Vårföräldrar 2015 #4

Sitter ute på vår uteplats och hör på grannarna som har fest. E har nyss ätit och ligger inlindad i en filt och sover i mitt knä :love: Så jäkla mysigt!!! Pappan är på dans och storasyster är hos farmor och farfar så det är bara jag, bäbis och hund :love: Risk att jag sitter här ett tag till. Proviant i form av chips och saft finns så :D

Sitter ute på vår uteplats och hör på grannarna som har fest. E har nyss ätit och ligger inlindad i en filt och sover i mitt knä :love: Så jäkla mysigt!!! Pappan är på dans och storasyster är hos farmor och farfar så det är bara jag, bäbis och hund :love: Risk att jag sitter här ett tag till. Proviant i form av chips och saft finns så :D
Åhhh vad underbart det låter :love:

Åhhh vad underbart det låter :love:

Verkligen :love:
Dansen gubben är på är årets höjdpunkt här och det är då man träffat alla man aldrig träffar annars och det brukar vara sjukt kul! Men vi fick en otroligt mysig kväll här ute jag och mini också så det kvitta att jag missa dansen i år :)

Nu har vi lagt oss och lillan har somnat bredvid mig så jag ska också försöka sussa nu.

:D Alice väckte mig med sitt krånkande vid halv nio i morse, brukar betyda att det är dags för pottan. Tar av henne pyjamasen och inser att blöjan hon fick på sig vid 23 är torr och hon kissar och bajsar så fort jag sätter henne på pottan :heart

Jag har inte tittat in hit på ett tag, men här rullar det också på!

Sonen går upp i vikt som en raket nu och väger typ 4,8 kilo till sina 58 cm i längd. Så det känns skönt att kunna slappna av lite för det där med vikten. Herregud vad jag slitit mitt hår och fällt många tårar över det!
Åtta veckor gammal och är så mysig när han lyssnar och tittar efter en när man pratar med honom! Nacken börjar bli stabil och an ser ut som en surikat när han tittar och tittar med stora tefatsögon när man tar upp honom över axeln :D

Och, det är INTE alls latjo att LIGGA ner när alla andra är vakna! Nope, är man vaken ska man vara med, punkt. :p
Men han sover ju som en dröm, somnar med oss vid 22tiden, sover till 3-5 beroende på och somnar om, äter en skvätt vid 7 och sen sover vi till 9 eller 10 :love:

Dagens fråga:o
Märker ni att era sover mer (än vanligt) innan 'nästa steg i utvecklingstrappan'? Eller kan man märka det ens? Händer det bara? :o:confused::angel:

Mitt barn har nu ammat så att hon fått en blåsa mitt på överläppen, någon som vet om det är något i taget vi bör ändra på? Jag har lite svårt att ändra utseende på bröstvårtorna....

Mina bröst verkar ha sansat sig de senaste dagarna, det läcker inte alls på samma sätt längre och jag har kunnat amma utan att ta av mig kläderna och klä mig i handdukar :D Gav ersättning ett litet försök men han blev så besvärad och gasig i magen så nu ammar vi och det känns helt okej.

I helgen åkte vi till Dalarna för begravning och midsommarfirande och Billy skötte bilresorna jättebra! Sov mest men gnällde lite när han blev hungrig.
Här är för övrigt hans tjusiga midsommaroutfit, inte en hel folkdräkt men masbyxor i alla fall :up:

1511309_10204506140519365_7345067342207414733_n.jpg

Märker ni att era sover mer (än vanligt) innan 'nästa steg i utvecklingstrappan'? Eller kan man märka det ens? Händer det bara? :o:confused::angel:
Sonen sov sig igenom alla utvecklingssprång, medans Lova verkar kräva mycket mer närhet av oss. :) allt är normalt ;)

Mitt barn har nu ammat så att hon fått en blåsa mitt på överläppen, någon som vet om det är något i taget vi bör ändra på? Jag har lite svårt att ändra utseende på bröstvårtorna....
väldigt vanligt, inget som stör barnen. :)

Nu har maken åkt iväg på sin fem veckor långa utbildning. Han kommer vara hemma totalt två helger under hela den tiden. Jag pendlar mellan att känna att det kommer gå toppen till att vara livrädd. Jag och maken hade distansförhållande i över ett år innan vi flyttade ihop och jag grät aldrig när vi åkte ifrån varann, men idag grät jag när han åkte. Just nu känns det inget vidare... :(

Nu har maken åkt iväg på sin fem veckor långa utbildning. Han kommer vara hemma totalt två helger under hela den tiden. Jag pendlar mellan att känna att det kommer gå toppen till att vara livrädd. Jag och maken hade distansförhållande i över ett år innan vi flyttade ihop och jag grät aldrig när vi åkte ifrån varann, men idag grät jag när han åkte. Just nu känns det inget vidare... :(
Vad tufft. Jättekämpigt att vara ensam med en liten bebis, har du någon hjälp från annat håll?

