Vårföräldrar 2015 #4

Ja, det där med att kommentera mina bröst (eller folk och deras kroppar överhuvudtaget) känns lite sådär lagom fräckt...som om det är okej bara för att man blivit mamma?
Jag själv skulle ju inte ens komma på tanken...

-------------
Sonen verkar ha fått in en hyfsad vardagsrutin, även om det svänger förstås! Han är vaken längre tid nu vid snart tre månader och äter lite mer sällan men lite mer åt gången istället. Kvällstid äter han lite oftare liksom tidigare.

Han vaknar i sin säng vid fem-halv sju och ammas i vår säng från och till, tills vi stiger upp. Äter två gånger tills han somnar middag vid tolvtiden. Sen sover han gärna några timmar. Efter femtiden äter han ganska tätt och är vaken mest hela tiden. Somnar kanske nån kortare stund en eller två gånger. Somnar för natten med oss i soffan vid nio-tiotiden. Ofta mitt i maten :D

Roligt är det när man inser att man lärt känna dom en hel del även fast man känner sej villrådig och helt lost ibland!!

När han är på väg mot ett språng sover han mer några dagar för att sen äta mer och vara vaken (mycket) mer några dagar och sen planar det ut en period och då märker man att det hänt saker! Jättehäftigt!

Hm, L åt inte förrän 7,30 imorse. Det är, om jag inte räknat fel alternativt ammat i sömnen, tio timmar utan mat, är det ok :confused:? Hon verkar ytterst välmående.

Häromdagen somnade sonen redan vid halv åtta! Han somnar aldrig natten innan 21 annars.. Och sov till halv sju på morronen. Blev ju alldeles orolig, var uppe flera gånger på natten och kollade om han var vaken :angel: (har hans säng en hel meter ifrån min sida). Han var inte särskilt brydd när han vaknade heller.

Tror inte heller det är någon fara :)

Hm, L åt inte förrän 7,30 imorse. Det är, om jag inte räknat fel alternativt ammat i sömnen, tio timmar utan mat, är det ok :confused:? Hon verkar ytterst välmående.

A sover tämligen ofta långpass om nätterna nu, upp mot 9-11 timmar utan att vakna och äta uner natten. Han mår ypperligt men jag ( läs mina bröst) brukar vara tacksam när han tycker att det är frukostdags ;)

A sover tämligen ofta långpass om nätterna nu, upp mot 9-11 timmar utan att vakna och äta uner natten. Han mår ypperligt men jag ( läs mina bröst) brukar vara tacksam när han tycker att det är frukostdags ;)
Hehe ja jag kan relatera, mvh hon som pumpade vid 04.30 härom morgonen.

Nu vänder sig E från rygg till mage själv :D Det har vart så himla nära innan men förut tog hon sig runt helt! Vänder man henne till rygg igen så vänder hon sig själv till mage igen :p Äldsta dottern var lika gammal när hon lärde sig det också för vid 5 månader rullade hon runt i hela huset :p

Ni som pumpar - om man ska pumpa ur för att pappan ska kunna mata medan man är och rider, några gånger i veckan och amma som vanligt i övrigt - orkar man hålla på med en manuell pump eller är det elektrisk som gäller?

Ni som pumpar - om man ska pumpa ur för att pappan ska kunna mata medan man är och rider, några gånger i veckan och amma som vanligt i övrigt - orkar man hålla på med en manuell pump eller är det elektrisk som gäller?

Jag har en manuell och hade det när äldsta dottern var liten också. Tyckte det funkade bra. Pumpade ur en flaska på bara några minuter och gör detsamma även nu.

Jag har en manuell och hade det när äldsta dottern var liten också. Tyckte det funkade bra. Pumpade ur en flaska på bara några minuter och gör detsamma även nu.
Tack! Är ju en ganska stor prisskillnad och eftersom jag inte tänkt pumpa så mycket så känns en elektrisk lite dyr. Kanske ska börja med en manuell iaf.

@majmamma har du någon vän med pump som du kanske kan låna eller pröva? Jag lyckas tusan inte få till pumpningen, mjölken släpper liksom inte från brösten!!! Funkade inte på första barnet heller :(

Idag har vi plockat svamp! Elise satt i Pognaen och var nöjd och sov gott. Så nöjd med det köpet! Trikåsjalen används ingenting i princip :o älskade den till första barnet, men pognaen är så bekväm och snygg, och sjalen förbaskat lång och varm så nu får den nog ligga hemma i nån garderob ;)

Ja du kan ju prova och passar det inte dig alls så kan du prova en elektrisk :) Jag bara använt manuell så jag har inget att jämföra med.

Ja, nånstans måste jag nog börja. Känns smartare att försöka pumpa än ersätta ett mål med ersättning nu när amningen funkar så bra.

@majmamma har du någon vän med pump som du kanske kan låna eller pröva? Jag lyckas tusan inte få till pumpningen, mjölken släpper liksom inte från brösten!!! Funkade inte på första barnet heller :(

Idag har vi plockat svamp! Elise satt i Pognaen och var nöjd och sov gott. Så nöjd med det köpet! Trikåsjalen används ingenting i princip :o älskade den till första barnet, men pognaen är så bekväm och snygg, och sjalen förbaskat lång och varm så nu får den nog ligga hemma i nån garderob ;)

Tyvärr ingen att låna av, håller med om att det vore bra annars. Ska fråga BVC imorgon, har hört att man kan hyra i vissa län. Mjölken rinner spontant mest hela tiden tycker jag, så jag hoppas det går problemfritt att pumpa. Har provat att handmjölka men det kändes för omständigt för större mängder.

Härligt att du är nöjd med Pognaen. Kollade efter begagnad nu själv men kom istället över en Beco butterfly. Hoppas på att få den i slutet av veckan. Då ska vår baby björn skrotas :devil:.

Vad alla bebisar sover bra i den här tråden! Själv så börjar jag känna mig rätt så trött.. Fast nu har vi haft några nätter där hon bara vaknat varannan timme.
Funkade inte alls bra med att pappa försökte söva om henne när hon vaknar på nätterna än så vi får pröva igen om någon månad. Hon äter väldigt lite dagtid just nu så hon tar väl igen det på nätterna.
Funderar på om jag ska försöka få i henne ersättning på natten men är tveksam till om hon tar flaska. Calmanappen tar hon iallafall inte men har Mam flaskor också som jag inte provat med.
Behöver man sterilisera flaskorna fortfarande när bebis är tre månader?

Härligt att du är nöjd med Pognaen. Kollade efter begagnad nu själv men kom istället över en Beco butterfly. Hoppas på att få den i slutet av veckan. Då ska vår baby björn skrotas :devil:.

Har en Beco Gemini och är väldigt nöjd fast L har inte lärt sig att uppskatta bärsele så mycket än så jag bär mest tvååringen i den :)

Har en Beco Gemini och är väldigt nöjd fast L har inte lärt sig att uppskatta bärsele så mycket än så jag bär mest tvååringen i den :)
Det är lovande att höra. Skönt också att den går att använda ett bra tag. Jag brukar sjala sonen men just nu är han för otålig för att sitta kvar några längre perioder (förutom när han somnar ;) ). Då passar selen bättre eftersom det går lättare att ta i och ur honom ur den.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 498
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 990
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA