tiden hon tycker är bra att göra morgon nu eftersom att hon somnar tidigare på kvällen nu än innan eftersom vi nattar henne och storasyster samtidigt runt 20-20.30 :)

Sprang en halvmil igår! Sjukt nöjd med det då jag sprungit sporadiskt sen jag blev gravid förra året och eftersom jag velat låta kroppen återhämta sig :)

Vad alla bebisar sover bra i den här tråden! Själv så börjar jag känna mig rätt så trött.. Fast nu har vi haft några nätter där hon bara vaknat varannan timme.
Funkade inte alls bra med att pappa försökte söva om henne när hon vaknar på nätterna än så vi får pröva igen om någon månad. Hon äter väldigt lite dagtid just nu så hon tar väl igen det på nätterna.
Funderar på om jag ska försöka få i henne ersättning på natten men är tveksam till om hon tar flaska. Calmanappen tar hon iallafall inte men har Mam flaskor också som jag inte provat med.
Behöver man sterilisera flaskorna fortfarande när bebis är tre månader?

Vår vaknar fortfarande till rätt ofta för att äta, 2-4 ggr/ natt men vi samsover och liggammar så jag vaknar knappt. Vaknar ni till helt varje gång det är amning?

@_saga_

Ni som pumpat utan framgång, har mjölken runnit bra i övrigt? Jag läcker så fort brösten börjar bli fulla, vet inte om det har nåt med hur lätt det går att pumpa att göra.

Här läcker det ingenting och så fort hon slutar äta slutar det rinna, oavsett hur fulla brösten är. Har aldrig behövt amningsinlägg och kan gå utan bh utan problem. Kan behöva trycka en gång på bröstvårtan hon inte äter från precis när hon börjar äta för då kan det droppa lite.

Här läcker det ingenting och så fort hon slutar äta slutar det rinna, oavsett hur fulla brösten är. Har aldrig behövt amningsinlägg och kan gå utan bh utan problem. Kan behöva trycka en gång på bröstvårtan hon inte äter från precis när hon börjar äta för då kan det droppa lite.

Lyx! Här sprutar det rätt ut :o:D

Wow vad duktigt! Jag har fortfarande inte kommit igång med träningen, skulle inte klara av att springa en halvmil i dagsläget :o

Tack! Kändes väldigt bra :) Har väl inga förhoppningar om att klara milen igen i år men det är nästa mål. Vill inte springa för ofta än och inte för många långa turer efter varann utan låta bäcken och bäckenbotten hänga med. Vill inte få problem i framtiden!

Vår vaknar fortfarande till rätt ofta för att äta, 2-4 ggr/ natt men vi samsover och liggammar så jag vaknar knappt. Vaknar ni till helt varje gång det är amning?
Vår son vaknar minst 4 gånger per natt för att äta, men vi samsover och liggammar också, så vaknar knappt heller. Tur är väl det, för annars hade jag varit ett vrak :).

Ja fast bara för att jag varit så nöjd med senaste tidens sömn så vaknade vi två gånger inatt och sen tidig morgon på det... Man ska inte vara för kaxig och tro att man äntligen ska få normal nattsömn igen alltså... :grin: *gäsp*
Prova ersättning, min höll sig mätt och nöjd längre på det när jag började att ge det till natten förut. Både ammar och ger flaska och har inte varit några problem med det ena eller andra. Har mest mamflaskor men även en meddela.
Undrar också över sterilisering av flaskorna...

Två gånger det är ju ingenting :) Har försökt räkna hur många gånger Leona vaknar men tappar jämt räkningen. Nu har hon vaknat för andra gången i kväll (oftast brukar hon faktiskt sova 4 timmar första passet men inte idag). Provade att ge ersättning nyss och gud vad äcklad hon såg ut :yuck::yuck::D
Så det var ingen hit men hon blev inte sur på själva flaskan iaf så det var ju bra :) Hon låg och skrattade och spottade ut ungefär.

Inte helt men törs inte halvsova heller. Är rädd att jag skulle råka kväva henne då så jag håller mig rätt så vaken. Jag liggammar också.

Sprang en halvmil igår! Sjukt nöjd med det då jag sprungit sporadiskt sen jag blev gravid förra året och eftersom jag velat låta kroppen återhämta sig :)

Vad duktig du är som är igång och springer! Jag började komma igång och cykla men sen har jag inte hunnit med varken det eller ridning så nu törs jag inte väga mig. Har säkert gått upp det jag lyckades gå ner igen :crazy:

Vad duktig du är som är igång och springer! Jag började komma igång och cykla men sen har jag inte hunnit med varken det eller ridning så nu törs jag inte väga mig. Har säkert gått upp det jag lyckades gå ner igen :crazy:

Inget regelbundet men blir minst en gång i veckan iallafall. Annars promenerar jag mycket (sämre med motivation för det nu när hunden blev borta) och rider 4-5 dagar. Det är så himla skönt att springa och bli riktigt trött! Saknade det under graviditeten.

Håller med om att det låter lyxigt. Sonen har kors i taket börjat kunna sova så länge som fem timmar i sträck (!) :banana:med effekten att jag nyss vaknade i en mjölkpöl :eek:

Just nu vaknar han en till två gånger nattetid, äter precis innan vi somnar. Jag vaknar helt och sätter mig upp, enstaka gånger liggammar jag halvsovande men tycker han tappar taget för mycket och det blir större nötning på mig och ev att han får i sig mer luft.

Nu ska jag försöka somna om... Barnet muttrar i vaggan, oftast så brukar han somna fint efter en stund :up:

Ongen gör sitt bästa för att underlätta livet för mig. Sov 22-08 med bara en matning och jag kunde inte förvalta det alls - så fort jag lutar mig bakåt så börjar jag hosta som en tok. Fick väl två timmars sömn inatt, känner mig mer död än levande. Som tack har jag lämnat bort ongen till farmor och farfar i några timmar, ska försöka sova sittandes i soffan...

@_saga_

Ni som pumpat utan framgång, har mjölken runnit bra i övrigt? Jag läcker så fort brösten börjar bli fulla, vet inte om det har nåt med hur lätt det går att pumpa att göra.
Nu ammar jag bara på morronen numera och innan ersättning om dagarna OM sonen vill ha då :cool: så jag har sinat en(hel)del men läcker om han struntar i dagsransonen. Men inte ens då kan jag pumpa ur mer än vad jag antar är en bråkdel av vad som borde finnas..

Följdfråga:
Om man försöker amma mera igen, kommer mjölken anpassa sej till det då? (Vill amma mer men sonen är inte lika imponerad)
Och
Måste man sluta med amningsnapp? Har den någon negativ inverkan så man bör sluta använda den?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 498
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 990
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA