Vårföräldrar 2015 #4

Inne på sin tredje månad och
  • Vill helst bara sova i rörelse utomhus på dagtid
  • Ser helst att mamman fungerar som napp vid behov, tummen börjar kännas uttjatad tydligen
  • Snackar, fnissar och grejar för jämnan
  • Är vi hemma tas powernaps á 15 minuter och vaknar som ny, redo för nytt mammahäng
  • Sover tack och lov 5-7 timmar utan mat per natt
  • Mäkta road av att bli kittlad i ansiktet, framförallt av mammans hår
  • Pussas med öppen flinande mun
  • Fäktar och sparkar med de små armarna och benen som om det vore på liv och död
  • Har världens bästa morgonhumör
Och jag är så kär i den där underbara ungen. Sparkar iväg mig själv utan henne till stallet varje kväll så att även pappan ska få egentid med henne (hästen är skadad så för tillfället kan hon följa med, även om det är lite bökigt).

Det känns verkligen som jag börjar lära känna henne men samtidigt som det händer nya saker hela tiden och det är så roligt.

@Lo_ visst är det underbart när de helt plötsligt gillar saker och vill saker. Man märker verkligen hur de är små personligheter på ett annat sätt än när det mesta är instinkter :love:

Här har flera genombrott gjorts. Igår hann jag laga mat och idag dammsög jag med E i sjalen! Skönt att känna sig produktiv för en gångs skull ;).

Det känns verkligen som jag börjar lära känna henne men samtidigt som det händer nya saker hela tiden och det är så roligt.

Visst händer det saker, hela tiden! Hänger ju knappt med. :D

Våra L-barn verkar rätt lika varandra, för övrigt. Här är det också strålande morgonhumör, ett jäkla fäktande med armar och ben (just det har hon i och för sig gjort sedan hon föddes) och en himla massa snackande, smackande och flinande. Hon hittar nya ljud nästan varje dag och ibland låter det som att hon är på väg att börja skratta.

• Gilla
Reactions: Lo_
Har en solstråle här också! :love: Hon pratar och flinar mest hela tiden och ibland när man härjar med henne som kommer det början till riktigt skratt :D Igår började hon med storlek 3 i blöjor....usch, vill inte att hon växer så fort! :nailbiting:

Hoppgunga, babygym, gåstol, sele, babynest och vagn är bra grejjer alltihopa enligt fröken :) Så här varierar vi friskt mellan dessa!

Senast ändrad:
  • Gilla
Reactions: Lo_
Har en solstråle här också! :love: Hon pratar och flinar mest hela tiden och ibland när man härjar med henne som kommer det början till riktigt skratt :D Igår började hon med storlek 3 i blöjor....usch, vill inte att hon växer så fort! :nailbiting:

Hoppgunga, babygym, gåstol, sele, babynest och vagn är bra grejjer alltihopa enligt fröken :) Så här varierar vi friskt mellan dessa!
Storlek 3 i blöjor har vi haft i alla fall i en månad samt att vi är inne och nosar på 68 eller nosar och nosar vi använder ofta 68 numer, 62 om de är stora i storleken... vart tog min lilla bebis vägen ;)

Storlek 3 i blöjor har vi haft i alla fall i en månad samt att vi är inne och nosar på 68 eller nosar och nosar vi använder ofta 68 numer, 62 om de är stora i storleken... vart tog min lilla bebis vägen ;)

62 passar ett tag till men det dröjer inte länge innan vi får nosa på 68 :) Hon är drygt 3,5 månad nu.

Och här har vi 2 månader gammal fortfarande storlek 1 i blöjor och 50 i kläder :o

Vi var på första träffen med föräldragruppen idag. Verkar vara trevliga personer så det blir nog bra! :) En av mammorna hade samma förnamn som jag, var lika gammal och bodde två kvarter bort och våra söner är födda samma vecka O_o

Alla andra bebisar var jättestora i jämförelse vilket kanske inte är jättekonstigt med tanke på siffrorna ovan :p

Storlekar på bebisar varierar verkligen :p

2 månader gammal här, har stl 62-68 i kläder och kommer köpa stl 4 i blöjor nästa gång. Tjocka lår här :D

Annars känns livet mest skit nu. Jag hatar baciller!
Först fick storebror feber och konstaterad dubbelsidig öroninflammation. Tar sista antibiotikan imorgon.
Denna veckan har jag varit förkyld, och det blir bara värre och värre. Örin, hals och bihålorna...
Lova har pendlat mellan normal temp och lite förhöjd temp. 37.9 uppmätt ikväll... Täppt, svårt att andas och idag/igår väldigt trött. Äter, men äter mindre än normalt (märker att brösten spänner).

Blä och urk för bacillusker.....

Tre veckor, shit vad tiden går fort! Lillkillen har precis börjat växa i strl 50. :love:

Vi introducerade nappen för några dagar sen, succé. Oklart om det enbart är nappen men nu kan han somna utan att behöva snutta på mig. Jag har fått sova lite mer och han kan även somna i sambons famn.

Även ringt om "faderskapsutredning" :rofl: jisses vad medeltida.

Två månader och en vecka och har övergett det mesta i stl 50 (utom PoP), nu är det stl 56 som gäller och stl 2 på blöjor. Känns som hon vuxit hur mycket som helst!

Igår kom jag och H hem efter nästan en vecka hos mina föräldrar som bor 50 mil bort. Ditresan med bil gick bra även om den sista kvarten då H var ledsen kändes evighetslång. Resten av resan sov han eller var på strålande humör.

Vistelsen har varit full med sociala aktiviteter. Tyvärr har både jag och H blivit lite förkylda, men humöret har trots det varit bra.

Igår åkte vi tåg hem. Fem timmar och tre byten och jag var allt lite nervös innan. Förutom min egen åksjuka på SJ2000 så gick allt lysande! H var vaken och på gott humör den längsta tågsträckan och de tre andra sträckorna sov han. Ännu smidigare om man är två vuxna och kan hjälpas åt med vagnen.

För mig är det tåget som är smidigast, men då minimerade jag också min egen packning (lämnade kvar en del saker och maken tog en del i bilen när han åkte tillbaka).

Idag kör vi retrostilen här hemma och sonen har på sig kläder som jag hade när jag var liten. Tröja och sparkbyxor (hängselbyxor). Gulligt, men det var verkligen inte bättre förr, galet opraktiska kläder. Blir nog bara en retrodag här :p

Idag ska jag ligga i soffan, är så trött! Storasyster kommer in till oss på nätterna, hon både för höga samtal och leker helikopter med armar och ben :devil::grin:

E är 13 veckor nu, är väldans glad 99% av tiden, pratar och skrattar :love: och är väldigt rörlig, hon stannar inte kvar där man lämnar henne längre. Funderar på att köpa en lekmatta eftersom hon rullar ut från babygymet.
Har skaffat pass till henne, alltså jag dör var gulligt ett babypass är :D

Var på efterkontroll hos BM idag. Allt hade läkt bra (syntes knappt att jag varit sydd) och passade på att ta cellprov (long overdue, om man säger så...) och vi har styrt upp preventivmedel. Prima liv! :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 562
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar