Rhinos
Trådstartare
Misstänker snart att vi är samma person . Inatt sov sonen faktiskt 4 timmar i streck det första passet . Bajsar inte heller på natten och ibland somnar vi om efter blöjbytespasset på morgonen i sovrummet.Föga förvånande har vi liknande rutiner som @Rhinos
Sonen somnar oftast runt 22-23. Oftast vid amning men ibland händer det att han somnar själv i nestet som ligger bredvid oss i soffan.
Sen sover han pass på 2-3 timmar under natten. Första passet brukar vara längst och har ibland varit uppe på 4 timmar. Men oftast 3. När han vaknar ammas han i kanske 10-15 minuter och somnar sen om.
Någon gång mellan 6-8 vaknar han och är alltid jätteglad. Då ligger han och snackar med sig själv medan jag fixar frukost och flyttar ut i vardagsrummet. Sonen bajsar aldrig på natten men nu på morgonen äter och bajsar han och sover sen ett längre pass till men nu i nestet i soffan. Ibland händer det dock att mamman är morgontrött och aldrig går upp mer än för att byta blöja så även sista sovpasset blir i sovrummet
Jag tycker att det fungerar bra. Även om han inte sover mer än 2-3 timmar i sträck så somnar han om fort. Jag brukar känna mig utvilad på morgonen.