Vad tufft. Jättekämpigt att vara ensam med en liten bebis, har du någon hjälp från annat håll?

Ja, det har jag, tack och lov! Lillan har en farmor som antagligen kommer sova med skorna på för att snabbt kunna komma till undsättning, hon och farfar är dock bortresta ett par dagar till.

Natten har iaf gått helt okej, men givetvis väljer skitungen just idag att vara morgonpigg. Hon brukar annars sova till åtta-nio i alla fall, men idag var det dags att dra igång redan vid sex. :p

Ni som är hemma med bebis, hur mycket tid lägger ni på städning och sånt? Jag sitter i soffan och tittar mig omkring och det ser förjävligt ut här hemma. Billy har precis somnat (efter några timmars magbesvär :() och jag velar mellan att se ett avsnitt av en serie eller ta tag i hemmet...

Ni som är hemma med bebis, hur mycket tid lägger ni på städning och sånt? Jag sitter i soffan och tittar mig omkring och det ser förjävligt ut här hemma. Billy har precis somnat (efter några timmars magbesvär :() och jag velar mellan att se ett avsnitt av en serie eller ta tag i hemmet...

När jag var hemma med första barnet gjorde jag inte mycket alls faktiskt utan vi hjälptes åt när pappan var hemma. Nu när jag har en bäbis och en 3 åring får jag massa gjort de dagar vi vill, ibland gör vi knappt nåt heller såklart :) Även städning är bra stimulans för en 3 åring.

Inte jättemånga timmar, jag var mest ledsen i början och iddes ingenting, plockade ordning lite ibland, tvättade och diskade lite sådär men det var nog mest sambon som skötte grovjobbet.
Var rätt stressad av att se vårt ostädade stökiga hem men orkade verkligen inte.

Nu gör jag ett rejält ryck när bebis sover ibland. Och nu känns det roligare, och stressen har släppt lite, så vill jag inte så struntar jag i det. Det kan vara skönt att bara krypa ihop framför teven också :angel:

Första 6-7 veckorna var det omöjligt att göra något alls förutom det absolut nödvändigaste när man var själv, L ville ogärna vara någon annanstans än i famnen. Sedan hände något och hon blev som över en natt mycket mer nöjd med att sitta och titta på, framförallt när jag har henne. Av någon anledning är hon lite mer plåstrig med sin pappa, vet inte riktigt hur jag ska tolka det. :p Skämtåsido, jag tror det beror på att jag roar henne mer när hon sitter/ligger bredvid medan maken är bäst på det här med att gosa.

Nu idag har hon suttit lite uppallad i babynestet i soffan och tittat på när jag stökat runt och snart ska hon få åka babysitter in i badrummet när jag ska tvätta håret. :D I skrivande stund ligger hon i babynestet bredvid mig och jollrar. Ibland piper hon till och då gör jag en ful min eller ett fånigt ljud och då är hon glad i några minuter till. :D

För övrigt hade vi bästa stunden i soffan tidigare idag. Äntligen har min gamla tant börjat tina upp!! :love:

10733902_598638586944492_3564164341651171206_o.jpg

@Tassetass Vad härligt det ser ut. Min herre har också slutat se sonen som ett förpestat skadedjur och ligger just nu på hans ben och spinner :love:.

@1887 Jag tar bara tag i hemmet om jag vill, inte för att jag måste. Vill jag kolla på serier när jag får en stund över så gör jag det och vill jag städa så gör jag det,. När sambon kommer gem så hjälps vi åt eller så sköter sambon sonen då så passar jag på att städa då istället. :)

@1887
Jag städar en hel del när sonen sover. Men inte för att jag tycker det är viktigt utan för att det innebär upp och röra på sig :p Framför alt i början var det väldigt väldigt mycket sitta i soffan med honom i famnen så när han väl sov ville jag absolut inte sitta kvar :p

Det viktigaste är att man inte ser det som en massa måsten! Att få en paus när barnet sover för att göra vad man vill är jätteviktigt! Sen kan ju "vad man vill" vara precis vad som helst :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar